• debbie85

    Tvillingar 2016

    Hej! Några fler som väntar tvillingar med BF 2016? Jag väntar andra och tredje barnet och har BF 23-24/1 enligt KUB (26/1 enligt sista mens). Vår dotter är 18 månader och kommer vara ca 2 år när dom kommer. Vi fick beskedet igår på KUB och är fortfarande rätt så chockade! Vi har inga tvillingar i släkten och har inte heller känt på mig nånting. Mest skämtat om att det skulle vara tvillingar. Men vi drömmer om att få fyra barn och har byggt ett stort hus så vi är väldigt glada! Vi bor i Skåne. Jag är 30 år och mannen 35. Nu har jag en massa funderingar som snurrar i huvudet och hoppas kunna dela dom med er!

  • Svar på tråden Tvillingar 2016
  • Lollipoppan

    Hej väntar också tvillingar. Är i v 10 (9+1).
    Det blir mitt tredje och fjärde barn. Ska på nytt UL på torsdag för att se hur det utvecklar sig. Har BF typ 24-24/2.
    Är 33 år. Magen växer snabbt, svårt att dölja tycker jag.
    Spännande!

  • Pax Solaris

    Hej TS! Du har nästan samma BF som jag. Våra två sägs komma runt 21/1. Vi har inte heller några tvillinganlag i våra familjer vad vi vet om. Jättekul att det blir två på en gång! :)


    Signaturer tar upp onödig bandbredd!
  • Cast

    Hej! Var på kubb idag och fick besked om tvillingar. Vi är chockade men glada! Har en dotter på 3 år nu. Själv fyller jag 38 om 1 vecka. Bf enligt sista mens 6/2-2016.

  • Lollipoppan

    Vad kul att det fyller på sig i tvillingtråden!
    Ska på nytt UL i morgon så det blir spännande att se om båda liven är kvar!

  • Lollipoppan
    Cast skrev 2015-07-30 15:12:41 följande:

    Lycka till lollipoppan! Vet du när det avstannat? Har du märkt ngt?


    Vet inte riktigt var bara rester av en hinnsäck kvar, för 2 v sedan slog ju hjärtat så den hade försvunnit snabbt, ej haft några blödningar. Har senaste veckan mått lite bättre det är väl det ända.
  • Cast

    Nu har några dagar gått sen besked och avståndet till rul känns oändligt långt. Känns dessutom som magen växt massor de senaste dagarna bara.

    Jag har dessutom börjat oroa mig för det mesta.

    För 1,5 år sedan gjorde jag en viktop, gastric sleeve, då 75% av magsäcken togs bort. Jag gick ner ca 30 kg men kom inte riktigt ner i målvikt. Nu är jag nojjig att den mindre magsäcken ska påverka två bebisar! Säkert går det bra då jag äter 5-7 mål om dagen. Har dock under de senaste veckorna mått ganska dåligt och då inte ätit det bästa. I,lamåendet börjar dock lägga sig tack och lov.

  • AmandaAlma

    Jag väntar tvillingar med bf 30/1 2016 :) har en dotter sen innan som kommer att vara runt 18 månader så blir fullt hus här hemma.

  • Fanny79

    Hej! Jag hoppar in här! Jag väntar också tvillingar och är i v 11+0 (BF 22/2-16). Har en son som fyller 2 den 5/2. Kan nog bli lite svettigt närmsta åren????

Svar på tråden Tvillingar 2016