• Anonym (Korkad)

    Arg och ledsen

    Fick veta igår att jag är gravid. Väldigt tidigt då BIM är på måndag.

    Jag och min sambo har två underbara döttrar som kom till i princip på första försöken. Nu var vi väldigt oansvariga och rent korkade och slarvade med skydd förra veckan, hade sex två gånger. Det passar inte med en trea nu, abort borde vara det rationella. Men kan jag? Har ju tyvärr satt mig i den här skiten själv.

    Önskar så att jag kunde ge bort min fertilitet till någon som kämpat länge... Jag blir gravid direkt medans andra kämpar och kämpar.

    Ville mest ventilera.

  • Svar på tråden Arg och ledsen
  • Anonym (Sara)

    Tycker att ni ska behålla. Det kanske inte passar nu men ni får se till att få det att fungera.
    Sterilisera dig eller mannen sen!

  • Anonym (Jessi)

    Ja, men fundera verkligen över hur ni skulle kunna klara det. Ni lever ändå som en familj och det vore oerhört sorgligt att göra en abort då.

    Och instämmer, sterilisera sedan. Det är enklast ingrepp på mannen.

  • Anonym (-)

    Behåll och sedan får någon av er, eller båda, sterilisera er.

  • ematzen

    Jag är i precis samma situation. Slarvade och när lusten kom så kollade jag inte direkt om ägglossning var på gång eller inte. Nu har jag bokat tid till abort och känner mig nöjd med det beslutet. Visst att jag är frustrerad över att jag satt mig i denna sitsen, men just nu har jag 2 fina barn och är föräldrarledig med 2:an.  Vi vill ha ett tredje barn men jag vill jobba lite först och låta lillan bli större. Ingen skuld till de som väljer abort. Om du ångrar dig vet du ju att ni bara kan ha en myskväll så blir det ett plus sen :)

  • Anonym (äsch)

    ematzen: helt rätt, sluta med skuldbeläggandet. Man bestämmer själv. jag gjorde abort både efter första och andra barnet. Första gången för att det blev för tätt inpå, och andra gången för att det nog räcker med två barn, kanske en sladdis längre fram. ångrade inget av besluten, tvärto.

  • Anonym (Abort efter tvåan)

    Jag har också gjort det. Det kändes väldigt veligt och tungt, men när beslutet väl var taget kände jag mig bara lättad. Ekonomiskt hade vi klarat oss fint med ett till, men jag hade precis fått nytt jobb som jag inte ens hunnit börja på och var sugen på att komma ut i ny karriär efter långa studier varvat med två föräldraledigheter. Rent egoistiskt men jag känner ingen skuld eller ånger alls i efterhand. Kanske känns det aktuellt med en planerad trea om ett par år.

Svar på tråden Arg och ledsen