• Mille74

    Gravid efter p-spruta

    Hej

    Vill höra med er som används p-spruta och slutat med den .

    hur lång tid tog det innan mens,ägglossning kom igång och hur lång tid tog det innan ni blev gravida .

    Jag tog sista sprutan i februari skulle ta nästa i maj men gjorde inte det ,mensen kom ca en månad efter och är inne på tredje mensen sedan dess .den kommer oftare och mer nu än innan jag börja se med sprutan.

    men det tar ju ett tag innan kroppen hittar rätt igen.haft sprutan i ca 10 år.

  • Svar på tråden Gravid efter p-spruta
  • niinnii87

    När jag slutade med sprutan så satte allt igång med en gång. Dock så blödde jag varje månad trots sprutan. Men ÄL kom igång med en gång. Tog mig nästan 2 år efter sista sprutan att bli gravid...

  • Ehliazalicemamma

    Hej Skäms

    Tänkte jag hakar på här, har också funderingar över hur lång tid det tar egentligen efter p-sprutan tills ägglossningen kommer igång...väntar med spänning det bara är ca 2 veckor sedan min sista spruta slutade "verka"


    Hur går det för dig Mille74 har din ägglossning kommit igång ännu??

  • Mille74

    Vet inte om den har kommit igång . Känns som det men när jag tar ägglossningstester visar den att jag inte har det . Å mensen kommer regelbundet . Å ca 8-10 dagar efter går hag ont i magen å ökad sexlust precis som det va innan jag började med sprutan .

    Dom första månaderna efter att jag slutade med sprutan fick hag väldigt ont i brösten å dom dagar mensen va så hade jag inte ont . Nu efter tre månader är det nästan borta .

  • Ehliazalicemamma

    Låter ju som att du har ägglossning....konstigt att inte testerna ger utslag.

    Har också haft spända och ömma bröst sen sprutan "slutade verka" för nästan två veckor sedan.
    Hoppas du får igång ÄL snart!!!

  • Mille74

    Någon ägglossnings test visade ett starkt å ett svagt streck men det stod anvisningarna att ska det vara godkänt så ska båda vara lika starka.

  • Mille74

    Uppdaterar lite .
    Det tog mig 1,5 år att bli gravid . Fick hjälp med pergotime då jag gick till en gyn.
    Å prover visade att jag hade för höga halter av manlig könshormon så därför funkade inte ägglossningen som den skulle men nu är jag gravid i v 19 å vi ska ha en liten i mitten av september ,

Svar på tråden Gravid efter p-spruta