• buggi

    Vilka brallor håller för lågstadiet vilda leka?

    Sonen slitet sönder nederdel från samtliga kända kedjor snabbare än han hinner sig läsa. Finns det något alternativ, jag lappar och syr ihop småhus men ofta rämnar plaggen.

  • Svar på tråden Vilka brallor håller för lågstadiet vilda leka?
  • Åsan

    Har köpt jeans (inte stretch) från Cubus till min son det senaste året. De sista paren växte han (kors i taket) ur innan de gick sönder.

    Han har alltid slitit sönder jeansknän efter bara en månad förr.

    Om hans hela jeans beror på bra material el att han blivit äldre (snart 9 år) låter jag stå skrivet i stjärnorna

  • Åsan
    Ramborg skrev 2015-07-24 07:57:02 följande:

    Har du provat Meandi's canvasbyxor? De har väldigt starkt tyg som förstärker på knäna.


    Köpte faktiskt dessa canvasbyxor. Med extra bra "segeltyg". Men de gick sönder lika fort som alla andra.
  • amalie79

    Nu vid snart nio års ålder har pojken äntligen slutat slita byxor på löpande band ( mindre åka på baken och mer fotboll:)

    Till skillnad från många andra så anser jag att det finns ett mellanting mellan slit och släng-mentalitet och var rädd om kläderna. Tycker inte det är fel med diskussion kring respekt för saker andra människor köper åt dig, att har man sönder så kommer det inte per automatik nya grejer. De är trots allt inga småbarn längre.

    Klart barn ska kunna leka,men de får förstå att resurserna inte är obegränsade heller.

    Självklart trillar de osv, men det jag pratat med honom om är de nonchalanta beteendena, som att medvetet tugga hål i kläder i brist på sysselsättning, snyta sig i ärmen, glömma jackan och säga att jag har ingen aaaaaning.

    Hur ska de lära sig annars.

  • buggi
    amalie79 skrev 2015-07-25 11:22:38 följande:

    Nu vid snart nio års ålder har pojken äntligen slutat slita byxor på löpande band ( mindre åka på baken och mer fotboll:)

    Till skillnad från många andra så anser jag att det finns ett mellanting mellan slit och släng-mentalitet och var rädd om kläderna. Tycker inte det är fel med diskussion kring respekt för saker andra människor köper åt dig, att har man sönder så kommer det inte per automatik nya grejer. De är trots allt inga småbarn längre.

    Klart barn ska kunna leka,men de får förstå att resurserna inte är obegränsade heller.

    Självklart trillar de osv, men det jag pratat med honom om är de nonchalanta beteendena, som att medvetet tugga hål i kläder i brist på sysselsättning, snyta sig i ärmen, glömma jackan och säga att jag har ingen aaaaaning.

    Hur ska de lära sig annars.


    Alltså förstöra kläder är inte okej. Men i den här åldern är ju fysisk aktivitet lika viktigt som mat och sömn i princip. Jag vill absolut inte hindra honom från klippklättring och landhockey, utan ser väldigt gärna att han är aktiv. Han är inte vårdslös med sina saker, men som igår tog han ett kliv upp i ett klättervägg och byxbaken gick itu. Iofs väldigt kul syn men just för att jag inte gillar slit och släng är det ändå trist.
  • buggi
    Linnochgrabbarna skrev 2015-07-25 11:16:25 följande:

    Ossoami är helt outstanding. Använder inga andra jeans till mina barn längre. Testa!


    Ja det ska jag göra, tack ni som tipsade om detta!
  • Harmagedon

    Måste hålla med om Cubus jeansen. Överaskande slitstarka. Annars kör vi med friluftsbyxor från isbjörn. De har hållit bra.

Svar på tråden Vilka brallor håller för lågstadiet vilda leka?