• Anonym (Anonym)

    Slutar aldrig blöda!!!!!

    Hallå hallå, jag håller på att bli galen här hemma! Den 8 April så påbörjade jag en medicinskabort, allt gick som det skulle och det som skulle ut kom ut Trodde jag... När det var dags för att ta gravtestet den 10maj så visade det sig att jag fortfarande plussade så fick åka in för en efter koll och det visade sig att det fanns rester kvar, fick med mig methergin som jag skulle ta i 3 dagar. Dom verkade hjälpa och på återkollen veckan efter så fanns det en liiiiiten liiiiiten mängd rester kvar som doktorn sa skulle komma ut av sig själv vilket det måste ha gjort då det var helt rent och fint nu när jag var på gynundersökning i måndags (20 juli) för uppföljning av en vattencysta dom hittade i samma veva som det fanns lite rester kvar... Cystan var borta och som sagt inga rester fanns kvar och allt såg ut som det skulle. MEN under hela denna j@#la period så har jag blödigt KONSTANT med endast 3dagars undantag och nu börjar jag bli galen!!

    Min fråga är då om det finns någon som har fått liknande, och isf återställer det sig av sig själv eller vad fasiken ska man göra!? Enligt gyn så ska det ge med sig, men efter över 3 månader med konstanta blödningar som oftast är lika rikliga som vid mens så är man less på de svaret.

  • Svar på tråden Slutar aldrig blöda!!!!!
  • Anonym (Anonym)

    Som jag skrev så finns det inga rester kvar, allt är fint och ser ut som det ska. Finns alltså ingenting att skrapa ur utan det slutar bara inte blöda.

  • Anonym (ledsen)

    Vi är i samma situation bara det att jag gått en månad längre. Jag hade en infektion, och fick antibiotika, blödningen blev mindre efter det, Ska på återbesök i övermorgon, har fortfarande ont.

    Att vi inte får skrapning tror jag helt och hållet beror på att de inte har resurser pga semester. Börjar bli arg :(

  • Anonym (ledsen)
    Om texten ser underlig ut beror det på att min webläsare krånglar :/
    Vill bara tillägga för att förtydliga; du har antingen fortfarande rester kvar eller en infektion tror jag. Sök vård.
  • Anonym (Anonym)

    Åh va drygt :/ hoppas det ser bra ut och att du slutar blöda snart.

    Ja kanske de, dock så har min situation aldrig krävt en skrapning.

  • Anonym (Anonym)

    Det finns inga rester och det är ingen infektion, jag har varit på undersökningar, det är INGENTING där :P vill inte låta otrevlig utan bara klargöra att det är varken rester eller infektion som påverkar, om jag ska citera doktorn så sa han att "det ser helt perfekt ut,precis som det gör i läkarböckerna"

  • Anonym (ledsen)

    Men man fortsätter inte bara blöda utan anledning. 

    Något skäl finns det, och då är rester eller infektion vanligast. Därför jag sa det. Fråga dem då varför du fortfarande blöder, för så ska det inte vara. Känns som de missat något...

  • Anonym (Anonym)

    Nej jag tycker inte heller att man ska kunna blöda såhär länge utan anledning, jag har ifrågasatt många gånger om det är SÄKERT att det ej finns något kvar eller någon infektion då jag varit livrädd för de, men dom säger bara att allt ser bra ut nu, att det skall ge med sig och att jag kan va lugn, det är inte vanligt men det händer tydligen vissa att man åker på nå hormonrubbbing.

    Jag tycker självklart själv att det är helt sjukt men det känns även konstigt om dom nu skulle ha missat något efter alla undersökningar jag gjort.

  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-07-27 20:52:03 följande:

    Nej jag tycker inte heller att man ska kunna blöda såhär länge utan anledning, jag har ifrågasatt många gånger om det är SÄKERT att det ej finns något kvar eller någon infektion då jag varit livrädd för de, men dom säger bara att allt ser bra ut nu, att det skall ge med sig och att jag kan va lugn, det är inte vanligt men det händer tydligen vissa att man åker på nå hormonrubbbing.

    Jag tycker självklart själv att det är helt sjukt men det känns även konstigt om dom nu skulle ha missat något efter alla undersökningar jag gjort.


    Ja, hon borde ju ha sett det då. Men finns ingen slemhinna så borde inte finnas något att blöda ut tycker man. Min blödning har helt upphört nu, så mitt var nog infektion. Hormonrubbning, hur sa hon?

    Hur sen abort var det?
    Min i vecka 11.
  • Anonym (Anonym)

    Att hormonerna kan hamna i obalans eftersom man avslutar något som kroppen ställt in sig på, att det för vissa tar tid innan kroppen hittat sin balans igen. Jag kommer ju självklart söka hjälp igen om det inte ger med sig. Ville bara höra om någon vart med om samma :)

    I vecka 8

Svar på tråden Slutar aldrig blöda!!!!!