• pysselkiisen

    Stämde er magkänsla?

    Är tidigt gravid (första grav) och har instinktivt känt att det är en flicka i magen så fort jag plussade i v 7. Har drömt mycket om att vara gravid efter plusset och i varje dröm har jag fött en flicka. När jag haft gravdrömmar innan plusset har det varit olika.

    Hur var det för er? Vad sa er magkänsla att det skulle vara för kön och stämde det överens med resultatet?

    Är lite orolig för att jag ska bli besviken om det visar sig vara en pojke nu när det känns naturligt med att det är en flicka därinne. Försöker tänka bort detta men det är inte lätt naturligtvis. 

    Nyfiken på era historier!

  • Svar på tråden Stämde er magkänsla?
  • mammalovis

    Med de två första ställde jag in mig på pojke för att inte bli besviken, men såg flickor som en bonus då klädutbudet är roligare. Båda var flickor. Nu väntar jag tredje och vi tror på en pojke, men svaret vet vi först i oktober ...

  • Anonym (Hej!)

    Jag hade aldrig någon känsla.

    Jag hade sex en gång och var bestämd med att jag skulle bli gravid - jag blev gravid.

    Jag hade bestämt mig för att bebisen i magen skulle vara en pojke - det blev en pojke.

    Men jag hade som sagt aldrig någon sån "känsla". Jag var bara bestämd; det ska bli en pojke! ;)

  • Anonym (Flicka)

    Japp ja har vetat hela tiden att de e en flicka så de kom inte som nån nyhet när vi fick veta

  • Skånetjej01

    Med min första va jag helt övertygad om att det va en pojke, men det kom ut en flicka. Denna gången är jag också helt säker på att jag ska få en pojke men vi får se vad det blir.

  • Anonym (agdgr)
    Anonym (Flicka) skrev 2015-07-25 23:16:14 följande:

    Japp ja har vetat hela tiden att de e en flicka så de kom inte som nån nyhet när vi fick veta


    Det var 50%. Att du skulle "veta" vad det skulle bli är bara trams
  • Anonym (Flicka)
    Anonym (agdgr) skrev 2015-07-25 23:31:09 följande:

    Det var 50%. Att du skulle "veta" vad det skulle bli är bara trams


    Ursäkta mitt ordval. Frågan var om magkänslan stämde. Och ja, det gjorde den.
  • aleakim

    Min magkänsla har stämt med båda våra pojkar, den var starkast med lillebror. Hade det visar sig vara en tjej så hade jag blivit chockad tror jag, inte ledsen dock, men chockad.


    W och liten i magen :)
  • Minza83

    Med 1a barnet var magkänslan stark redan vid plusset :) en pojke sa den och en pojke var det.
    Med 2a barnet hoppades jag på en flicka, drömde en så stark och tydlig dröm om en pojke. Och jo det var en pojke.
    Med 3e barnet drömde jag flera drömmar om en tjej, och det var inte förrän några veckor innan rul som känslan sa tjej. Och jo en tjej var det minsann :)

    När vi upptäckte att vi oväntat väntade nr 4 så drömde jag om tvillingpojkar, var sedan på vul (då jag haft flera MF innan första barnet), och då var det två! Men den ena blödde jag sedan ut och jag minns att jag sa till min man "huvudsaken en pojke vill stanna kvar iaf!" ;)
    Drömde sedan bara om flickor men känslan i mig var så stark så det blev som motstridigt.
    Min man trodde stenhårt på en tjej så när vi var på rul så blev jag inte alls förvånad när man såg snoppen och pungen hur tydligt som helst! :) min man blev ju däremot väldigt förvånad haha :)

  • Anonym (pojke)

    Jag var helt övertygad om att barnet i magen var en pojke. Vi brydde oss inte ens om att diskutera flicknamn. Och ja, det blev en pojke.

  • Anonym (O)

    Vi var helt säkra på att det var en pojke, hade den känslan. Och drömde om våran pojkbebis flera gånger, så det gjorde mej ännu mer säker. Men på rul var det väldigt tydligt en flicka. Så vi hade fel.

Svar på tråden Stämde er magkänsla?