• WowThatsFantastic

    Hjälp, jag hatar min säng!

    Hej, jag tänker bara kasta mig in i det här och säga det. Jag har en stor och äcklig säng här hemma som jag hatar.
    Nu kanske ni tänker "varför kastar du den bara inte?". Jo det ska jag säga dig, den är JÄTTE STOR! Jag känner ingen här i stockholm som har möjlighet att hjälpa mig flytta eller bära den till tippen och även om dessa problem inte fanns så behöver jag ju ändå ha en säng som min son kan sova på när han är hos mig.

    Jag har inte mycket pengar, men jag hatar verkligen den här sängen. 

    Några tips? Vad hade ni gjort? Måste jag lära mig leva med den här ilande smärtan?

  • Svar på tråden Hjälp, jag hatar min säng!
  • Dr Nail

    Jag hatar också din säng >:(

    Kan inte du sälja den eller nåt? Köpa en ny för pengarna...

  • WowThatsFantastic
    Dr Nail skrev 2015-07-25 22:59:27 följande:

    Jag hatar också din säng >:(

    Kan inte du sälja den eller nåt? Köpa en ny för pengarna...


    Att sälja den hade ju såklart varit en skit bra idé - om det inte vore för att det är den sunkigaste sängen någonsin. Ärligt talat - känn er fria att komma hit och ta den. Ni kan alltid bränna den, ge en uteliggare lite vardagslyx eller försöka sälja den till någon dum jävel. Bara den försvinner ur mitt liv.
  • WowThatsFantastic
    athanatos skrev 2015-07-25 23:33:37 följande:

    Men köp en ny och släng den gamla då? Det är väl inte så svårt?


    Kan inte bära sängen själv och har ingen som kan hjälpa mig med den till soptppen. Har inte körkort heller. Har inte pengar till en ny säng och har ändå inget sätt att få hem en ny säng.
  • WowThatsFantastic
    athanatos skrev 2015-07-25 23:33:37 följande:

    Men köp en ny och släng den gamla då? Det är väl inte så svårt?


    Kan inte bära sängen själv och har ingen som kan hjälpa mig med den till soptppen. Har inte körkort heller. Har inte pengar till en ny säng och har ändå inget sätt att få hem en ny säng.
  • athanatos
    WowThatsFantastic skrev 2015-07-26 00:01:48 följande:
    Kan inte bära sängen själv och har ingen som kan hjälpa mig med den till soptppen. Har inte körkort heller. Har inte pengar till en ny säng och har ändå inget sätt att få hem en ny säng.
    Ja dåså har du inte pengar till en ny säng är det väl inget att göra.
    Men att bli av med den gamla är väl inga problem. Hade jag haft en säng som jag inte fått bort men pengar att köpa en ny så hade jag köpt en ny och sedan hade jag plockat ner den gamla i bitar och slängt den bit för bit.
  • sportpappa
    WowThatsFantastic skrev 2015-07-26 00:01:48 följande:
    Kan inte bära sängen själv och har ingen som kan hjälpa mig med den till soptppen. Har inte körkort heller. Har inte pengar till en ny säng och har ändå inget sätt att få hem en ny säng.
    Kontakta en flyttfirma eller liknande (kanske veteranpoolen) så kan de nog ordna med att flytta ut den. Om du köper en ny säng så beställer du hemkörning. Men eftersom du inte har råd med en ny säng så får du helt enkelt vänta tills du har det och kan ordna borttransport av den gamla.
  • Ramborg

    Testa "bortskänkes mot avhämtning " på nån sån där skänkes/bytes-facebookgrupp.

    Återstår problemet med var du ska sova. Köp ett liggunderlag?


    42.
  • familjenstyg
    WowThatsFantastic skrev 2015-07-26 00:01:47 följande:
    Har inte pengar till en ny säng och har ändå inget sätt att få hem en ny säng.
    Extrasäng/gästsäng, en modell med ribbotten samt eventuellt en bättre skummadrass än den som följer med. Billig, transportabel och sovbar.
Svar på tråden Hjälp, jag hatar min säng!