• EmPe

    Vårbebis Malmö 2016

    Hej!

    Några fler där ute som väntar en liten vårbebis? Själv har jag nyligen plussat så om allt går väl väntas ett litet syskon i början av april!

  • Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016
  • EmPe

    Hej!
    Vad kul att ni hittade hit:) Det var ju ett tag sedan jag skapade denna tråden. Fick tyvärr ett tidigt mf den 3 aug. Var då i vecka 4+6. Jag blev dock gravid direkt igen:) Är nu i v 8+1. Bf blir runt den 13 maj.

    Vem är ni och har ni barn sen innan? Jag är 38 år och väntar mitt andra barn. Har en son som är 1 1/2 år.

  • Callo

    Beklagar verkligen angående ditt mf. Men vad skoj att du redan är gravid igen!

    Jag är 35 år, har en son som är 14 år och sambons dotter som är 10 år. Så med andra ord trodde vi att vi att det var så vår familj skulle se ut. Vi hade försökt bli gravida i 1 1/2 år. När vi mentalt lade ner det hela, ja då blev det pluss på stickan. Hoppas innerligt att allt går som det ska! Just nu är jag tråkigt nog sjukskriven, pga extremt illamående och ständiga kräkningar. Vill tillbaka till mitt arbete eftersom jag älskar mitt yrke. Men har insett att det inte går då det både är psykiskt och fysiskt krävande att vara där.

  • EmPe
    Callo skrev 2015-10-05 13:17:34 följande:

    Beklagar verkligen angående ditt mf. Men vad skoj att du redan är gravid igen!

    Jag är 35 år, har en son som är 14 år och sambons dotter som är 10 år. Så med andra ord trodde vi att vi att det var så vår familj skulle se ut. Vi hade försökt bli gravida i 1 1/2 år. När vi mentalt lade ner det hela, ja då blev det pluss på stickan. Hoppas innerligt att allt går som det ska! Just nu är jag tråkigt nog sjukskriven, pga extremt illamående och ständiga kräkningar. Vill tillbaka till mitt arbete eftersom jag älskar mitt yrke. Men har insett att det inte går då det både är psykiskt och fysiskt krävande att vara där.


    Grattis!!! Vilken glädje det måste varit efter att ni i stort sett gett upp:) Trist med sjukskrivningen...har du fått något mot illamåendet? Jag mår också illa i stort sett hela tiden men har fått utskrivet lergigan comp. Det hjälper mycket, i alla fall så pass att man inte är sängliggandes. Jag jobbar hemifrån så jag kan ta små sovpauser när det behövs. Hur länge är du sjukskriven?
  • Läserlitesvararlite

    Hej och grattis allihopa!:)
    Jag bor i Malmö och har beräknad förlossning den 9e maj (9+0 idag). Det är mitt och sambons första barn, ingen av oss har barn sedan tidigare. Jag har varit på hälsosamtal förra veckan och den 14e ska jag på inskrivning. Jag är sjukt pepp! Än så länge är det bara min mamma och sambo som känner till graviditeten. Har ni berättat för familj/vänner?:)

  • Callo
    EmPe skrev 2015-10-05 16:46:03 följande:

    Grattis!!! Vilken glädje det måste varit efter att ni i stort sett gett upp:) Trist med sjukskrivningen...har du fått något mot illamåendet? Jag mår också illa i stort sett hela tiden men har fått utskrivet lergigan comp. Det hjälper mycket, i alla fall så pass att man inte är sängliggandes. Jag jobbar hemifrån så jag kan ta små sovpauser när det behövs. Hur länge är du sjukskriven?


    Ja, vi blev aningen chockade om man säger så. Men mycket glädje så klart.

    Fick också Lergigan comp först. Blev väldigt yr och extremt trött. Blev så yr att jag föll på mitt arbete. Så den fick jag inte ta mer. Läkaren sa till mig att jag då kunde köpa en åksjuketablett, något på P... Blev väldans tveksam när jag läste bipacksedeln. Bm sa att jag kunde strunta i den om jag kände mig tveksam. Den skulle antagligen inte hjälpa eftersom den var svagare än Lergigan. Är sjukskriven 1 1/2 vecka till. Jag skulle komma tillbaka om jag inte var bättre. Märker dock ingen skillnad än. Har bara gått mellan sängen och toan för att kräkas större delen av dagen. Nu mot kvällen brukar det bli något bättre. Så jag har förflyttat mig till soffan och fick ner lite middag + en isglass. Än så länge har det stannat kvar.

    Skönt att Lergigan hjälper för dig, och att du har så bra arbetsförhållanden. Måste verkligen vara underbart att kunna arbeta hemifrån i en sådan här situation, även om det också så klart är kämpigt för dig.
  • Callo
    Läserlitesvararlite skrev 2015-10-05 16:54:03 följande:

    Hej och grattis allihopa!:)

    Jag bor i Malmö och har beräknad förlossning den 9e maj (9+0 idag). Det är mitt och sambons första barn, ingen av oss har barn sedan tidigare. Jag har varit på hälsosamtal förra veckan och den 14e ska jag på inskrivning. Jag är sjukt pepp! Än så länge är det bara min mamma och sambo som känner till graviditeten. Har ni berättat för familj/vänner?:)


    Tack! Grattis till dig och er andra i tråden. Har ju glömt säga det!

    Är också peppar som tusan, förutom illamåendet och kränkningarna då. Men det är vara att härda ut.

    Har precis berättat för våra föräldrar, våra barn (som är ganska stora nu) och min bästa vän. Vill berätta för alla, men det är väl bäst att vänta. Fick magsmärtor för några veckor sedan (visade sig vara min magkatarr), och ett ultraljud gjordes. Allt stämde med tiden jag angav och såg bra ut. Dagarna senare var jag på hälsosamtal hos bm. Hon frågade vad blivande storebror tyckte om det hela. Jag svarade att han då inte visste någonting än. Hon förklarade att eftersom de på ul kunde se att graviditeten satt där den skulle osv, så var det ännu mindre risk för mf. Vi väntade några veckor till innan vi berättade för barnen. Men resten får vänta någon månad till. Det jobbiga är att vi ska ha släktkalas för min son om två veckor. De kommer ju märka att jag inte är mig själv. Kanske är det lika bra att berätta för de som är här då...

    Men så skoj med ert första barn! Vilken lycka!
  • Familjenholm

    Vad roligt att fler har tittat in i tråden, grattis allihopa. ????

    Jag är 31 år och väntar vårt första barn. Tyvärr mår jag extremt dålig, har varit illamående sedan vecka 3, går imorgon in i vecka 11 (10+0). Illamåendet har eskalerat för varje vecka, är sjukskriven sedan fyra veckor tillbaka. Har provat allt, Seaband, postafen, lergigan, Primperan och äter nu zofran 3 gånger om dagen. Har tappat 7 kilo. Tyvärr har jag också kraftig yrsel så jag är mest sängliggande.

    Vi har berättat för våra föräldrar, syskon och chefer, hade jag inte mått så dåligt hade vi gärna väntat till efter Kub-testet.

  • Callo
    Familjenholm skrev 2015-10-08 13:00:38 följande:

    Vad roligt att fler har tittat in i tråden, grattis allihopa. ????

    Jag är 31 år och väntar vårt första barn. Tyvärr mår jag extremt dålig, har varit illamående sedan vecka 3, går imorgon in i vecka 11 (10+0). Illamåendet har eskalerat för varje vecka, är sjukskriven sedan fyra veckor tillbaka. Har provat allt, Seaband, postafen, lergigan, Primperan och äter nu zofran 3 gånger om dagen. Har tappat 7 kilo. Tyvärr har jag också kraftig yrsel så jag är mest sängliggande.

    Vi har berättat för våra föräldrar, syskon och chefer, hade jag inte mått så dåligt hade vi gärna väntat till efter Kub-testet.


    Känner som precis som. Hade också gärna väntat till efter kub-testet. Men eftersom läget är som det är...

    Hemskt jobbigt att du mår så dåligt. Vet hur det känns. Vi får hoppas det går över inom några veckor.

    Men gör du kub-test även om du är yngre än 33?
Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016