• Anonym (vilsen)

    Hur ska jag göra?

    Jag fyllde 30, blev utförsäkrad, för det är så det funkar, gick arbetslivsintroduktions, som var överens med min läkare, fick avslag på sjukersättningen och nu sitter jag här, har inte betalat hyran och kan inte få tag på soc, för jag har svår fobi för telefoner, ja, jag jobbar på det, och soc kan man bara ringa. Jag har boendestöd som hjälper mig att ringa överallt annars, men soc vägrar att någon annan ringer, man måste göra det själv. Vad ska jag göra?

    Och en sak till: jag kan få sjukpenning av särskilda skäl, men måste ändå ha ett läkarintyg från 8e dagen, men lycka till att få tag på läkartid på öppenpsyk på 8a dagar någonsin, och absolut inte mitt i sommaren. Kan jag gå till en allmänläkare på vc och be att de sjukskriver mig? För vad isf?

    Vilsen, trött, ledsen och förtvivlad.

  • Svar på tråden Hur ska jag göra?
  • Anonym (Soc)

    Om du sitter bredvid är det ok att någon annan ringer soc åt dig, men de kommer be att få prata lite med dig också, iaf snabbt. När det gäller sjukskrivningen kan jag tyvärr inte svara, men borde inte din behandlingsansvariga kunna lämna ett meddelande till din läkare att du behöver en sjukskrivning? Om du har kontakt med öppenpsyk alltså? Så kanske hen kan skriva en kortare sjukskrivning tills du får en läkartid? Om hen bedömer att du bör vara sjukskriven alltså.

  • Tow2Mater
    Anonym (Soc) skrev 2015-07-27 18:43:51 följande:

    Om du sitter bredvid är det ok att någon annan ringer soc åt dig, men de kommer be att få prata lite med dig också, iaf snabbt.


    Isåfall; högtalartelefon (speaker phone) kanske skulle vara lättare for TS? Hon kan ju blunda och låtsas det är boendestödspersonen som pratar med henne....
Svar på tråden Hur ska jag göra?