• bes90

    NaturalCycles Plan - Långt

    Hoppas tråden hamna under rätt kategori :)

    Har lite funderingar kring min ägglossning. Kanske någon som kan hjälpa mig? :)

    Är det någon här som försöker bli gravida genom NaturalCycles?

    Jag förstår mig inte på denna app. Jag mäter temperaturen osv och det förstår jag.. MEN ägglossnings datumet har ändrats från den 14/6 till den 11/6. Vet någon varför?

    Sen när jag tex räknar ut ägglossning via en ägglossningskalender på olika sajter så fick jag det till att ägglossningen skulle vara den 15/6.

    Jag gjorde curas ägglossningstest mellan den 11/6-16/6 och fick alla dagar ett svagt streck alla dessa dagar, som skulle vara negativt tydligen.

    Jag är såå förvirrad och förstår inget..

    Jag har en cykel på ca 29 dagar, 14 dagar imellan och ca 3 dagar mens..

    Snälla om någon kan göra det lite lättare för mig! :)

  • Svar på tråden NaturalCycles Plan - Långt
  • bes90
    bes90 skrev 2015-07-27 23:05:08 följande:

    Hoppas tråden hamna under rätt kategori :)

    Har lite funderingar kring min ägglossning. Kanske någon som kan hjälpa mig? :)

    Är det någon här som försöker bli gravida genom NaturalCycles?

    Jag förstår mig inte på denna app. Jag mäter temperaturen osv och det förstår jag.. MEN ägglossnings datumet har ändrats från den 14/6 till den 11/6. Vet någon varför?

    Sen när jag tex räknar ut ägglossning via en ägglossningskalender på olika sajter så fick jag det till att ägglossningen skulle vara den 15/6.

    Jag gjorde curas ägglossningstest mellan den 11/6-16/6 och fick alla dagar ett svagt streck alla dessa dagar, som skulle vara negativt tydligen.

    Jag är såå förvirrad och förstår inget..

    Jag har en cykel på ca 29 dagar, 14 dagar imellan och ca 3 dagar mens..

    Snälla om någon kan göra det lite lättare för mig! :)


    RÄTTNING - Datumen är såklart för denna månad Juli och inte Juni som i tråden
  • Fililuran

    Hej TS! Läste din tråd mest för att att jag är intresseread av Natural Cycles, men för att skydda mot en graviditet. Har dock inte beställt ännu eftersom jag tycker det verkar SÅÅ omständigt!

  • Lilly84

    Om du har en tydlig tempökning efter den 11:te så är det säkert då du hade äl, syns någon tydlig höjning och en fortsatt högre temperatur?

  • bes90
    Lilly84 skrev 2015-07-27 23:30:20 följande:

    Om du har en tydlig tempökning efter den 11:te så är det säkert då du hade äl, syns någon tydlig höjning och en fortsatt högre temperatur?


    Ja, gick upp 0.3 grader den dagen
  • bes90
    Fililuran skrev 2015-07-27 23:18:24 följande:

    Hej TS! Läste din tråd mest för att att jag är intresseread av Natural Cycles, men för att skydda mot en graviditet. Har dock inte beställt ännu eftersom jag tycker det verkar SÅÅ omständigt!


    Har aldrig testat prevent för det verkar krångligt och sen vet jag inte om jag hade litat på det. Utan hade nog haft någon slags preventivmedel :)
  • bes90
    bes90 skrev 2015-07-28 00:19:23 följande:

    Ja, gick upp 0.3 grader den dagen


    Hade sex den 12:e hur stor är chansen att jag blivit gravid? Hade ju mycket sex runt den 15:e för där stod det innan att jag skulle vara mest fertil :)
  • fellan

    Maila de, de är snabba på att svara! Jag använder Prevent men har mailat massa och frågat om min cykel. 


     


    Som jag förstår så flyttas ÄL eftersom den utgår då från din temperatur och man har sällan ägglossnignen exakt samma dag varje cykel... så om din temperatur har gått upp efter den 11:e så har du haft ÄL då!


     


    Hoppas detta hjälpte lite! Älskar NC!

  • EkoS

    Skicka en bild så ska jag se om jag kan hjälpa till. Har använt den ett år nu och börjar förstå :)

  • bes90
    EkoS skrev 2015-07-28 20:34:54 följande:

    Skicka en bild så ska jag se om jag kan hjälpa till. Har använt den ett år nu och börjar förstå :)


    Jag förstår hela konceptet med färger osv men jag förstår inte varför det är olika ägglossnings datum :)
  • EkoS
    bes90 skrev 2015-07-28 23:41:23 följande:

    Jag förstår hela konceptet med färger osv men jag förstår inte varför det är olika ägglossnings datum :)


    Det hat med kroppstemperaturen att göra. Brukar vara lätt att förstå när man ser grafen :)
  • bes90
    fellan skrev 2015-07-29 11:47:31 följande:

    Precis, på grafen ser man! Dela gärna med er! :)


    Aha grafen.. :) nu förstår jag vad den är till för nytta! :)
Svar på tråden NaturalCycles Plan - Långt