• Taylor

    Vilken av dessa klänningar till bröllopet?

    Ska på bröllop med klädkoden kavaj. Vilken av dessa klänningar skulle ni ha valt? De som är axelbandslösa tänkte jag kombinera med sjal i kyrkan. Den sista klänning är knälång på mig. 

    1.

    2. 

    3. 

    4. 

  • Svar på tråden Vilken av dessa klänningar till bröllopet?
  • Fian88

    Hade valt trean. Ettan och tvåan är lite väl långa tycker jag. Kavaj är ju en ganska avslappnad klädkod så tycker knälångt passar bättre

  • Aniiee

    Absolut trean om du kan bära upp färgen (eller om de har en annan färg som passar). Ett och två är för långa, men kan gå med tanke på modell, fyra går totalt bort. Den är för kort för kavaj.


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • kaffe

    3:an är den enda som funkar om du ska följa klädkoden. Förutsättningen är förstås att du inte ser vulgär ut i den. Personligen hade jag sytt på axelband för att se lite mer "klädd" ut. 

  • T W

    Jag hade nog valt den sista. kan vara skönt med täckta axlar när det ska envisas med sådant här väder.. Dom två första är för långa. Den näst sista kan fungera men jag hade personligen valt bort den på grund av färgen och att den är axelbandslös (vill inte gå och oroa mig för att den ska glida ner)

  • Taylor

    Tack för svar. Det lutar åt att det blir trean ändå.

    Måste dock inflika att det är helt okej att ha långklänning i enklare material vid klädkod kavaj, särskilt om det är ett eftermiddagsbröllop, vilket detta är. 

  • Mascaraklumpar

    Tvåan eller trean. Ettan är mörk och tråkig tycker jag, och fyran ser så vardaglig ut.

  • LaFontaine

    Om sista klänningen är knäkort på dig hade ja absolut inte valt nummer tre. Den kommer no bli hemskt osmickrande med sin mittemellanlängd. Jag hade antingen satsat på fyran eller på tvåan med en snygg sjal till.

Svar på tråden Vilken av dessa klänningar till bröllopet?