• Anonym (förvirrad)

    Min man vill dela lika på allt....tröttsamt

    Vi har vart ett par i 13 år, har 3 barn.

    Vill jag ligga och vila på morgonen efter en jobbig natt för att jag mår illa, så vill han göra likadant vid lunch och säger att han mår illa. Visst att han mår illa....det var ju bara för att jag sa imorse att jag mådde illa och frös...Så nu ser han sig rätten att sova exakt lika många timmar som jag gjorde och skylla på illamående.

    Om han tar vårt barn och byter blöja ena dagen 3 gånger och tar på barnet ytterkläder den dagen så skall jag dagen efter byta blöja 3 gånger och ta på barnet ytterkläder.

    Går jag ut på en promenad för att det känns jobbigt med barnen och behöver vädra tankar, så när jag kommer hem så går min man ut och vill göra likadant.

    Köper jag en flaska whiskey och jag säger att denna kan vi dela på, då går han och mäter i flaskan och säger "nu har du tagit hälften, nu är resten mitt".

    Köper jag 3 starköl så vill han att jag köper lika många till han, fastän han kanske inte ens har lust att dricka 3 starköl, men det måste ju vara lika.

    Sitter jag på toa och skiter i 20 minuter, så tar det inte lång tid förräns han också vill sitta på toa och skita lika länge.

    Det har även börjat bli så med sex, häromdagen sa han"jag fick komma igår så idag är det din tur"...

    Det är mycket såna här saker, och det börjar gälla mer och mer saker och det gör mig jäkla förbannad!!! Han har inget eget tänk längre!!

    Kan någon förklara vad han håller på med?

  • Svar på tråden Min man vill dela lika på allt....tröttsamt
  • Anonym (förvirrad)

    känns som att jag lever ihop med en spegelbild ibland. vill att han skall ha sitt egna tänk som han hade för många år sedan.
    var aldrig såhär förr..

  • Anonym (förvirrad)

    har ni det också såhär i era förhållande? att om den ena får förmåner av olika slag så skall den andra få exakt likadant?

  • Atena

    Jag tycker det där låter extremt obehagligt.

    Har du pratat med honom det? Han kanske (hoppas jag) inte är medveten om att han gör så. Är han medveten så är det bara läskigt. 

    Men nej, jag har det inte så i mitt förhållande.

  • Anonym (Micke)

    Det är en sjukdom.
    Kallas Schyman-Blanco syndrome.
    Sjukligt behov av milimeter rättvisa.

  • PrimitivMan
    Anonym (Micke) skrev 2015-07-29 13:25:15 följande:
    Det är en sjukdom.
    Kallas Schyman-Blanco syndrome.
    Sjukligt behov av milimeter rättvisa.
    Seriöst? Jag trodde det bara gick under "tråkig som fan"
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (Guldfisken)

    Han håller på att tråka ut dig och du tråkar ut oss. Kom på något roligare nu.

  • CarpeNoctem

    Ge han en 1 decimeter toalettpapper nästa gång han ska gå på toaletten och säg att det var allt du behövde. Kanske blir han lite besvärad..

Svar på tråden Min man vill dela lika på allt....tröttsamt