• jiipi76

    Hjälp hemma efter kejsarsnitt?

    Hejsan!

    Jag undrar om man kan få hjälp hemma efter kejsarsnitt? Jag är ensamstående och jag har ingen släkt i närheten som kan komma och hjälpa till under de första 2 veckorna? Mycket tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Hjälp hemma efter kejsarsnitt?
  • Anonym (-)
    jiipi76 skrev 2015-07-29 13:54:03 följande:

    Hejsan!

    Jag undrar om man kan få hjälp hemma efter kejsarsnitt? Jag är ensamstående och jag har ingen släkt i närheten som kan komma och hjälpa till under de första 2 veckorna? Mycket tacksam för svar! 


    Du kommer att få vara kvar på sjukhuset, om du vill, upp till en vecka, eller längre.
  • Anonym (-)
    jiipi76 skrev 2015-07-29 13:54:03 följande:

    Hejsan!

    Jag undrar om man kan få hjälp hemma efter kejsarsnitt? Jag är ensamstående och jag har ingen släkt i närheten som kan komma och hjälpa till under de första 2 veckorna? Mycket tacksam för svar! 


    Du kan fråga hos kommunen eller socialtjänsten om du kan få en sk "hemma-hosare".
    En del kallar de för "socialens spioner", men de är i själva verket till för att hjälpa och stötta de som behöver det - exempelvis ensamstående, nyblivna mammor.
  • Alexi

    Du får ju lyfta bebisen efter ett snitt. Sen är du väl kvar på bb tills du kan röra dig tillräckligt bra för att åka hem.

    Ladda upp med matlådor nu innan så du inte behöver laga mat på ett tag.

  • Anonym (B)

    Försök att planera så att du har mat osv hemma (fryst och konserver etc). Bor du så att du kan beställa hem mat sedan på tex mat.se?

    Se till att stanna så länge som möjligt på BB. Alla är olika men jag hade rejält ont efter mitt snitt uppåt en vecka. Kunde inte ta mig ur sängen själv eller gå de första ca 3 dygnen. (Men då var det ett urakut snitt = större snitt).

Svar på tråden Hjälp hemma efter kejsarsnitt?