• Anonym (Jenny)

    Graviditetssymtom eller...pms? Fler som väntar på bim?

    Har världens graviditetssymtom! Haft sen några dagar efter ÄL. Mina symtom är:

    - jättespända och svullna bröst
    - ont i magen (mensvärk) och det drar så åt sidorna, mot ljumskarna (ligamenten?)
    - lite varmare/ högre temp än normalt.

    Det är inte första graviditeten (om det är ngn) och jag tycker mig känna igen symtomen men samtidigt tror jag inte det är något då vi missat att pricka in ÄL exakt.

    I alla fall har jag provat testa nyss men det var negativt. Kanske för tidigt.. Har BIM tisdag 4/8!

    Finns det fler? Med symtom som blir tokig på att inte veta om det "bara" är pms eller om det gror en bebis där inne?

  • Svar på tråden Graviditetssymtom eller...pms? Fler som väntar på bim?
  • Anonym (F)

    Jag har bim 4-5/8 nångång. Jag har idag börjat få molvärk som innan mens och även lite bruna flytningar. Hoppas att det är en nidblödning, det fick jag i min första graviditet.

  • Anonym (Jenny)

    Jag har också massa mensvärk. Men jag ger upp när mensen kommer på riktigt. Jag fick också, som du, lite blödningar vid mens-tid vid min första grav så dina blödningar behöver inte betyda ngt!

    Har du testat ngt än?

  • Anonym (F)

    Nä inte testat än. Blir tidigast på måndag då jag ska hälsa på min sambo som jobbar borta två veckor åt gången. Jo jag känner ju igen flytningarna från min första graviditet men jag blev även gravid i juni men då fortsatte de bruna flytningarna i 3 veckor sedan fick jag mf i v 7. Därför är jag extra nojig nu. Det här är första försöket efter mf.

  • Hannah81

    Enligt min app ät jag på bim +2. Gjorde ett cb för två dagar sedan som var negativt. Jag mår illa, svullna bröst, varm och har känningar i magen. Spelar kroppen mig ett spratt igen?? Jag blir galen. Sjätte försöket för tredje barnet.

  • Anonym (Jenny)
    Hannah81 skrev 2015-07-30 10:09:58 följande:

    Enligt min app ät jag på bim +2. Gjorde ett cb för två dagar sedan som var negativt. Jag mår illa, svullna bröst, varm och har känningar i magen. Spelar kroppen mig ett spratt igen?? Jag blir galen. Sjätte försöket för tredje barnet.


    Jag förstår dig! Vänta 2 dygn sen senaste testet och testa igen. Min förra graviditet var så, jag testade negativt några dagar före bim, sen negativt ngn dag före bim och sen ngn dag efter: positivt. Du kan ha haft äl lite senare än du trott och så kan det ta ett tag innan hcg produceras.

    Jag har också riktigt galna symtom:
    -svullna onda bröst
    -ont i magen ("mens-värk")
    -ledsen om vartannat
    -varm

    Testade i morse och det var helt negativt.   Är dock på bim -4 så jag hoppas. Jag skulle vara förvånad om jag kan ha så mkt symtom och inte vara gravid. Men det är ju säkert så....
  • Anonym (F)

    Jag är nu på bim -5 och har molvärk och känningar i brösten (inte så de är svullna men det liksom sticker och värker i dem ibland). Jag har även haft bruna flytningar sedan två dagar tillbaka och även idag. Jag har haft såna nidblödningar båda mina graviditeter men den gången det gick hela vägen hade jag det bara i en dag. När jag fick missfall höll det i sig några dagar för att sedan sluta och sen komma tillbaka strax efter jag plussade. Så även om det har tagit sig nu tror jag inte det blir någon bebis. :(

  • Anonym (Jenny)
    Anonym (F) skrev 2015-07-31 07:20:40 följande:

    Jag är nu på bim -5 och har molvärk och känningar i brösten (inte så de är svullna men det liksom sticker och värker i dem ibland). Jag har även haft bruna flytningar sedan två dagar tillbaka och även idag. Jag har haft såna nidblödningar båda mina graviditeter men den gången det gick hela vägen hade jag det bara i en dag. När jag fick missfall höll det i sig några dagar för att sedan sluta och sen komma tillbaka strax efter jag plussade. Så även om det har tagit sig nu tror jag inte det blir någon bebis. :(


    Du får bara vänta och se.. Om jag får bruna flytningar så vet jag att mensen är på g. Det kan jag också få några dagar före bim. Än då länge har jag inte en endaste flytning av den sorten men det kan komma.. och då är det nog mens. MEN du kan inte veta förrän mensen verkligen kommer igång! Jag hade också en kort klarröd blödning sist och det var ändå en graviditet som stannade!

    När ska du testa? Jag ska v'änta till söndag morgon.
  • Anonym (F)

    Klart den kan vara mensen som är på gång också, men eftersom jag bara har haft bruna flytningar innan mens två gånger tidigare och varit gravid båda gångerna hoppas jag ju såklart att det är så den här gången också. Samtidigt vill jag inte hoppas för jag vet hur ledsen och besviken jag kommer bli om det inte tagit sig! Jag tänker testa på måndag. Då är jag på bim -2 och det var då jag plussade sist. Då ska jag dessutom hälsa på min sambo som är på jobb just nu. Skulle vara en kul överraskning att kunna visa ett positivt test!

  • Anonym (Jenny)
    Anonym (F) skrev 2015-07-31 08:45:37 följande:

    Klart den kan vara mensen som är på gång också, men eftersom jag bara har haft bruna flytningar innan mens två gånger tidigare och varit gravid båda gångerna hoppas jag ju såklart att det är så den här gången också. Samtidigt vill jag inte hoppas för jag vet hur ledsen och besviken jag kommer bli om det inte tagit sig! Jag tänker testa på måndag. Då är jag på bim -2 och det var då jag plussade sist. Då ska jag dessutom hälsa på min sambo som är på jobb just nu. Skulle vara en kul överraskning att kunna visa ett positivt test!


    Hoppas det visar plus!
    Jag har fått "spottings" så jag vet nu att mensen är på g. Så det tar sig inte denna gång. Men jag hoppas verkligen att det tar sig nästa månad. En maj-bebis skulle vara perfekt. Alla tankar och testande och alla symtom har gjort mig helt slut denna gång.... varför kan man inte bara gilla läget?
  • Anonym (F)
    Anonym (Jenny) skrev 2015-08-01 12:33:34 följande:

    Hoppas det visar plus!

    Jag har fått "spottings" så jag vet nu att mensen är på g. Så det tar sig inte denna gång. Men jag hoppas verkligen att det tar sig nästa månad. En maj-bebis skulle vara perfekt. Alla tankar och testande och alla symtom har gjort mig helt slut denna gång.... varför kan man inte bara gilla läget?


    Jag började få lite färskt blod igår och idag har det kommit lite mer så mensen kommer nog igång när som helst. För mig var det lite nu eller aldrig för nu åker sambon iväg på jobb och kommer vara borta varje äl resten av året... :(
  • Anonym (Mammatilltvå)

    Har BIM den 6e enligt min app, har de senaste dagarna haft ömma bröst som idag drar och spänner. Typ som en mild variant av när mjölken rinner till när man ammar. Om jag reser mig upp fel så får jag som en sträckning i livmodern som ger med sig ganska snabbt. Kissar ofta, hungrig ofta och har drömt om att jag är gravid. Men samtidigt längtar jag något enormt efter att få bli gravid. Så är rädd att det är jag som letar symtomer. Har aldrig haft enkelt att bli gravid och detta var vårt första försök.

  • Anonym (Jenny)

    Mamma till två - Jag håller tummarna att det tagit sig! Ja visst är det otroligt hur kroppen kan TRO att man är gravid! När ska du testa+ Eller har du redan testat? (jag har massa billiga tester hemma så jag har hunnit med ett antal test )

    F - Vad tråkigt att din man reser varje äl! Du får helt enkelt resa till honom en ggn/månad! Hur går det? Kom mensen?

    Jag har ju haft otroligt mkt "mens-värk" mellan äl och bim - 4/5. i helgen var jag säker att mensen skulle komma.. och det med full fart. Hade så jäkla ont i mens.magen och blödde en droppe (mkt sparsam blodblandad flytning). Så jag skrev ju att det är kört. men när mensen inte kommit igår morse testade jag igen, men det var såklart negativt. Idag har jag än inte fått mens, och min mage har helt lugnat ner sig. Tar inte ont ngt mer och är inte alls lika svullen. Jätteskönt!

    Om inte mensen kommer så testar jag nog varannan dag. Iså fall testar jag igen i morgon bitti. Är då på bim, eller bim-1. Nu börjar jag ändå tänka..."tänk om.."" TÄNK OM det var en sk nid-blödning och jag krampade så mkt för att ägget fäste?! Långsökt (jag vet) men jag känner faktiskt ingen stress nu. jag och mannen är inställda på att försöka nästa månad ordentligt så det är inte hela världen.

    Uppdatera gärna hur det går för er!

  • Anonym (F)

    Bim -2 idag och testade negativt. Det färska blodet som kom för ett par dagar sedan var väldigt sparsamt och igår kom det knappt ens någon brun flytning. Det har dock kommit lite nu på morgonen så mensen kommer väl om två dagar när den ska. Fick plus på bim -2 förra graviditeten så föröker verkligen intala mig att det inte blev nåt den här månaden, även om hoppet hela tiden finns där.

  • Anonym (Mammatilltvå)

    Jenny jag har BIM på torsdag och tänkte försöka hålla mig, men är svårt :)

    Har inga test hemma, min mens brukar vara punktlig så tänkte vänta och se

    först.

  • Anonym (Jenny)

    Mammatilltvå - Jag håller tummarna att det visar + på torsdag! Vad duktig du är som väntar!

    F - Kom mensen igång?

    Jaha... här är det deppigt Fy vad detta tar på en... att vänta på mens eller +. I alla fall så har jag BIM idag och ingen mens i sikte så jag testade. Ingenting. Inte ens ett spökstreck. Jag som hade sån hemsk mens-värk i helgen och haft såna otroliga känningar från äl känner... ingenting... nu. Kroppen är kallare (tempen har dippat) och allt tyder på att mensen börjar när som helst.

    Ändå så finns ju hoppet så länge den inte kommer. samtidigt vill jag bara att OM mensen ska komma så får den göra det så vi får börja om igen.

    Jag har tester från "gravidkollen.se" och har aldrig provat dom förr. Nu väntar jag in mensen. Och kommer den inte till fredag så köper jag ett CB. För säkerhets skull. De testerna litar jag på iaf och då måste resultatet vara tillförlitligt, eller hur?

  • Anonym (F)

    Nja, inte riktigt. I natt kom det lite färskt blod men om det är mensen så är den inte som den brukar. Men jag har ju bim i morgon så den drar väl igång på riktigt då. Jag är iaf inställd på det och hoppas att äl kommer tidigare i cykeln än vad den gjorde sist. Innan mf kom den på dag 15 och senast kom den dag 18. Det skulle vara skönt om kroppen återgick till hur den var tidigare, när jag kunde lite på signalerna!

Svar på tråden Graviditetssymtom eller...pms? Fler som väntar på bim?