• Anonym (den dåliga vännen)

    vill inte ha min väninna här längre

    I-lands problem men!

    bor en bra bit från hemstan och nu i helgen kom min väninna till mig för att va här på festivalveckan här.

    Iaf!

    nu onsdag är jag så less på ha besök. jag är lite av en ensamvarg. det jag får så udda vibbar om att hon verkligen ogillar min sambo som bor här med. det blir konstig stämning när hon är här och hon har inget alls med sig o göra om dagarna. så hon sitter bara o glor rätt upp o ner...

    saken till den är vel med : min bacillskräck...höll på spy när jag ser att hon tagit in ett glas och de ligger massa förpackningar gravtest och ägglossningstest i mitt badrum...hon har bara lämnat kissglaset framme och ja...jag spyr nästan när jag ser sånt dära och vill verkligen att hon ska åka hem men jag vet att hon kommer bli sur om jag säger att jag vill det.

    alltså jag är en värdelös väninna. men jag vill inte roa en annan människa varje sekund. jag vill kunna va avslappnad med min sambo i vårt hem. och jag vill inte må dåligt över bacillerna.

    sen är det nästan mer illa att: hon ber om ett lån för att ta sig hit för hon skulle få pengar nu i måndags...ja hon fick 100 kr. inte ens så hon tar sig hem igen...kostar 200 med buss så.

    Så nu har hon ätit av vår mat när vi fick sämre ställt denna månad o allt samt festival så vi är tvungna att ringa svärmor om pengar nu då jag ltiade på hennes "få in cash"

    vad tycker ni jag ska göra?

  • Svar på tråden vill inte ha min väninna här längre
  • LaLola
    Anonym (den dåliga vännen) skrev 2015-07-29 17:00:03 följande:

    vad tycker ni jag ska göra?


    Prata med henne...?
  • Dixie

    ja - prata med henne är väl en utmärkt idé! 

    hänger inte riktigt med - hon skulle få pengar i måndags? har hon inte betalt tillbaka det hon lånade? 
    säg åt henne att nu börjar er mat ta slut, så det är hennes tur att åka och handla - för ni lovande väl inte henne gratis mat? 

  • Anonym (den dåliga vännen)

    hon sa att hon skulle få pengar i måndags men hon säger att det enbart är en 100 lapp på kontot.

    jag vet inte om jag vill prata med henne. pga det går inga fler bussar förrän imorgon och det är antingen klockan 7.15 eller 15.45

    så pratar jag med henne nu måste jag ha en sur väninna runt mig jävligt länge men jag vill ge henne spelrum med för att kunna packa mm.

  • smulpaj01

    Varför fick hon komma när du inte vill ha henne hos dig och inte vill umgås med henne.

    Mycket märkligt gjort!

  • Anonym (J)
    Anonym (den dåliga vännen) skrev 2015-07-29 17:29:04 följande:

    hon sa att hon skulle få pengar i måndags men hon säger att det enbart är en 100 lapp på kontot.

    jag vet inte om jag vill prata med henne. pga det går inga fler bussar förrän imorgon och det är antingen klockan 7.15 eller 15.45

    så pratar jag med henne nu måste jag ha en sur väninna runt mig jävligt länge men jag vill ge henne spelrum med för att kunna packa mm.


    Jag skulle nog sluta vara vän med henne.

    Dels verkar hon som en oförskämd snyltare , dels tycker jag att en vänskap är inte mycket att ha om man inte " vågar " prata med varandra.
  • Anonym (den dåliga vännen)
    smulpaj01 skrev 2015-07-29 17:47:15 följande:

    Varför fick hon komma när du inte vill ha henne hos dig och inte vill umgås med henne.

    Mycket märkligt gjort!


    inte så. När jag åker till mina vänner i andra städer så

    1. har jag råd att försörja mig med mat, resor och andra saker själv.
    2. ska jag bara va borta ett par timmar så tar jag alltid med mig underhållning av bok/dator mm. just för att det finns dötid väldigt ofta o ta sönder.
    3. jag stökar aldrig till det, lämnar aldrig dynga efter mig. utan lånar jag badrummet hos någon rengör jag efter mig. jag respekterar att ingen annan vill städa bajs och baciller ifrån mig.
    Anonym (J) skrev 2015-07-29 17:48:51 följande:
    Jag skulle nog sluta vara vän med henne.

    Dels verkar hon som en oförskämd snyltare , dels tycker jag att en vänskap är inte mycket att ha om man inte " vågar " prata med varandra.
    har pratat med henne nu faktiskt. drog i pengafrågan och sa det att jag och min sambo inte kan betala mat till henne och jag vill inte att hon är här utan att äta om dagarna då matintag är viktigt.
    Hon blev sur och försökte dra ner mitt humör för kvällen. (genom o säga att hon inte vill gå ut och hon vet att jag inte lämnar folk i lägenheten själv då det är ett andrahandskontrakt) sa bara enkelt att: ikväll kommer vi inte va hemma. vill hon inte gå ut så får hon låna pengar av anhöriga och ta in på hotell för ingen är i lägenheten när både jag och sambon är borta.

    om vänskapen håller eller ej är något jag ser imorgon. jag tänker inte storbråka och säga upp vänskap när första bussen går imorgon och hon inte känner andra folk i denna stad.
  • Zarch

    Jag måste ju säga att det verkar rätt skumt att kika på ägglossningstester under en festivalvecka. Nog om det.

    Det låter rätt ohyfsat av henne att snylta på er, är man gäst så erbjuder man sig minsann att betala för sig lite.

    Fast du har en rätt neggig inställning, äh jag tror nog att ni ska rensa lite luft och faktiskt börja behandla varandra som vänner. Du får också känna lite tillit till folk, ni är just nu två riktiga surkartar båda två.

  • Anonym (D)

    Jag reagerade på det med, kissade hon i DITT dricksglas? Är man hemma kan man ta ett gammalt man kan slänga efteråt men man pissar inte i glas man använder och speciellt inte i nån annans!! Förstår att du vill ha ut denna tjejen och bjud inte hem henne igen innan hon lärt sig bete sig som folk och slutat snylta.

  • Anonym (den dåliga vännen)


    Anonym (k) skrev 2015-07-29 21:02:34 följande:

    Kissade hon i ett dricksglas?!?!


    Anonym (D) skrev 2015-07-29 23:41:54 följande:

    Jag reagerade på det med, kissade hon i DITT dricksglas? Är man hemma kan man ta ett gammalt man kan slänga efteråt men man pissar inte i glas man använder och speciellt inte i nån annans!! Förstår att du vill ha ut denna tjejen och bjud inte hem henne igen innan hon lärt sig bete sig som folk och slutat snylta.


    ja alltså. hon tog det ur glas skåpet...det va ett av mina som jag använder till vardags så ja jag tkr det är vidrigt. sure vi har diskmaskin. men jag har bacillskräck och klarar inte av sånt.
    Zarch skrev 2015-07-29 19:02:39 följande:

    Jag måste ju säga att det verkar rätt skumt att kika på ägglossningstester under en festivalvecka. Nog om det.

    Det låter rätt ohyfsat av henne att snylta på er, är man gäst så erbjuder man sig minsann att betala för sig lite.

    Fast du har en rätt neggig inställning, äh jag tror nog att ni ska rensa lite luft och faktiskt börja behandla varandra som vänner. Du får också känna lite tillit till folk, ni är just nu två riktiga surkartar båda två.


    jag va väldigt positiv när hon kom. men hon åker idag vilket är bra. blir neggig av folk som försöker dra ner mig, skita till de i mitt hem osv osv osv.
    .

Svar på tråden vill inte ha min väninna här längre