• JohannaSaGo

    Är det en normal smärta?

    Hej. Är lite bekymrad..

    Fick ett missfall för 4 dagar sen och blödningen har avtagit.

    Har inte direkt ont i magen men däremot när jag t.ex sätter mej ner på en stol, eller reser mej upp smärtar det till som nere i underlivet.

    Även när jag t.ex kissar och "slappnar" av smärtar det till. Någon som varit med om liknande och vet att detta är normalt?

    Åker utomlands om 5 dagar så är så orolig att det är en infektion på G.

    Ska försöka få en kontroll innan jag åker men tror det är för tidigt för en kontroll? Hmm..

  • Svar på tråden Är det en normal smärta?
  • JohannaSaGo

    Okej :/ tack för svaret. Ska ringa direkt imorgon bitti. Om ändå ett missfall kunde ske inom en timme för att sedan bli återställd direkt :( vill bara lägga detta bakom mig.


    Tines skrev 2015-07-29 21:57:23 följande:

    Låter inte bra, kan var en infektion eller rester som inte har kommit ut.

    Du bör ringa gyn imorgon för kontroll!


  • JohannaSaGo

    Någon som vet ifall man kan boka tid via barnmorska till kontroll? Tycker dom på vår gynakuten är så otrevliga

  • Långbenopluto
    JohannaSaGo skrev 2015-07-29 22:16:45 följande:

    Någon som vet ifall man kan boka tid via barnmorska till kontroll? Tycker dom på vår gynakuten är så otrevliga


    Bara en läkare kan ge behandling, om det behövs, inte en BM.
  • Anonym (.)

    Ring kvinnokliniken och boka en tid istället för att hänga på gynakuten. Undantaget är om du plötsligt får hög feber eller andra symptom på allvarlig infektion.

  • Ego Lovers

    Smärta är ju inget normalt tillstånd utan en indikation på att något inte står rätt till.

  • Anonym (MA i v.13)

    Hej TS!


    Jag hade missfall i början av juli och upplevde samma som du beskriver. Det gjorde ont att sätta sig ner och vid toalettbesök, och det var som en tyngdkänsla där nere. Men hur man upplever smärta är ju individuellt, så jag tycker att du ska prata med vården om detta. Det behöver ju inte vara farligt, men för säkerhets skull. Kanske kan du berätta att du ska ut och resa och är orolig för att bli sjuk utomlands?

    Kom också ihåg att du har rätt att söka akutvård och öppenvård var du vill! Om de är otrevliga eller inte tar dig på allvar i ditt län kan du vända dig till ett annat landsting och prova där. Vid mitt missfall fick jag ingen hjälp eller förståelse i det län där jag bor, men när jag vände mig till grannlänet fick jag jättefin vård supersnabbt.

    Styrkekramar till dig!

Svar på tråden Är det en normal smärta?