• Lillaupsinn

    E jag körd?

    Hej...

    Jag är en tjej på 20 år gammal som inte haft så mycket tur i livet, har sökt jobb som en häst ett bra tag utan framgång tills nu..

    Blev kallad på en intervju där rekryteraren verkligen tyckte om mig, mina referenser som jag gav talade också väldigt gott om mig så jag ska få träffa själva företaget imorgon för en "sista intervju"..

    Det är som anläggningsansvarig på ett gym.

    Nu till kruxet. När jag var 16 år gammal träffade jag en kille som misshandlade mig fysiskt och psykist i 3 år. Killen var kriminell och tillslut hamnade jag också i belastningsregistret för att jag var på fel ställe vid fel tillfälle. Vid den tiden var jag i grov depression och helt nedtrampad och hade inget hopp om mig själv och ännu mindre lust att sätta en kille som gav mig stryk varje dag i en situation där han skulle bli ännu mer arg på mig. Så jag tog på mig något jag ej gjort.

    Idag på intervjun sa rekryteraren att ifall dem vill anställa så kommer dem vilja ha utdrag på belastningsregistret, och där har jag en punkt, stöld.

    Jag e så jävla ledsen o arg o är rätt så nära på att inte dyka upp imorgon, jag skäms så jävla mycket, men det gör ont , för ett jobb är det enda jag önskar mig just nu.

    Vad fan ska jag göra? Ska jag bespara mig det pinsamma och låta bli allt? Några åsikter?

    / en ledsen tjej

  • Svar på tråden E jag körd?
  • Grejen

    Klart att du ska gå dit. Det bästa sättet att få någon att lita på en är att vara ärlig och berätta vad som hänt och varför. Kan du svara på alla frågor de ställer så kommer de att lita på dig.

    Det förflutna är som sagt det förflutna och det enda man kan göra åt det är att prata om det.

    Lycka till

  • Nellee

    Du kan testa att vara ärlig. De kan inte göra mer än att säga nej, tack. Men om det bara var ett år sedan så kanske de inte är så pigga på att anställa dig. Har du tagit dig bort från skiten och verkligen vill så hade jag i din situation varit ärlig. Du kommer att få uppleva det fler gånger, fler och fler begär utdrag ur belastningsregistret. 


    Don't you black or white me
  • Drottningen70

    S

    Du talar om att punkten finns och säger att du var ung och dum och att du och dina tjejkompisar utmanade varandra i att stjäla en dyr väska. Lägg till att du åkte dit för att du verkligen inte har anlag för kriminalitet. Säg att du idag verkligen inte kan begripa att du var så korkad. Säg också att du förstår att han som arbetsgivare kan bli tveksam utifrån detta, men att du verkligen inte är samma person idag.

    Berätta INTE om turerna med nån kriminell snubbe och psykisk obalans. Låter alldeles för instabilt.

  • Anonym (ärlighet varar längst)
    Drottningen70 skrev 2015-07-29 22:46:00 följande:

    S

    Du talar om att punkten finns och säger att du var ung och dum och att du och dina tjejkompisar utmanade varandra i att stjäla en dyr väska. Lägg till att du åkte dit för att du verkligen inte har anlag för kriminalitet. Säg att du idag verkligen inte kan begripa att du var så korkad. Säg också att du förstår att han som arbetsgivare kan bli tveksam utifrån detta, men att du verkligen inte är samma person idag.

    Berätta INTE om turerna med nån kriminell snubbe och psykisk obalans. Låter alldeles för instabilt.


    Dåligt råd, tycker jag. TS har ju problem nu, för att hon ljög en gång tidigare. Skulle hon ljuga igen nu då för att lösa problemet med den tidigare lögnen?
  • Drottningen70
    Anonym (ärlighet varar längst) skrev 2015-07-29 22:57:02 följande:

    Dåligt råd, tycker jag. TS har ju problem nu, för att hon ljög en gång tidigare. Skulle hon ljuga igen nu då för att lösa problemet med den tidigare lögnen?


    Absolut ska hon ljuga. Ärlighet varar inte längst i lägen som detta. Pricken finns där och det gäller att göra det bästa av den. Att berätta om kriminella killar och psykiska besvär ger inga jobb. De kommer att vara oroliga för fler problem. Bättre att dra en okomplicerad historia om en korkad 16 åring som i ungomligt oförstånd snodde en väska på kul.

    Detta är jag helt övertygad om.
  • Grejen

    Skulle jag vara den som anställer så skulle jag vilja veta vad som hänt och varför för att kunna göra en bedömning där ifrån.

    Jag hade anställt dig då jag ser det bästa i personer och ge en extra chans till dem som verkligen vill ha den.

  • Anonym (ärlighet varar längst)
    Drottningen70 skrev 2015-07-29 23:02:14 följande:
    Absolut ska hon ljuga. Ärlighet varar inte längst i lägen som detta. Pricken finns där och det gäller att göra det bästa av den. Att berätta om kriminella killar och psykiska besvär ger inga jobb. De kommer att vara oroliga för fler problem. Bättre att dra en okomplicerad historia om en korkad 16 åring som i ungomligt oförstånd snodde en väska på kul.

    Detta är jag helt övertygad om.
    Hon ska inte ljuga, däremot behöver hon inte avslöja alla detaljer. Hur mycket information finns det i belastningsregistret då? Det går ju i vilket fall som helst inte att komma med en annan version av det skedda än det som står där.
  • Drottningen70
    Anonym (ärlighet varar längst) skrev 2015-07-29 23:10:51 följande:

    Hon ska inte ljuga, däremot behöver hon inte avslöja alla detaljer. Hur mycket information finns det i belastningsregistret då? Det går ju i vilket fall som helst inte att komma med en annan version av det skedda än det som står där.


    Är hon dömd för stöld så står det stöld.
  • Lillaupsinn

    Tusen tack för alla svar..

    Ska jag berätta detta imorgon? Eller endasr om han/hon tar upp detta om belastningsregister?

Svar på tråden E jag körd?