• Anonym (fröken_förvirrad)

    Min sambo vill inte.

    Jag och min sambo har varit ett par i nu fem år och vi har nu haft ett vitt förhållande i 4 1/2 år. Första halvåret av vårt förhållande var bra sedan helt plötsligt så ville han inte längre ha sex med mig, i början sa han att han var stressad och att ha sex var bara ännu ett måste på en lista. Men det var ok för mig alla har vi upp och nergångar. Men nu har det som sagt gått över 4 år sedan sist vi hade någon form av intimitet ihop. Vad kan påverka så att man helt plötsligt inte vill mer? Bara sådär?? Han säger han mår bra nu och stressen han hade över sitt jobb är borta. Hur tar man upp problemet?

  • Svar på tråden Min sambo vill inte.
  • Anonym (fröken_förvirrad)

    Ja! Och jag har försökt med alla möjliga sätt och påhitt men har gett upp då jag bara får kalla handen. Men svårt att ta upp det, men då jag nu istället har börjat skämmas för att visa mig så inser jag att det hela har gått för långt.

  • Anonym (Men?)

    Hur har ni det för övrigt? Kramas och pussas ni? Älskar ni varann eller trivs ni bara sådär allmänt i varandras sällskap? Dags att bryta upp?

  • Anonym (fröken_förvirrad)

    Vi har det sådär, vi har glidit isär men det har nog mycket med att vi inte har den närheten längre. Vi myser inte direkt längre med varandra.ibland känns allt bra medan vissa dagar orkar jag inte. Vi har utvecklat någon form av beroende förhållande, det känns så allafall. För jag är den som sköter allt i hemmet då han hatar all städning, tvätta o laga mat. Han har nog sammanlagt under dessa 5 år städat 3 gånger och tvättat kanske 5 gånger, lagat mat har han aldrig gjort, han ätet ute istället om jag inte lagat mat och han är den som har den större inkomsten och står därför för de större utgifterna. Men det funkar ju inte att ha det så här i längden om hela förhållandet bygger på att det är praktiskt.

  • Anonym (fröken_förvirrad)

    Asexuell är det nått man bara spontant blir? För tro mig det var han då inte det första halvåret :)

    Manilund... ja ibland känns det som att jag är en hushållerska eller en morsa .

  • Anonym (Men?)

    Dags att gå vidare med andra ord! Du är värd något bättre!

  • Armageddon

    Inget sex på 4 år, och du sköter hela hushållet?

    Han har alltså skaffat sig en ny morsa...

    Dumpa och skaffa en kille som gillar att knulla, kan ju inte vara så svårt direkt...

Svar på tråden Min sambo vill inte.