Inlägg från: Anonym (2-3 år?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2-3 år?)

    Ska vi stoppa invandringen(tillfället), för återbygga vår infrastruktur?

    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-15 13:21:51 följande:
    Man måste se och driva sverige lite som ett företag.
    Man kan inte expandera och anställa någon om det inte finns lokaler.
    Samma sak som att man kan inte anställa och betala ut löner om man har behov av eller ligger i rekkonstruktion.

    Det finns en rädsla i sverige att dra ned på invandringen tillfälligt för att koncentrera sig på det som är lokalt.
    Det framhävs som egoistiskt och något dåligt.
    Framstås ofta som att man inte är villig att hjälpa människor, men det är inte de det handlar om.

    Jag tycker det är sorgligt att man tänker så.
    Och man såg i början i tråden där man försökte göra mig till en rasist.
    Där man blir så blockerad i mitt förslag, att man inte kan se fördelarna med det(för invandraren och kommande invandrare).
    Sen vet jag att det som finns de som vill stoppa invandringen av andra anledningar, som i vissa fall kan vara helt baserat på rasistiska idéer.
    Men dom kan inte jag ta ansvar för, utan de får stå för sitt och jag mitt.

    Problemet här, är när SD gick in och blev en politisk kraft.
    Så blev det "vi och dom"-situation.
    Och man tog 10 steg bakåt ifrån invandrarpolitiken och allt som berörde invandrare och någon form av krav eller inskränkning.
    För nu på senare tid, som de blivit tvingade att diskutera detta.
    Och då blir det ramaskri och så står de där och ropar "rasister", bara för att vi ville ha folk som kommer, att dessa skulle ha ID-handlingar.

    Jag tror vi kommer fortsätta se att infrastrukturen vittrar sakta med säkert

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-15 18:42:33 följande:
    Du talar lite i dubbla tungor, vad är det som är sorgligt.
    I en mening så pratar du o fördelar för invandrare och i andra tar du upp att infrastrukturen vittrar sönder.

    Personligen har jag inget emot invandring till sverige men asyl och flyktinginvandringen kostar mer än vad sverige har råd med.
    Anledningen till att pengarna finns är för att det sparas in på annat.
    Besparingar som inte kommer gynna någon eller något.

    Har fullt förståelse att folk röstar på SD när de vill minska ned på flyktinginvandringen och asylboenden.
    Om andra partier var lite ärligare med deras åsikter så skulle de få tillbaka en stor del av väljare som gick över till SD.

    SD kommer säkerligen ta hem fler röster i nästa val och gör dom det så tar det inte lång tid innan de får bilda regering.

    Inga dubbla tungor.
    Då det inte är samma sak, det ena är om infrastruktur som inte är närheten att hänga med.
    Och ett tillfälligt stopp är antagligen nödvändigt.
    Är inte samma som att invandrare är dåliga.
    Det betyder mer att  vi har tappat vår förmåga att ta hand om dom på rätt sätt.
    Och därmed ska vänta tills vi byggt ikapp oss.


    Jag har spått SD innan och haft fel.
    Där jag trodde jag tog i lite, men visade sig att de klev ytterligare 2% till på min analys.
    Jag förutspådde 25% till nästa val, efter det senaste.
    Och om man fortsätter vägra IP i politiken.
    Idag ligger undersökningarna upp mot 28% inte allt för längesedan.
    Jag tror tom att SD kommer få egen majoritet, om de etablerade partierna inte börjar diskutera IP.
    Och då i annan form än ta in så många som möjligt.


    Jag tycker det är sjukt, att vi har media och etablerade partier, som plogat upp för SD.
    SD har allt och tacka, i att vi har folk som ropar rasist på allt som har med krav och inskränkningar i IP.
    PK-maffian har skapat och gett SD röster(genom intolerans, vilket är väldigt ironiskt(intolerans mot vad, undrar ni kanske, jo intolerans att det finns folk som inte vill ta in hur många invandrare som helst, krav på invandraren tex osv....))

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 00:24:41 följande:
    Är problemet att det kommer hit invandrare eller flyktingar.
    De belastar samhället väldigt olika.
    Har inget problem med invandringen, dock ser jag flyktingmottagandet som ett problem i alla fall i storstäderna.

    Problemet att vi belastar infrastrukturen, så att de som redan bor här påverkas.
    Det har inget med invandrare att göra alls, och då menar jag som utgångspunkt.
    Utgångspunkten är att infrastrukturen håller på att ge med sig, och det är detta jag är oroad över.
    Och vill bygga ikapp oss, för sen stå bättre rustade för nya invandrare.

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 15:16:54 följande:
    Är det bostadsmässigt du tänker på?
    Det flesta som kommer hit pga att de träffar någon här eller arbetar, har redan löst sin bostadssiuation.

    Absolut inte, all infrastruktur pratar jag om.
    Sen har inte all infrastruktur problem.
    Men skola är väl dom som det är värst för nu.
    Med polis och sjukvård tätt efter.

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 15:57:42 följande:
    Tror du att rösta på SD för att få in dem i riksdagen kan förändra något?
    Man vet ju inte föränn man har prövat.
    Nä, skulle inte ens rösta på SD om man satte en pistol mot tinningen.
  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 19:07:17 följande:
    Då kan du nog glömma drömmarna om att återuppbygga infrastrukturen.

    Varför det?
    Andra har inga problem att rösta på SD.
    Och SD står inte och faller med avsaknaden från just min röst, nu om det vore min röst som skulle ha hindrat detta(vilket ingen inbillar sig).

    Jag måste inte vara SD för vilja stänga gränsen och återuppbygga infrastrukturen.
    Jag verkar ifrån min politiska ståndpunkt.
    Och lobbar för man kan vara för detta, utan att vara SD eller rasist.
    Problemet är idag är partier så rädda att bli kallade rasist av media, så de vågar knappt öppna munnen i frågan.

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 20:18:23 följande:
    För att ingen av de andra partierna kommer någonsin att stänga gränserna.
    Och det går inte sedan vi gick med i EU.
    Eller om vi tar rubriken stoppa invandringen tillfälligt.
    Nej kommer aldrig att hända med annat parti än SD.

    Och?

    Det är inte jag personligen som ska stänga några gränser.
    Dock är det jag som diskuterar detta genom min TS.
    Och det vi gör i tråden är att diskutera, har du nått emot detta?
    Undrar då du ger mig känslan att jag ska knipa igen, och inte diskutera.
    Vilket aldrig kommer ske.

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 21:32:53 följande:
    Vadå och?
    Nej nej du diskuterar inte, vi diskuterar du och jag är två st personer.
    Hade jag tyckte att du skulle knipa igen så hade jag sagt rakt ut åt dig att hålla käften.
    Men det är inget jag säger till någon på ett öppet diskussionsforum just för att det är ett öppet forum man får skriva och tycka nästan vad man vill på FL.

    Ja, OCH, som i vad har det med diskussionen att göra.
    Och diskussionen är inte beroende på att jag röstar på SD eller inte.
    "Vi i tråden" innefattar samtliga som diskuterar i tråden.

    Du kan säkert säga håll käften eller liknande.
    Men nu gjorde du inte detta,
    Utan jag röstade inte på SD, och de är de enda som vill stänga gränserna enligt dig.
    Syftet med detta var att berätta att andra traditionella partier inte vill stänga gränsen.
    Det känns inte som nån nyhet precis.
    Men nu är inte detta en politisk diskussion mellan partier, utan en diskussion om vad bör göras för att få i ordning infrastrukturen.
    Och en av idéerna är att stänga gränsen i kanske 2-3 år.

    Och eftersom jag är TS så bestämmer jag precis i vad som ska diskuteras.
    Och det är inte va eventuella partier vill tänkas göra eller inte göra.
    Utan vad som krävs att bygga ikapp infrastrukturen, och diskutera detta utan att det måste förankras i nått parti.

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 22:45:09 följande:
    Du får nog vänja dig, pratar man om att stänga gränser så får man räkna med att det blandas in politik i det hela då det är dom som styr och ställer.
    Jag har aldrig påstått att du röstar på SD så där har jag ingen aning om vad du snackar om.

    Hur hade du tänkt att det skulle gå till att stänga gränserna i 2-3 år? varken moderaterna, sossarna eller något annat traditionellt parti skulle ens komma på tanken att stänga sveriges gränser.
    Tvärtom de tar bara in mer och mer flyktingar och bygger fler förläggningar.

    Jag sa inget om du hade sagt jag röstade på SD.
    Man behöver inte diskutera partier i denna fråga.
    Frågan är vad vi ska göra, och invandrar stopp 2-3 år ligger på bordet som förslag.


    En del försöker förneka att det ens existerar ett sådant här problem, men vi ser det poppar fram par exempel varje vecka nu.
    Polisens problem, det körde man 2 veckor på tom(inte 100%, men troligen)
    osv...

    Du försöker göra om detta till vad partierna ska göra som finns nu.
    Nej, och åter nej, jag diskuterar vad som krävs, inte vilka partier som ska göra det som krävs.
    Tips till dig, öppna en egen tråd om detta.
    Här diskuterar vilka åtgärden som kan krävas, inte vem som ska utföra åtgärderna.


    Börjar tjugofemöringen trilla ner snart?

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 23:11:25 följande:
    Du framstår inte som en mer serös trådskapare bara för att du avslutar med att skriva nedlåtande kommentarer till andra forummedlemmar.

    Att fråga om tjugofemöringen trilla ner för dig, har ingenting med trådstarten att göra.
    Utan din ovilja att acceptera att jag inte pratar om specifika partier, och vad de ska göra.
    Utan om förslag till komma ikapp oss på infrastrukturen i landet.

    Men frågan är, har du fattat det än?
    Eller måste jag köra ett par varv till?

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 23:31:30 följande:
    Du pratade om att stänga gränserna.
    J
    JA, det är ingen hemlighet.
  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-16 23:50:36 följande:
    Ok jag ska frsöka att inte lägga mig på din nedvärderande nivå utan förklara sakligt.
    Din trådrukbrik.
    Ska vi stoppa invandringen(tillfället), för återbygga vår infrastruktur?

    Svaret är ja det är ett alternativ du pratar också om att stänga gränserna, och även fått förslag på hur man ska nå dit.
    Men du vill inte lyssna, så ja du kanske borde logga av och ta en runda eeftersom du inte verkar kunna diskutera på forum utan pratar med folk som om dom var dumma i huvet.

    Ja, det är en idé, har du fler?
    Jag har det som en fråga som ska diskuteras, och inte vilka partier som kan tänka sig vilja förankra det vi kommer fram till.

    Säger till dig flera gånger samma sak, och när detta inte ger någon verkan.
    Så undrar jag givetvis.

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Lucia) skrev 2016-04-16 23:49:09 följande:
    Socialdemokraterna under regeringen Carlsson stängde gränserna då, varför inte idag? sv.m.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet Då va dessutom inte flyktingarna i en så stor omfattning som det är nu, men man värnade om Sverige och tog hänsyn till vilken kapacitet Sverige hade, till skillnad från idag. Inga röda rosor vill kännas vid detta faktum. Det tycker jag är jävligt konstigt faktiskt.,

    Så du är här igen.
    Du har par frågor som du vägrat svara på sen sist.

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Lucia) skrev 2016-04-17 00:10:10 följande:
    Vilka frågor va det då? Va det något i mitt inlägg som va oklart, inte värt att kommentera ? Du undviker mitt självaste inlägg. Fanns det ingen sanning i det som jag ändå belyser?

    Det är bara kolla i början, och kolla mina/dina inlägg.
    Du vägrade ju svara sist, så antar det blir samma igen.

    Sen har du rätt att man faktiskt gjorde en del inskränkningar då och den regeringen.

  • Anonym (2-3 år?)
    Anonym (Dunkmasterflash) skrev 2016-04-17 00:12:55 följande:
    Om man ska stänga gränserna så många sverige öka gränsbevakningen.
    Det kommer kosta med ge potientiell avkastning i slutändan i form av bättre infrastruktur, vård skola omsorg, bostäder framför allt.

    Men om vi ska ha bra infrastruktur så måste det bli säkrare ute på gatorna.
    Medborgargarden är ett alternativ.

    Vi har idag en gränskontroll, som redan finns på plats.
    De kommer givetvis få öka, men allt beroende om de som funderar på att invandra förstår detta eller inte.
    Tänker nu inte på ID-kontrollen i DK.
    Sverige är ett relativt tacksamt land, då vi halva gränsen är kustlinje.
    Sen är det inte svart och vitt, givetvis kommer en del slinka igenom.
    Men inte några ~150000, den saken är klar.
    Vem vet, kanske Migrationsverket är i fas, när det är dax att öppna upp gränserna igen.

    Men det är ingen som säger att det kommer bli enkelt.
    Det inbillar i alla fall inte jag.
    Men hade varit trevligt att stå väl förberedda när en invandrare kommer hit, och klarar av att ta hand om denne på alla plan.
    Idag skäms jag lite för Sverige på detta område.

  • Anonym (2-3 år?)

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n02wO/annie-loof-om-forlossningskrisen-fullstandigt-oanstandigt

    Såna här står som spön i backen idag och olika områden, tragik av ofattbara proportioner.


    Lite tråkigt att folk gör detta till rasism också, jag anser vi Sverige ska ha en standard som även innefattar invandrare.
    Det har vi inte idag, då infrastrukturen är på väg att haverera av tyngden av den extrema befolkningsökningen.

Svar på tråden Ska vi stoppa invandringen(tillfället), för återbygga vår infrastruktur?