• EkoS

    Hur lång tid tog det att bli gravid?

    Jag har försökt hitta statistik över hur lång tid det tar att bli gravid, men hittar bara att medeltiden är 7 månader, vilket förstås inte säger någonting när skalan är 1 till en oändlighet. Jag skulle därför vilja ta reda på ett medianvärde istället. 


    Kan ni hjälpa mig? Kommentera hur många månader det tog. Om du känner någon annan och med säkerhet vet hur lång tid det tog för den personen så får du gärna skriva det också. Ju fler svar desto bättre resultat :)

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det att bli gravid?
  • nokitus

    för mej gick det genast, vi beslöt att skaffa barn och sedan 6 veckor efter plussade jag..
    för en nära vän till mig tog det ett halvår. 

  • Minza83

    Jag är gravid med 4e barnet.
    När vi försökte med 1a så tog det på andra försöket men fick MF, samma nästföljande gånger.. Först 9mån efter att vi bestämt oss så fick jag en fullgången graviditet.
    Barn nr 2 var oplanerad.
    Barn nr 3 tog sig på 2a försöket.
    Barn nr 4 var oplanerad ;)

    För en kompis tog det 10mån med första och 5mån med andra.

    För en annan kompis tog det sig på första försöket med 1a och med andra barnet fick hon först ett MF och därefter tog det 2-3mån tills hon blev gravid igen.

    En annan kompis tog det 2-3mån med 1a barnet och 15mån med andra.

  • Ungoliant

    12 månader med första barnet. 8 med andra räknat från det att jag fick regelbunden mens igen efter första (ca två är efter förlossningen) men då var det inget vi försökte eller planerade.

  • aztec

    Första försöket med första.

    Sen andra också första försöket men fick MF.

    Två månader senare MF igen.

    Men nu 12 månader senare så är det äntligen en bebis på väg.

    Så 1 månad.

    Och 12 månader.

  • sokrut

    Det tog 6 månader för oss, men det slutade i missfall. Försökte igen och då tog det sig direkt efter utan mens emellan, så 7 månader då :) Första barnet!

  • Fjäril kär

    första barnet:  Gravid trots ppiller

    andra barnet : Avbrutet samlag med ny partner, gravid direkt. 

    tredje barnet:  Tre ÅR inkluderat tre missfall och fertilitetsutredning.

  • MiniQ

    graviditet 1: första barnet, gravid på första försöket.
    graviditet 2: andra barnet, gravid på första försöket.
    graviditet 3: tidigt MF, gravid på första försöket.
    graviditet 4: tredje barnet, gravid på första försöket.

    min syster blev gravid på 7:e försöket.

  • Snowgirl

    Tre år med första barnet som vi förlorade i v 23. Sen tog det tre månader innan jag var gravid igen och den gången gick det bra.

  • Anonym föräldraledig

    19 månader. Efter en fertilitetsutredning som inte visade några problem. Var "sista försöket" innan vi skulle påbörja ivf.

Svar på tråden Hur lång tid tog det att bli gravid?