• Tigerlilja75

    Dricka framför barnen ..

    Min särbo är sådan att han dricker något varje helg. Det blir ett par öl och ett par whiskey så han blir inte full. Men jag gillar inte att han dricker alls inför barnen.

    Min äldsta blir dessutom orolig och undrar hiur mycket han druckit. Sonens far gjorde en dum sak när de var utomlands att han drack så han blev lite full och sonen kände sig ensam och utsatt och funderade mycket på hur han skulle klara sig ensam om det hände pappa något. Det blev ett trauma för min son, som blir orolig så fort någon dricker . Jag kan tycka överlag att man inte dricker med barn i närheten .. Men min särbo tycker sonen ska lära sig att alkohol inte är farligt eller konstigt och vägrar ge upp sin öl fast sonen blir orolig.

    Vad gör man??

  • Svar på tråden Dricka framför barnen ..
  • Drottningen70

    Man överlämnar inte det valet till sin särbo. Du som mor bestämmer vad dina barn ska exponeras för.

  • Frontline

    Låter som om din son har ett problem och ni måste fixa det först..
    Att en vuxen dricker alkohol är ju fullt normalt..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MammAmma
    Drottningen70 skrev 2015-07-31 00:12:18 följande:

    Man överlämnar inte det valet till sin särbo. Du som mor bestämmer vad dina barn ska exponeras för.


  • Penida
    Drottningen70 skrev 2015-07-31 00:12:18 följande:

    Man överlämnar inte det valet till sin särbo. Du som mor bestämmer vad dina barn ska exponeras för.


    Precis. Själv hade jag inte valt samma väg men om det känns rätt och riktigt för dig så låter ni väl helt enkelt bli att umgås då tillsammans med barnen?

    Avskyr CIO-metoder
  • Penida

    Tycker också du och pappan här har ett ansvar att hjälpa sonen bearbeta det du kallar trauma. Jag tror inte att du hjälper din son genom att undvika alla situationer där vuxna människor dricker något med alkohol på ett snyggt sätt som din särbo.


    Avskyr CIO-metoder
  • Djävulens Högra Hand

    Med alla respekt byt karl, en karl som inte begriper bättre kan du gott förpassa till inget att ha listan. Han kan gott lära sig att man sätter barns mående i första rummet och när man inte gör det får man ett hejdå och kom aldrig igen...

  • Haskel

    Man hjälper knappast sina barn, genom att låta de "sticka huvudet i sanden".

    Vuxna människor dricker alkohol ibland, några mer några mindre.

    Dock hjälper man inte heller barnen genom att dricka massa alkohol framför dem heller.
    Försök hjälpa barnen, med hjälp av samtal och information. Samt drick mindre, måttliga mängder när barnen ser/är vakna.

  • Anonym (anna)

    Alkohol i normala mängder tycker jag inte är något konstigt att dricka inför barnen. Full så att man inte har koll är en annan sak.

    Jag och min man dricker nog en flaska vin varje vecka till helgmiddagar och en kall öl eller drink när våra barn är med. Men inte så vi blir fulla! Klarar man inte att hålla den balansen så bör man avstå men jag tror de flesta klarar det

Svar på tråden Dricka framför barnen ..