• Anonym (trött.)

    Mardrömmar

    Jag drömmer varje natt och hela nätterna, kommer ihåg varenda detalj från drömmarna. Speciellt mardrömmarna. Jag kan inte vakna från dem. Och om jag skulle vakna så kan jag inte somna om för att jag är så rädd. Jag är så otroligt trött på morgonen, och dagarna går så långsamt.

    Kan somna om på dagen ibland, korta stunder drömmer jag inte lika häftigt på, det är sällan mardrömmarna visar sig på dagen. Jag lider av hallucinationer i mörkret, jag ser saker som jag vet inte finns där. En garderob kan bli ett stort monster.

    Har svårt att sova ensam och när det händer sover jag alltid i vardagsrummet med Tvn på och lampan i hallen tänd. Gud förbjude om jag råkar vakna en sån natt, då får jag ligga vaken.

    Jag vaknar ofta av att jag gråter, det är i princip enda sättet för mig att vakna om jag drömmer mardrömmar. Även drömmarna som är "roliga" eller bara allmänt konstiga men ändå inte läskiga stör mig. Jag blir arg om jag vaknar av att jag skrattar. Jag vill sova. Jag vill inte vara trött. Hjälp mig. 

  • Svar på tråden Mardrömmar
  • Anonym (trött.)
    Myling skrev 2015-07-31 11:34:12 följande:

    Hur länge ligger du i sängen?

    Snarkar du?


  • Anonym (trött.)
    Myling skrev 2015-07-31 11:34:12 följande:

    Hur länge ligger du i sängen?

    Snarkar du?


    Går väl och lägger mig ca 23 om jag jobbar dagen efter, lediga dagar blir det väl 12-1 och kliver upp vid 9 varje dag. 

    Jag har aldrig hört mig själv snarka men min kille säger att jag gör det ibland. 
  • Myling

    23-9 det är uppåt 10 timmar eller? Prova att göra en vana att gå upp efter åtta timmar, då borde du inte hinna drömma så mycket.

    Man sover oroligare om man snarkar, och blir tröttare dagen därpå dessutom. Kanske att du borde kolla upp det hos en läkare.

  • Anonym (trött.)
    Myling skrev 2015-07-31 12:43:53 följande:

    23-9 det är uppåt 10 timmar eller? Prova att göra en vana att gå upp efter åtta timmar, då borde du inte hinna drömma så mycket.

    Man sover oroligare om man snarkar, och blir tröttare dagen därpå dessutom. Kanske att du borde kolla upp det hos en läkare.


    Ska försöka. Får ju typ panik om jag inte får sova minst nio timmar, men det kanske är att jag sover länge som är problemet? Har inte tänkt i dom banorna.. :)
Svar på tråden Mardrömmar