• Anonym (anonym)

    Vad göra när man inte längre vet eller kan prioritera

    När allting är en ända stor röra , då för ett exempel man får eller inte får  lite pengar här och var lite olika datum eller inte får inte så det räcker för alla kostnader men 2/3 delar , vet inte hur eller om saker kanske är betalade då inga kravbrev kommit eller huir jag ska alls prioritera nu. Och inga svar på frågor än. Då kan man ju inte prioritera eller hur?

  • Svar på tråden Vad göra när man inte längre vet eller kan prioritera
  • Anonym (anonym)

    Det ända som aldrig är rörigt är fk. 

  • Zaxika

    Låter som att du borde ta fram papper & penna och börja skriva ned det som du vet. Skriv även upp vad du inte vet /känner att du behöver få koll på.

    Behöver du hjälp med något konkret problem?

  • Anonym (anonym)
    Zaxika skrev 2015-07-31 13:39:49 följande:

    Låter som att du borde ta fram papper & penna och börja skriva ned det som du vet. Skriv även upp vad du inte vet /känner att du behöver få koll på.

    Behöver du hjälp med något konkret problem?


    Problemet är ju att det inte går för det är en djävla röra inte med mig dock.
  • Anonym (anonym)
    Tines skrev 2015-07-31 15:17:02 följande:

    Prio 1: hyra, el och fackavgift.


    Nja vet jag inte varför skulle det va det?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-31 15:52:28 följande:
    Nja vet jag inte varför skulle det va det?
    Du vet hyran är väl inte viktig om man inte tex betalar el ska du bo utan stöm då tines berätta gärna?
  • Anonym (anonym)

    Det är fk som inte är något strul oftast inte men resten sorry inget jag kan göra något åt det är en djävla soppa.

  • Anonym (anonym)

    Eftersom det liksom inte svaras på frågor så kan man än mindre prioritera.

  • MsM84

    Det är omöjligt att förstå vad du menar. Vadå det svaras inte på frågor, hur kan du inte veta vad som är betalt osv?

    I ett försök att hjälpa ändå:

    Kolla kontoutdrag för att se vad som är betalt, om inte det går, ring de viktigaste och fråga om det är betalt. Viktigast är hyra och el, för utan bostad och el spelar det mesta ingen roll.

  • Anonym (anonym)
    MsM84 skrev 2015-07-31 16:01:51 följande:

    Det är omöjligt att förstå vad du menar. Vadå det svaras inte på frågor, hur kan du inte veta vad som är betalt osv?

    I ett försök att hjälpa ändå:

    Kolla kontoutdrag för att se vad som är betalt, om inte det går, ring de viktigaste och fråga om det är betalt. Viktigast är hyra och el, för utan bostad och el spelar det mesta ingen roll.


    Klart jag inte kan det är en riktig soppa, saknar dessutom kravbrev .Du har rätt i det utan bostad el spelar inget någon roll, men att ha bostad och el men inte kunna leva i den är det då lika viktigt?
Svar på tråden Vad göra när man inte längre vet eller kan prioritera