• jasmine95

    barnvagn 3 in 1

    Hej! 
    Har redan börjat kolla efter lite vagnar och jag vet precis vilken jag vill ha. Men inte märke och sånt för det har jag inte bra koll på. Men det jag är ute efter är en vagn som man kan byta delar på. Det ska ingå, barnbilstol, liggdel och sedan en sittdel för när barnet är lite äldre. Vill även att en och samma vagn ska kunnas använda från att bebisen föds till den är ca 3 år. 


    Kom på en grej nu, vagnen ska helst ha 3 hjul
    Ni är välkomna med alla möjliga tips :D 


    Något i den stilen.


  • Svar på tråden barnvagn 3 in 1
  • Ungoliant

    Nästan alla stora märken har modeller med alla de där delarna. Ibland har de ingen egen bilstol utan en adapter där man sätter på vilket babyskydd som helst som har standardfäste.

    Mitt tips är att du går till en butik och provkör :) Det avgjorde vårt val av vagn helt och hållet.

  • jasmine95
    Ungoliant skrev 2015-07-31 23:45:41 följande:

    Nästan alla stora märken har modeller med alla de där delarna. Ibland har de ingen egen bilstol utan en adapter där man sätter på vilket babyskydd som helst som har standardfäste.

    Mitt tips är att du går till en butik och provkör :) Det avgjorde vårt val av vagn helt och hållet.


    Jaha, tack så mycket :) Har du tips på några bra butiker i Göteborg? 
  • Ungoliant

    Jag bor i Stockholm tyvärr, men vi köpte på Babyproffsen och de hade alla modeller vi velade mellan. Vagnarna stod uppställda så att man kunde köra runt, klämma och känna och även prova att fälla ihop och montera av och på de olika delarna. Klart överlägset alla tips på ett forum :) Vi valde inte den vi trodde att vi skulle ta till slut.

  • aeips

    Är inne på tredje vagnen nu, Phil & Teds Explorer. Den faller inte alla i smaken, men jag älskar den. 
    -Trehjulig
    -Babyskydd går att montera på chassi
    -Finns olika lösningar för nyfödd. Fast liggdel eller mjuklift.
    -Smidig som syskonvagn
    -Tar liten plats när man fäller ihop den

    Den inhandlades i samband med att barn nr 2 kom in i bilden. Har fungerat kanon för oss. Nu är barnen 1 och 2,5 år, och då är det smidigt att kunna ta med extra sätet när den äldre inte orkar gå. Har inte koll på om den finns att köpa längre, men de har kommit nyare vagnar sedan dess.

    Sen ska tydligen Storken vara en av de bra butikerna i GBG (Har själv aldrig varit där). Annars finns Babyhuset i Varberg (mycket trevlig personal) och Babyproffsen i Kungsbacka (liten butik, men mycket vagnar).

  • jasmine95
    aeips skrev 2015-08-01 00:28:46 följande:

    Är inne på tredje vagnen nu, Phil & Teds Explorer. Den faller inte alla i smaken, men jag älskar den. 
    -Trehjulig
    -Babyskydd går att montera på chassi
    -Finns olika lösningar för nyfödd. Fast liggdel eller mjuklift.
    -Smidig som syskonvagn
    -Tar liten plats när man fäller ihop den

    Den inhandlades i samband med att barn nr 2 kom in i bilden. Har fungerat kanon för oss. Nu är barnen 1 och 2,5 år, och då är det smidigt att kunna ta med extra sätet när den äldre inte orkar gå. Har inte koll på om den finns att köpa längre, men de har kommit nyare vagnar sedan dess.

    Sen ska tydligen Storken vara en av de bra butikerna i GBG (Har själv aldrig varit där). Annars finns Babyhuset i Varberg (mycket trevlig personal) och Babyproffsen i Kungsbacka (liten butik, men mycket vagnar).


    Tack så mycket! Ska kolla in den vagnen, men det bästa är ju att åka till butikerna och känna och provköra som alla säger :)
  • jasmine95
    Trippelmamma76 skrev 2015-08-01 04:23:53 följande:

    Babyproffsen finns även i Gbg.


    Är det den i kungbacka som aeips skrev eller finns den någon annanstans också?
Svar på tråden barnvagn 3 in 1