• Anonym (Rocco)

    Vad anser ni spontant när ni läser det här?

    Jag beskriver min sambo som är mellan 30 och 40, när det gäller sex.

    Skriv vad era första helt spontana tankar är när ni läser det.

    - Hon har aldrig onanerat

    - Hon har aldrig provat något annat än missionärställningen. Bakifrån förstår hon ingen poäng i alls, utan undrar "ska jag bara stå som ett djur och stirra in i väggen?"

    - Hon har aldrig gett oralsex

    - Hon blir aldrig spontant kåt

    - Har jag smekt henne där nere så får jag inte vara med händerna i närheten av henne ifall jag inte tvättat dom först

    - Hon tycker sperma är något av det äckligaste som finns, och gör amsträngningar för att slippa råka få det på sin hand

    - Hon har aldrig rakat underlivet

  • Svar på tråden Vad anser ni spontant när ni läser det här?
  • Anonym (Sara)

    Utifrån hur mamman är beskriven så är det ts som ska vara boendeförälder. Mamman är för psykiskt skör för att hantera ansvar låter det som. Jisses, den här tråden tog verkligen en oväntad vändning.

  • SupersurasunkSara
    Anonym (Sara) skrev 2015-08-05 11:46:25 följande:

    Utifrån hur mamman är beskriven så är det ts som ska vara boendeförälder. Mamman är för psykiskt skör för att hantera ansvar låter det som. Jisses, den här tråden tog verkligen en oväntad vändning.


    Ja, det tycker jag med, men det är inte säkert att det blir så. Hur hon är som mamma framkommer ju inte alls här, hon kan vara en bra mamma även om hon är en urusel fru.
    Att hon inte vill ha sex med pappan är ju inget barnen (hoppas jag) vet om.
  • Anonym (Sara)
    SupersurasunkSara skrev 2015-08-05 12:01:55 följande:
    Ja, det tycker jag med, men det är inte säkert att det blir så. Hur hon är som mamma framkommer ju inte alls här, hon kan vara en bra mamma även om hon är en urusel fru.
    Att hon inte vill ha sex med pappan är ju inget barnen (hoppas jag) vet om.
    Jag menar hur hon har betett sig när de tidigare var separerade och om man skickar 46 sms på några timmar är man inte riktigt frisk. Att hon helst inte vill gå på möten hos Arbetsförmedlingen och ha någon "press" på sig talar inte heller till hennes fördel. Hon har inte förmåga att se till familjens bästa. Jag är blir rädd för henne och det skriver ts själv att han är. Hon har ju manipulerat honom.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Sara) skrev 2015-08-05 12:19:35 följande:
    Jag menar hur hon har betett sig när de tidigare var separerade och om man skickar 46 sms på några timmar är man inte riktigt frisk. Att hon helst inte vill gå på möten hos Arbetsförmedlingen och ha någon "press" på sig talar inte heller till hennes fördel. Hon har inte förmåga att se till familjens bästa. Jag är blir rädd för henne och det skriver ts själv att han är. Hon har ju manipulerat honom.
    Jo, men det beskriver inte hur hon är som mamma ändå. Det finns nog många fler än man tror som skickar så många sms när de är 'försmådda' och ser den framtid de tänkt sig försvinna.

  • Celines Essence
    Armageddon skrev 2015-08-04 23:15:16 följande:

    Du är väl samma kille som startade en annan tråd för några veckor sen, hade inte du fått tag på en lägenhet?


    Ja. Jag fattar inte.

    I inledningen av de båda trådarna beskrivs ett bristfälligt sexuellt intresse, men framför allt ett egoistiskt sexuellt beteende från kvinnans sida. Inledningsvis skriver TS (i båda trådarna) att han ändå vill leva med sin kvinna, att han trivs med henne, att hon är hans trygghet, osv.... men att sexet inte fungerar. Sedan, allt eftersom, blir det allt mer extremt och kvinnan beskrivs mer eller mindre som psykopat.(båda trådarna utvecklas på samma sätt)

    Varför detta upplägg... Två gånger dessutom.... Att det utvecklar sig så en gång är kan jag köpa. I samtal uppkommer inte sällan värre problem än vad som initialt beskrivs... Men att två trådar utvecklas precis lika, är lite för märkligt.

    Jag påpekade likheterna, med den andra tråden, tidigt i denna tråd, men det noterades inte.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Gustaf)
    Loriyana skrev 2015-08-01 16:24:58 följande:
    Detsamma gäller om alla var som du. Eller tror du att oralsex leder till barn?

    Hur många ungar har du förresten, du som tycker att det här med befolkning är så viktigt?

    Dessutom så betyder inte ovilja till oralsex eller könsrakning att man ogillar sex. Snarare betyder det att man önskar en mer sund och hälsosam livstil. Och om man inte onanerar betyder det ofta att man sparar all sin sexuella energi till sin partner. Jag ser det som något mycket positivt.

    Sedan att du inte kan få din kvinna kåt är nog inte så konstigt. Hon verkar sund och hälsosam, du slår mig som sunkig, ego och porrskadad.

    Men det är bara mitt spontana intryck, jag kan ju ha fel :)
    Ditt spontana intryck verkar stämma, Jag är en man i samma situation. Men hon bestämmer inte bara i sängen, utan livet i övrigt också. Jag sköter städning och hushållsarbete, hon bestämmer vad jag får och inte får. Jag har inget att säga till om. Jag tror att kvinnorna i Roccos och mitt fall känner hur maktlösa vi är och det gör dem avtända. Att de ens stannar kvar i förhållandet är att de tycker det är praktiskt med nån som fogar sig efter dem. Vi har två döttrar, 7 och 11 år och de lyder mig enbart om jag vidarebefodrar nåt som deras mor har sagt åt mig. 
  • Armageddon
    Anonym (Gustaf) skrev 2015-08-12 10:47:58 följande:

    Ditt spontana intryck verkar stämma, Jag är en man i samma situation. Men hon bestämmer inte bara i sängen, utan livet i övrigt också. Jag sköter städning och hushållsarbete, hon bestämmer vad jag får och inte får. Jag har inget att säga till om. Jag tror att kvinnorna i Roccos och mitt fall känner hur maktlösa vi är och det gör dem avtända. Att de ens stannar kvar i förhållandet är att de tycker det är praktiskt med nån som fogar sig efter dem. Vi har två döttrar, 7 och 11 år och de lyder mig enbart om jag vidarebefodrar nåt som deras mor har sagt åt mig. 


    Och så säger feministerna att det är män som har all makt....

    Ta tag i ditt liv, du kan ju inte leva helt hunsad, ett förhållande ska vara på lika villkor, inte att en totalt styr över den andre.
  • Anonym (Rocco)

    Ber om ursäkt att jag drar upp tråden igen, men vill uppdatera den istället för att skapa en ny.

    Vi har kommit till det läget att båda insett att detta är något grundläggande hos mig. Något som jag behöver i mitt liv. INTE just de olika sexuella handlingarna i sig. Jag klarar mig väldigt bra både utan att hon sväljer eller analsex bara för att ta några exempel.
    Jag behöver närhet, att man visar varandra åtrå, att man ger och tar, vilket inte innebär att om jag ger oralsex så ska jag ha samma tillbaka. Ge och ta är ett samspel som sträcker sig långt över den nivån.
    Jag är nyfiken, vill upptäcka, har en naturlig experimentlusta.

    Frekvensen, ifall man har sex två gånger om dagen, eller två gånger i månaden tillhör det mindre viktiga. Kärnan i det är att båda känner att det ger vad det ska, och i mitt fall är det inte utlösning/orgasm som är det primära.
    Vore det så enkelt så hade jag inte känt någon saknad, för den fysiska biten fixar jag, precis som vem som helst, enkelt på egen hand ifall det behövs.
    Detta handlar om intimitet/lust på det mentala planet.

    Någon skrev ungefär "Det är inte fel på någon av er, men ni är så fundamentalt olika att det kommer aldrig vara möjligt att närma er varandra tillräckligt för att ge båda det ni vill, utan att den ena parten antingen spelar att vara något han eller hon inte är, eller att du sänker dig och avstår de bitarna.".

    Detta känns det som att min sambo äntligen kommit till insikt om också, eller börjar i alla fall, vilket känns bra.

    Vi har kommit fram till att, som hon uttrycker det, att "Ska detta ingå i ditt liv om tio år så är det ingen ide att fortsätta leva ihop, för det kommer inte hända. Jag kan inte ge det.".

    Sen kommer något som för mig är en fullständig gåta hur man kan resonera på det viset.
    Om och om igen återkommer hon till att "Anser man att den biten är viktigare än vad personen man påstår sig ha känslor för så kommer vi ju ingen vart.".

    Den sortens logik orsakar kortslutning i min hjärna. Jag fattar ingenting.
    Jo, jag fattar hur hon resonerar, men får inte ihop hur man kan komma till den slutsatsen.

    Jag har en längtan/saknad, ända in på cellnivå. En längtan som är lika naturlig som törst och hunger. Jag tänker inte be om ursäkt för det!
    Har även spunnit vidare på hennes resonemang om att den biten är viktigare än henne.
    Då tänker jag så här, och har också sagt det till henne, att jag kan bortse från den här biten. Jag kan göra vad jag kan för att tänka annorlunda och se på ett annat sätt på det. Kan försöka väga, som hon föreslår, att andra bitar fungerar och vara glad över det istället.
    Det kan jag absolut! Men den längtan och saknad jag bär på. Försvinner den beroende på hur många andra bitar i förhållandet som fungerar? Nej, den gör ju inte det.
    Det är inget jag styr över. Den finns där. Den saknas. Jag behöver den. Jag är inget odjur.

    Att hon ställer upp det som hon gör, att ifall jag anser att en sån bit är tillräcklig för att lämna den man lever med, då innebär det per automatik att hon är värdelös i mina ögon.
    Enda anledningen jag kan komma på varför hon är så noga att understryka detta, måste vara att hon vet att det petar direkt på hjärtat. Att jag ska få dåligt samvete, och undra "Vad håller jag på med?", att hur kan jag välja en sån betydelselös del av livet före en människa jag har barn med och levt många år med.
    Det måste det bero på.

    Men nej, jag tänker inte be om ursäkt. Jag behöver detta i mitt liv, och jag är inte kall och elak som lämnar på grund av det!

    Resonerar jag fel??

  • Rurik

    Har du testat "Fight fire with fire"? Alltså om hon absolut inte vill att du ska ställa skorna just där. Så är det det enda stället du ställer dina skor för att du är sån som person. Omoget, ja men åtminstone kanske du bryter ditt destruktiva mönster.

    Hur funkar det ekonomiska? Hon jobbar inte har jag förstått det som men du gör det? Vad säger hon när du vill köpa något till dig själv? Detta har ju inget med sex att göra, men det och sex brukar ju vara viktigt i en relation.

    Vad säger hon om hon bett dig diska men du gör inte det utan drar till gymmet och diskar senare? Sånna saker hur funkar det?

    Har det du testat att säga nej till att slicka? Vad säger hon då? Vad skulle hon säga om att köra en fleshlight på dig?

    Finns det något hon gör för att underlätta ditt liv så att säga? Kommer och hämtar vid jobbet för storhandling? Mat på bordet efter jobbet? Hon lägger ungarna så att du kan åka cross på kvällen?

    Du säger ju att allt annat är bra i tråden, men är det verkligen så? Ge oss lite exempel på vad som är bra? Och inte "hon är en så bra mamma" det kan hon ju vara även utan dig. Vad får du ut av att vara med henne?

  • Anonym (Rocco)
    Rurik skrev 2015-08-29 09:56:24 följande:

    Har du testat "Fight fire with fire"? Alltså om hon absolut inte vill att du ska ställa skorna just där. Så är det det enda stället du ställer dina skor för att du är sån som person. Omoget, ja men åtminstone kanske du bryter ditt destruktiva mönster.
    Ja, jag har testat använda samma slags argument. Hon anser exempelvis att "Eftersom den biten är så viktig i ditt liv, hur hade det gått ifall jag råkade ut för en olycka och blev förlamad. Då hade jag ju inte klarat varken det ena eller andra". Jag blir mest förvånad att man tar upp en sån sak att jag oftast bara blir ställd och inte vet vad jag ska svara.
    Men har använt samma argument när hon bett mig hjälpa till och städa. Svarat att jag är inte mycket för att städa, och frågat henne vad hon hade gjort ifall jag råkade ut för en olycka och blev förlamad.
    Dock känns det så barnsligt, så jag klarar inte att hålla fast vid det. Det är så löjligt att resonera så att det faller på sin egen dumhet.

    Hur funkar det ekonomiska? Hon jobbar inte har jag förstått det som men du gör det? Vad säger hon när du vill köpa något till dig själv? Detta har ju inget med sex att göra, men det och sex brukar ju vara viktigt i en relation.
    Inga problem på det planet. Har alltid fungerat bra.

    Vad säger hon om hon bett dig diska men du gör inte det utan drar till gymmet och diskar senare? Sånna saker hur funkar det?
    Nu är du ute på tunn is kan jag tala om. Haha..
    Nädu, det är inte speciellt populärt. Ber hon om att någon ska göra något, då ska det inte väntas, utan man ska helst släppa vad man har i händerna bums och sätta igång.
    Detta gäller inte bara mig, utan även barnen.
    Jag har ifrågasatt ett antal tusen gånger hur det kommer sig att hon kan be mig göra saker, vilket inte är något konstigt i sig alls, men att samma inte gäller "both ways". Jag kan inte säga till henne vad hon ska göra, eller vad jag anser att hon borde göra, eller behöver göras. Det är lite åt hållet, vi (ja och barnen) bor under hennes tak och ska rätta oss efter vad hon vill och tycker. Inte extremt, men åt det hållet ibland!
    Har även påpekat hur viktigt det är att få till en vi-känsla, alltså allihop ska vara ett VI, det ska vara ALLAS hem. Inte vi och hon.

    Har det du testat att säga nej till att slicka?
    Ja, och hon bryr sig inte. Vill jag så får jag gärna. Vill jag inte spelar det ingen roll. När hon fått orgasm går hon därifrån, obönhörligen! Ber jag på något sätt om att hon ska hjälpa mig så får jag svaret att "du vet att jag inte funkar på det viset".

    Vad skulle hon säga om att köra en fleshlight på dig?
    Var du ute på tunn is nyss så ska du bara veta vad du är ute på nu. Du vandrar på ett tunt skikt av frost. ;)
    Nej, det skulle hon inte. Allt vad leksaker heter är helt otänkbart. En dildo eller vibrator skulle inte komma i närheten av henne. Skulle jag då föreslå att hon ska göra åt mig med en "lösfitta", åh Jesus Maria vilket väsen det skulle bli! Skulle få äta upp det i flera dagar, och kommentarer som "Skaffa nån liten hora att göra sånt där ifall det är så jävla viktigt" skulle hagla,

    Finns det något hon gör för att underlätta ditt liv så att säga? Kommer och hämtar vid jobbet för storhandling? Mat på bordet efter jobbet? Hon lägger ungarna så att du kan åka cross på kvällen?
    På det planet finns inget alls att klaga på. Snarare tvärtom.


  • Rurik

    Tunn is brukar enligt min erfarenhet behöva brytas för att få till en riktig förändring. Om du inte ger dig ut på den är du nog fast som det är.

    Även fast fight Fire with fire Är barnsligt så visar det ju vem som bestämmer hemma ganska tydligt. Jag tror att det kommer bli svårt att få en vikänsla hemma. Det ända som är säkert är att om du inte gör något händer inte något. Det kan ju vara så enkelt som att den här tavlan ska jag ha här vad Fan än du säger.

    Hade jag varit dig hade jag köpt en gummifitta och kört med själv när hon tröttnar. Mest för att se hennes reaktion. Det värsta som händer är väl att hon blir arg. Men du får iallafall en ny erfarenhet och du slipper gå till "en liten hora". Hon kan ju inte kräva celibat av dig precis.

    När man läser tråden får man ju lätt bilden av att du är rädd för att säga / göra något som provocerar henne. Och att du verkar ganska så passiv. Detta kanske är fel, jag känner ju inte precis er två. Men det är den bild man får när man läser tråden :P.

  • Celines Essence

    Så.... Dax för lite resumé

    Kan vara bra att ta i beaktande både för TS själv och för er, som i all välmening, vill ge råd.

    Alltså

    Du (ts) har en kvinna som aldrig bryr sig om din njutning. Däremot får hon väldigt snabbt orgasm själv. De få gånger hon rört din kuk har hon "tittat högt upp för att minimera att se något så hemskt som en kuk" (?) Hon beordrar dig att ta tandkräm i munnen när du har slickat henne. (!)

    Hon får dig att känna dig pervers och onormal. Hon är tydlig med att hon aldrig kommer att ändra sig sexuellt.... Ändå går du år efter år och suktar efter sex med denna själviska kvinna?!?!

    För ett par år sedan lämnade du henne och ni var i från varandra i två år!. Då fick du 3-400 sms per vecka om hur elak du är. Du vaknade på nätterna livrädd att hon stod vid din säng...(Du beskriver henne i princip som en galning tycker jag) ...ändå gick du tillbaka och har levt ytterligare flera år med henne trots att hon inte ändrar sig...Du beskriver vidare hur hon bestämmer i hemmet.... Men du bara längtar efter hennes närhet ?!?!

    4/8 skrev du att du flyttade till din mamma, men 46 sms( och redogörelse över att hon skiter i möten med arbetsförmedlingen bara för att ni ska lösa era problem)är du tillbaka igen och skriver om samma längtan efter sex med henne här på familjeliv!

    Om det här är sant så behöver du ruskas om!

    Ja, Din kvinna behandlar dig som skit, men VARFÖR skriver du att hon är tryggheten i ditt liv. VARFÖR längtar du så efter sex med henne när hon inte bryr sig ett skit om din njutning. Varför gick du tillbaka till henne efter 2år i från henne, trots att du uttrycker rädsla, och varför stannar du ytterligare flera år.... Och hur kan du få detta till ett isolerat sexproblem? Det är ju så mycket större än så.

    För övrigt fattar jag inte att du anser att ekonomin inte är något problem, (och att du kan använda pengar till egna behov) när fem barn och två vuxna ska dela på drygt 1000kr när el och hyra är betalt. Vad är det för dumheter att skriva något sådant.

    Slå näven i bordet och begär åtminstone att hon går till arbetsförmedlingen..... Om du nu absolut inte vill lämna henne.

    Du har själv VALT att gå till baka till henne. Du har VALT att stanna trots att hon tydligt deklarerat att hon inte kommer att ändra sig sexuellt. Sluta spela martyr. Det finns andra kvinnor.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym

    @Celines Essence
    Varför? Förmodligen för att han, i likhet med så många andra män som väljer att stanna kvar i kassa förhållanden, saknar alternativ.
    Det finns få andra kvinnor som är ofrivilliga singlar, däremot tämligen många män.
    Oftast är det kvinnan i förhållandet som begär skilsmässa / väljer att flytta isär. För hon vet att hon som singel lätt kan få sex/närhet OM/närhelst hon vill och dessutom inom rimlig tidsram kan få den nyfunna kärleken besvarad.

  • Celines Essence
    Anonym skrev 2015-08-31 01:29:09 följande:

    @Celines Essence

    Varför? Förmodligen för att han, i likhet med så många andra män som väljer att stanna kvar i kassa förhållanden, saknar alternativ.

    Det finns få andra kvinnor som är ofrivilliga singlar, däremot tämligen många män.

    Oftast är det kvinnan i förhållandet som begär skilsmässa / väljer att flytta isär. För hon vet att hon som singel lätt kan få sex/närhet OM/närhelst hon vill och dessutom inom rimlig tidsram kan få den nyfunna kärleken besvarad.


    Nej. Han har själv skrivit att han kan få andra kvinnor, att det inte är där problemet ligger.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Gustaf)
    Loriyana skrev 2015-08-01 16:24:58 följande:
    Detsamma gäller om alla var som du. Eller tror du att oralsex leder till barn?

    Hur många ungar har du förresten, du som tycker att det här med befolkning är så viktigt?

    Dessutom så betyder inte ovilja till oralsex eller könsrakning att man ogillar sex. Snarare betyder det att man önskar en mer sund och hälsosam livstil. Och om man inte onanerar betyder det ofta att man sparar all sin sexuella energi till sin partner. Jag ser det som något mycket positivt.

    Sedan att du inte kan få din kvinna kåt är nog inte så konstigt. Hon verkar sund och hälsosam, du slår mig som sunkig, ego och porrskadad.

    Men det är bara mitt spontana intryck, jag kan ju ha fel :)
    Du imponerar på mig Loriyana. När jag var i skolåldern så hade jag en "macho-attityd" mot kvinnor. Men intelligenta självständiga kvinnor som du gjorde mig timid, osäker och plockade ner mig på jorden, kvinnor som du lärde mig ödmjukhet och respektfullhet inför er, att aldrig underskatta kvinnor. Det var nyttiga lektioner dessa kvinnor gav mig.

    Du är smartare än de flesta här i tråden, du ger verkligen svar på tal och sätter den du pratar med på plats.

    Jag tror du kan göra vilken machoman som helst till en rädd liten pojke. Dig är det ingen som sätter sig på.

    Vi skulle behöva fler kvinnor som dig i politiken, och på höga poster i samhället överhuvudtaget.
     
    Jag är en man som känner stor beundran för dig.
Svar på tråden Vad anser ni spontant när ni läser det här?