• Anonym (Anonym)

    Abort lr inte :(

    Blev oplanerat gravid med mitt ex som jag inte kommer särskilt bra överens med för det mesta. Vi är inte kk alls utan det här hände efter en gång. Innan dess har vi bara varit vänner till och från. Det var jag som gjorde slut med honom för ett drygt år sedan pga att jag inte tycker att han tar tag i sitt liv. Jag fick göra allt och sköta allt och det kändes som jag fått tre barn istället för de två jag redan hade innan våran relation. Han påstår att han fortfarande har känslor för mej men jag har talat om att det inte är ömsesidigt. Att vi inte kommer överens beror till största del på att han "jagar" mej. Skriver hela tiden till mej och blir arg och sur om jag inte svarar eller om det tar för lång tid. Ibland skriver jag tillbaka att jag inte har tid och då blir han också sur. Då skickar han istället massa elaka saker som att jag är feg, ljuger, är en dålig vän, bara bryr mej om mej själv och att jag håller på med nån kille osv. Då blir jag jättelessen och sårad. Har varit mkt sånt sista tiden och jag orkar inte med honom alls. De veckor jag inte har mina barn vill han träffas hela tiden verkligen, han bara tjatar och tjatar och sen blir vi osams, ofta träffar jag honom fast jag inte har tid/lust. När vi var tsm kunde jag inte gå ut med hunden ens utan att han trodde att jag skulle träffa nån osv. Saken är den att vi kan ju ha trevligt och göra saker ihop också. Det är bara det att när jag säger ifrån blir det otrevligt.

    Skulle själv gärna behålla barnet men vet inte hur jag någonsin skulle kunna få vara ifred från honom då. Han vill att vi försöker igen isf men det är ju omöjligt utan känslor. Självklart vill jag ju att han och barnet ska ha kontakt och få en relation men jag har ingen lust att finnas tillgänglig för honom 24/7. Känns som det enklaste är att göra abort ändå, fast jag inte vill? Tänker så jag blir knäpp på det här!

  • Svar på tråden Abort lr inte :(
  • Anonym (lena)

    Jag brukar inte vara den som råder till abort, men i det här fallet... tänk efter om du verkligen vill ha ett barn med den där mannen. Föder du hans barn har du  honom för livet. Det är klart att du också kan klippa banden med mannen och uppfostra barnet själv, frågan är hur du gör det på ett sätt som är schysst mot både mannen och barnet. Tänk efter riktigt noga.

  • Desteny626

    Hej. Jag förstår hur du känner dig, jag har gått igenom det (går igenom fortf). Idag är jag i v.26. Jag ångrar absolut inte mitt barn, men jag ångrar vem barnets pappa är.

  • Anonym (Anonym)

    Tack för ditt svar, det är så svårt när man är ensam om sina tankar att veta tillslut vad som är förståndigt. Har tänkt på att klippa banden med honom men det känns som ett själviskt val för barnets skull om inte annat :/

  • Anonym (Cissi)

    Jag säger som Lena, skulle verkligen råda dig att tänka efter ordentligt innan du skaffar barn med en sådan man. Vet av egen erfarenhet att man kan bli ännu olyckligare än man tror... I tillägg så är graviditet (första trimestern!! Och tredje :(() hemskt i sig, man mår skit och är tröttare än vad man trodde möjligt, och det blir inte lättare när barnet är fött och man måste ta hand om det också... Vill inte gå in för mycket på egna erfarenheter, men det är tufft. Och en mamma som mår dåligt är inte att önska för något barn. Det jag försöker säga är att det finns rätt stora nackdelar i att skaffa barn med fel man, istället för att vänta tills man har hittat en bättre.

  • Anonym (H)

    Jag skulle i den situationen göra abort

    han kommer ha umgängesrätt oavsett om du har ensam vårdnad eller försöker klippa banden och han kan stämma dig på vårdnad och boende senare, om inte för att han vill ha barnets så för att kontrollera och förstöra ditt liv..

    om han redan nu är kontrollerande och på så kommer de säkert förvärras!

    Du kommer aldrig bli av med honom.. du kan inte flytta som du vill, han kan dra in soc och grejer om du träffar nån annan

    Tänk efter noga hur du vill leva

  • Anonym (Anonym)

    Är jättetråkigt att läsa men det är ju så det ligger till. Har förstått att han kan ställa till det rejält för mej även om jag inte vill att han ska ha vårdnad om barnet. Tack för att ni svarar. Ska iväg i början på veckan och se hur långt gången jag är samt prata med kurator.

  • Anonym (Hmmm)

    Du tål inte han ? Du har inga känslor för han ? Ni är inte kk ? Ändån har du sex med han och blir gravid dessutom ? Hmm

  • maengs

    Tycker du ska behålla ändå. Det är ju ändå ditt barn också och inte värt att förlora det pga att barnets pappa är jobbig. Även om det skulle bli krångel så tror jag du kommer tycka det är värt det, alternativet att aldrig få träffa barnet skulle jag tycka va mycket värre. Du kommer ju älska detta barn lika mycket som dina andra barn, de skulle du väl aldrig välja bort pga en jobbig pappa? Varför ska du då avstå detta barn?

  • Anonym (Snälla)

    Hur har det gått TS? Gå inte med på att träffa honom för att han tjatar, när du inte har tid/lust. Ge inte efter. Snarare tycker jag han verkar vara sån att du borde ansöka om kontaktförbud mot honom, han trakasserar ju dig (när du inte gör som han vill).

  • Anonym (Anonym)

    Tack alla som har orkat läsa och svara! Det blev abort iaf... Är otroligt ledsen över mitt val men nu får jag stå för det och leva med det så gott det går :(

  • maengs

    :( ånej, är du ok eller helt förstörd? Hur kommer det sig att du valde det tillslut? Du behöver inte svara om du inte vill. Stor kram

Svar på tråden Abort lr inte :(