• Eliiiiiiias

    Hur ser man om sprutan träffat en ven eller artär vid en injektion?

    Hur kan man se detta när man styckit in nålen?
    Jag ska börja injicera Melanotan och jag vill ju inte råka injicera in det i en ven eller artär.

  • Svar på tråden Hur ser man om sprutan träffat en ven eller artär vid en injektion?
  • äsch

    Antagligen ska det injiceras i underhuden, alltså inte så djupt som till vener eller artärer. Däremot bör man inte injicera om man inte har fått instruktioner om hur man går tillväga, då det kan leda till exempelvis blodförgiftning. Men det vet du nog redan.

  • Filiplopp

    Tja. Det sprutar ut rejält om du träffar en artär.

  • Harvester

    Du måste aspirera dvs dra "bakåt" när du tryckt in nålen. Kommer det blod då har du träffat ett kärl och ska inte injicera innehållet. Om du inte vet hyr man gör ska du inte injicera ngt alls...

  • Pimpinellan

    Jag har tatt hundratals sprutor. Antingen är det såna som tas bara under huden. Då kan det blöda aningens lite, men det kvittar. Vid de i musklerna får man se upp mer,men vet man var man ska ta mer exakt funkar det också. Maken träffade en åder en gång, men nån störtflod blev det inte.

  • Anders A

    Melanotan !

    Har alldrig förståt mig på personer som vill se så fula ut som möjligt.

    Vad är det för vits med att bli fläckig och ha dassgrå läppar?

    Sedan att kropen börjar ruttna sönder i Malignt Melanom, förstår inte varför man vill det.

    Vill man nu dö så fins det enklare sätt.

  • Sockervaddspinnen

    När man satt in nålen så drar man ut den där grejen där bak (den som man trycker på). Dra ut den som om du skulle "suga upp" vätskan.
    Om du har träffat rätt så kommer vätskan i sprutan att blandas med ditt blod. Då kan du trycka i allt.

  • Sofiedrutt

    När du tar mel så trycker du in insulin sprutan i underfettet i tex magen. Du klämmer åt underfettet och sticker sedan i de du håller i. Är du orolig att du ska träffa en ven eller artär så drar du svar innan du trycker in lösningen. Med svar menar jag att du drar tillbaka "pumpen" som att du skulle fylla på den och kommer de då blod i pumpen så har du träffat en ven men dras de bara upp vakum dom sedan går tillbaka när du släpper pump huvudet så är allting lugnt.

    Tryck sakta in melanotan lösningen i fettet och dra sedan ut nålen. Tänk på att tillföra kolhydrater i samband med melanotan intramuskulär injektion för att mi ska risken för magsmärta/kramper efter intag.

Svar på tråden Hur ser man om sprutan träffat en ven eller artär vid en injektion?