• elena-mikaela

    ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL

    Eftersom jag själv letade På olika sidor svar på min fråga och inte hittade det så startar jag nytt tråd så de som letar info kan jämföra sina symptom som de har efter användning av ProgesterAll kräm.
    Har PCO. Svårt att skaffa barn. Barn nr 1 skaffat med hjälp av Pergotime för 13 år sedan.
    FÖRSÖK 1.
    26/7 - ÄL och började använda krämen morgon och kväll. Hade tydlig ÄL smärta den dagen i vänstra äggstock.
    Några dagar symptomfri med vanliga ÄL flyttningar som upphörde 27/7 då tempen har gått upp från 36.5 till 36.9 på morgon  och upp till 37.3 på dagarna
    30/7 - under kvällen hugg och stick följes av kraftig mensvärk som varade under 5 minuter. Stramande känsla över magen( inuti) på båda sidor av navel 5-7 cm under naveln.
    1/08 kom hemsk värk i vänstra äggstock och under naveln till vänster som varade till och från hela dagen... Stickande -molande värk till kvällen och öm i magen. Uppsvullen precis under naveln som en bula.
    Kissnödig hela tiden. Yrsel till och från. Öm i bröstvårtor.
    Fortsättning följer.... 
    BIM 9/8  8 dagar kvar


    i längtan på ett plus
  • Svar på tråden ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL
  • 120512

    Ja dom smärtorna är inget att leka med.

    har själv ingen egen mens utan försöker få det med krämen. Ska smörja igen på onsdag men under dessa 14 dagar har jag fått lite rosa men hemskå smärtor vid äggstockarna som jag fortfarande har men ska köpa nc på måndag. För har ingen aning än när äl är. Hoppas på bebis snart.

    trodde lchf skulle hjälpa mig först men inget så jag provar krämen bara jag slipper provera.

  • elena-mikaela

    Idag är 7 dagar kvar till BIM
    Smärtor har avtagit.
    Väldigt öm i livmoder idag.
    Känns som ett enda stor blåmärke under naveln.
    Mer öm i bröstvårtor. Lätt molande värk i tjejmage och vänster äggstock.
    Denna månad kändes som jag har haft 3 ÄL på raken med 1 dagars mellanrum. 
    Gasig i magen.
    Känns som ett tungt sten sitter i magen.
    Kissnödig jämt.
    Kommer uppdatera löpande om förändringar. 
    Dock kan tillägga att har en kort cykel på 21 dagar och mensen brukar koma i tid.
    Anledningen till att jag började med krämen är att min cykel rubbades för 3 månader sedan då det plötsligt började komma mens varje 17 dagar i 2 omgångar ( 2 uteblivna ägglossningar i juni). Efter detta förändrades cykellängd från 27-30 dagar till 20-21 sista 2 gånger.  Dock lutealfas är alltid 14 dagar exakt. 
    Det jag undrar nu är om de 2 uteblivna ägglossningar spökar nu och därför det känns att jag har fått 3 ÄL på raken - 26/7, 30/7, 1/8 annars kan jag inte förklara de ÄL liknande smärtor.


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela
    120512 skrev 2015-08-02 03:31:27 följande:

    Ja dom smärtorna är inget att leka med.

    har själv ingen egen mens utan försöker få det med krämen. Ska smörja igen på onsdag men under dessa 14 dagar har jag fått lite rosa men hemskå smärtor vid äggstockarna som jag fortfarande har men ska köpa nc på måndag. För har ingen aning än när äl är. Hoppas på bebis snart.

    trodde lchf skulle hjälpa mig först men inget så jag provar krämen bara jag slipper provera.


    Har du också PCOS?
    i längtan på ett plus
  • 120512
    elena-mikaela skrev 2015-08-02 13:25:33 följande:

    Har du också PCOS?


    Jepp tråkigt nog har jag. För att mens skulle komma fick jag provera som man åt i 10 dagar 2-3 dagar efter fick man mensen börja man om igen efter 2,5månad. Yaz ppiller raderade ut min mens för gott.innan kom den lite här och där dock varje månad. Har nu inte haft den sen jan . Då jag tog sista och gav lchf en chans inget hände fick höra om denna kräm i en pcos tråd. På onsdag är det 2a kuren med 14 dagars smörjning. Hoppas att denna krämen hjälper för man känner sig som en karl. Har gått ner 22kg men inget. Men bara magen att träna bort.

    hjälper denna så kan vi äntligen få slut på detta hel***e. Har haft problem med mensen i 15år
  • elena-mikaela
    120512 skrev 2015-08-02 18:01:09 följande:
    Jepp tråkigt nog har jag. För att mens skulle komma fick jag provera som man åt i 10 dagar 2-3 dagar efter fick man mensen börja man om igen efter 2,5månad. Yaz ppiller raderade ut min mens för gott.innan kom den lite här och där dock varje månad. Har nu inte haft den sen jan . Då jag tog sista och gav lchf en chans inget hände fick höra om denna kräm i en pcos tråd. På onsdag är det 2a kuren med 14 dagars smörjning. Hoppas att denna krämen hjälper för man känner sig som en karl. Har gått ner 22kg men inget. Men bara magen att träna bort.

    hjälper denna så kan vi äntligen få slut på detta hel***e. Har haft problem med mensen i 15år
    Ja, hoppas...
    Åt nyss första gång på 2 dagar..
    Igår kunde inte trycka något i mig pga ont och ingen matlust heller. Plötsligt blev jag vrålhungrig nyss...
    Molande värk fortsätter dock inte så jobbigt.. nu kan man gå i alla fall:)
    Nu tar vi igen det plussar under närmaste månader:))) Vill inte gå gravid under sommar utan tänkte mig att få en unge lagom till varma sommardagar 2016. 
    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    6 dagar kvar till BIM
    Vad skönt det är idag efter hemska dagar med ont... Inga symptom idag förutom svag molvärk som nästan försvinner ibland...och ömma bröstvårtor- så ömma har jag inte haft innan mens men det kan bero på krämen.
    Fortsätter smörja progesteronkrämen som vanligt...
    Solig dag...semester fortsätter... 


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    Nu har dagen nästan gått...Fick ordentlig kramp när jag var i affären under dag... Trodde att jag skulle få mens med en gång... Men det lugnade ner sig efter några minuter. Huvudvärk dock fick jag på köpet efter det. Man får väl skylla på krämen som gör sitt med hormoner i kroppen som kan ske inte funnits där innan på ett tag:)


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    Lite utvärdering efter dagen :
    Tempen har gått upp till 37,5 vilket jag har inte haft tidigare ...under 2 senaste dagar har haft 37,3 på dagtid...kände mig riktigt febrig ikväll, 
    Drar nere i tjejmage- stark molvärk till kvällen...
    Ömma bröst och illamående till och från..Skyller allt på krämen:) Tydligen för stor omställning för kroppen eller så är jag så känslig..
    Mensen närmar sig säkert..
    5 dagar kvar...


    i längtan på ett plus
  • 120512

    Igår köpte jag natural cycles hoppas kommer innan fredag.

    vÄrken har släppt härimorgon börjar vi smörjschemat igen.

Svar på tråden ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL