• Anonym (Mm...)

    Oskuld - rädd för att förlora oskulden

    Är mina 18 år till trots fortfarande både okysst och oskuld...Skäms
    Satt och funderade på just det nyss. Min första kyss tror jag faktiskt skulle bli väldigt mysig och så, det är något jag verkligen ser fram emot. Men ju mer jag tänker på det, och ju längre tiden går, ju mer rent rädd blir jag för att förlora oskulden. Har fingrat lite på mig själv och så...men jag får bara in en av mina fingrar...och jag har bokstavligen lika små händer som en normal 4-6 åring. Provade med två av mina en gång, det gjorde ont som satan och jag fick nästan tårar i ögonen, fast jag var jättevåt Gråter Kan tillägga att jag inte heller kan använda tampong, då det gör för ont det med....
    Så att förlora oskulden lär ju bli fruktansvärt smärtsamt. Särskilt som jag säkerligen kommer vara lite nervös/spänd då också. Alltså herregud, det knyter sig i magen bara jag tänker på det nu... Vill så gärna förlora oskulden någon gång inom en snar framtid, men ändå inte. Är rädd att skämma ut mig genom att börja gråta/tjuta eller något. Någon som vet något som kan hjälpa, den dagen jag förlorar oskulden? Proppa i mig massa Alvedon innan? Bedövningskräm? Något annat...?

  • Svar på tråden Oskuld - rädd för att förlora oskulden
  • MrsBroderTuck

    Jag tycker du borde boka tid hos en gynekolog för att kolla upp dig, det finns dom som har en form av missbildning på den så kallade "mödomshinnan", som egentligen inte är en hinna. Det kan alltså vara så att den är lite för trång, det är inget farligt och är enkelt att åtgärda, men om det är det som är orsaken till ditt problem så kan det ju vara skönt att veta och att få åtgärdat! Är det inte det så kanske det kan hjälpa dig att få veta att du inte har några fysiska hinder för samlag? Det är min rekommendation i alla fall! Lycka till!

  • Anonym (T)

    Slappna av, det blir bra när du väl vill förlora oskulden. Ta det lugnt, använd glidmedel, se till att vara avslappnad och våt så löser det sig. Tänk på att man inte behöver ha samlag bara för att man har sex, så börja med smek och ha ingen press på dig själv att du måste låta någon komma in i dig om du inte känner att du vill det. Gör allt i din egen takt och var med någon som gör dig riktigt kåt.

  • Anonym (Erfaren)

    Det gör bara ont om du inte är tillräckligt tänd/våt. Se till att ha ordentligt förspel (att han går ner på dig, eller smeker till därnere på ett sätt som känns skönt) tills du är riktigt båt av upphetsning, vid det laget är slidan också väldigt töjbar. Och ta det försiktigt. Så kommer det vara jätteskönt :)

  • Anonym (Mm...)
    MrsBroderTuck skrev 2015-08-03 00:22:39 följande:

    Jag tycker du borde boka tid hos en gynekolog för att kolla upp dig, det finns dom som har en form av missbildning på den så kallade "mödomshinnan", som egentligen inte är en hinna. Det kan alltså vara så att den är lite för trång, det är inget farligt och är enkelt att åtgärda, men om det är det som är orsaken till ditt problem så kan det ju vara skönt att veta och att få åtgärdat! Är det inte det så kanske det kan hjälpa dig att få veta att du inte har några fysiska hinder för samlag? Det är min rekommendation i alla fall! Lycka till!


    Oj, så det kan vara något fel alltså?! Förvånad Är dock smått "rädd" för sjukvården pga. kvalitén, så går typ inte dit om jag inte är dödssjuk.......

    Till er andra:
    Tack för tipsen! :) Jo, det kanske bara är så enkelt som jag måste tänka på att helt enkelt bara slappna av.

  • Anonym (Tips)

    Gör det med nån du litar på. En snäll kille.

    Tror typ alla killar gillar att vara den första, så inget fel i att berätta att du känner dig lite orolig och att han måste vara försiktig och ta det lugnt :)

  • Anonym (..)

    Det är troligen ingen fara alls. Jag har knappt fått in mer själv och det var ömt. Jag har aldrig fungerat med tampong. Prova när du är redo och ordentligt kåt med en kille. Fungerar det inte efter ett tag, så be en gyn ta en kik. 

Svar på tråden Oskuld - rädd för att förlora oskulden