• anonymmusen

    hjälp

    ja jag behöver hjälp.
    föra månaden den 1 skulle jag ha min mens fick ingen mens och efter 2 veckor sen så fick jag brunaflytningar men inget mer.
    ytterligare efter 1 vecka tog ja ett grav test som visa negativt.
    nu är det den 3 och jag skulle haft min andra mens för 3 dagar sedan tagit ett grav test till för några dagar sen men även det negativt.

    vet inte hur jag ska göra var hon en barnmorska idag som inte kolla nåt hon prata bara massa. tog även ut min p stav då den inte funkar för  mig och haft den i 1 år och 5 månader och haft regelbunden mens under hela tiden förutom doma två månaderna nu innan ja tog ut den.

    barnmorskan gjorde mig rätt uppröd då jag undra va det kan va för fel och fick bara som svar att ja måste tänka på va ja ska ha för nåt nu när jag tagit ut p staven och bara prata om olika alternativ. fick inte nått svar på nåra av mina frågor.

    min mamma var även med då jag känner mig trygg när hon är med. även min mamma blev rätt sur och fick ändå inte nåt svar.

    vad ska jag göra och vad tror ni det kan bero på att min mens inte kommit ?

    min sambo och jag har funderat på barn länge och nu ville vi börja försöka nu när ja tagit ut den och blir så ledsen när min mens inte kommer och jag inte får svar på varför och att längta efter barn och hoppas det är nåt och så får man negativt på stickan, ingen rolig upplevelsen.

    kan pstaven göra så att hcg hormonerna minskas ? då jag läste att det är dom som gör så det syns på ett test. varit gravid innan och då såg jag ett pluss redan 2 veckor efter försenad mens och hade ömma bröst och illamående men hade inte p staven då så kan det strulla till det ? :(
    så förvirad

  • Svar på tråden hjälp
  • anonymmusen

    mena inte så att pstaven gjort så min mens inte kommer då jag haft p staven i 1 år och 5 månader och min mens varit regelbunden alltid kommit första i månaden och nu för en månad sen börja den spöka och ännu inte kommit.

    det va det ända ja fick ut av bm via telefon att om den börjar strulla nu så beror det nog inte på pstaven.

    så mena mer om p staven kan få TESTET att visa fel??

  • menhallå

    Nej, p-staven kan inte göra så att testet visar falskt negativt. P-stav är det säkraste P-medlet på marknaden. Jag hade P-stav som du, hade inte mens på 10-11 månader, sen började den komma orregelbundet, och sen regelbundet. Mensen fungerar annorlunda med p-stav, minipiller och hormon spiral. Att du haft regelbunden mens så länge är mer konstigt än att den hoppat över nu.

    Är du orolig vänder du dig till vårdcentralen och ber om ultraljud eller blodprov.

Svar på tråden hjälp