• Andrea94

    Färga jordgubbsblont

    Hejsan

    Jag hade nyligen rödbrunt hår som jag trodde toning, men den satt i mycket längre än väntat och försvann aldrig, därför valde jag att använda en avfärgning för att få bort den. Jag trivdes inte i så pass mörkt hår heller. Efter avfärgningen igår blev håret ljusblont och ljus oranget. Jag valde att bleka det idag för att få bort mer oranget. Det är nu typ kycklinggult. Jag hade tänkt färga det till en jordgubbs blond ton, den har mycket mellanblont i sig och en liten orangeaktig ton i sig. Min riktiga hårfärg är typ guldig mellan/mörkblond, därför tänkte jag att utväxten kanske inte skulle bli så hemsk

    Men jag undrar, om jag färgar från denna kycklingblonda ton till denna jordgubbsfärg, kommer färgen bli helt misslyckad? Det gör liksom inget om det är lite mer orangeaktigt än tänkt men jag vill dock inte att det ska se onaturligt ut. Har ni några tips att tänka på och är det en hel puckad färg att färga till? Det står förresten att färgen håller i 28 tvättar så den är inte helt permanent verkar det som, om det spelar någon roll.

    Mycket tacksam för svar!

  • Svar på tråden Färga jordgubbsblont
Svar på tråden Färga jordgubbsblont