• Anonym (TS)

    Jag vill gifta mig, inte han.

    Jag vill så gärna att vi ska gifta oss men tyvärr är jag den enda i detta förhållande som vill det. Enligt honom är det pinsamt att stå där framme inför folk och slöseri på pengar. Blir faktiskt ledsen över att han inte vill gifta sig då det känns som att han inte är säker på oss fast vårat förhållande fungerar bra.

    Vi är 25 resp 27 år.

    I oktober har vi varit ett par i 8 år

    Sambos i 7 år

    Har två barn

    Äger ett hus gemensamt.

    Vet inte varför jag skapade en tråd om detta, men jag ville bara skriva av mig lite.

  • Svar på tråden Jag vill gifta mig, inte han.
  • Pimpinellan

    Borgerligt då? Då slipper han stå där framme med allt folk. Eller ett väldigt enkelt bröllop,det behöver inte alls bli dyrt. Har man gemensamma barn är det rent juridiskt bättre att vara gift än sambo,det kan du också hälsa. Glad

  • MadHatter

    Men om orsaken att han inte vill gifta aig är att det är dyrt och att han inte vill ha uppmärksamhet - kan ni väl gifta er lite mer stillsamt - bara ni två på rådhuset och utan fest?

    Om han inte har något emot äktenskapet som sådant menar jag utan det vara är själva bröllopet han ogillar.

  • Anonym (T)

    Fast alla vill inte gifta sig helt enkelt. Bara att acceptera. Har han sagt något om det?

  • Anonym (TS)
    Pimpinellan skrev 2015-08-03 22:14:13 följande:

    Borgerligt då? Då slipper han stå där framme med allt folk. Eller ett väldigt enkelt bröllop,det behöver inte alls bli dyrt. Har man gemensamma barn är det rent juridiskt bättre att vara gift än sambo,det kan du också hälsa.


    MadHatter skrev 2015-08-03 22:14:44 följande:

    Men om orsaken att han inte vill gifta aig är att det är dyrt och att han inte vill ha uppmärksamhet - kan ni väl gifta er lite mer stillsamt - bara ni två på rådhuset och utan fest?

    Om han inte har något emot äktenskapet som sådant menar jag utan det vara är själva bröllopet han ogillar.


    Rainbow gg skrev 2015-08-03 22:15:02 följande:

    Vill han inte gifta sig alls eller vill han bara inte ha ett stort bröllop?


    Jag vet faktiskt inte alls. Jag har sagt att det räcker med bara våra närmaste familjer och inget dyrt alls. Sist jag frågade varför han inte ville fick jag "för att det är gay" som svar. Tycker att det är dåligt av honom att inte kunna göra det för "min" skull egentligen, tanke på att vi har barn och varit ett par så pass länge.

    Det tog lång tid innan jag ens lyckades övertala honom om att döpa våra barn. Samma sak där då att stå inför folk men eftersom han inte behövde säga något och att fokusen låg på barnet och inte på honom lyckades jag övertala honom. Första barnet var 2 år när han blev döpt!
  • sportpappa

    Vad är anledningen till att du vill gifta dig?
    Om det är för den juridiska tryggheten så gift er borgligt.

  • Anonym (TS)
    sportpappa skrev 2015-08-03 22:38:18 följande:

    Vad är anledningen till att du vill gifta dig?

    Om det är för den juridiska tryggheten så gift er borgligt.


    Jag vill det bara. Jag tycker att det tillhör livet. Barn, äktenskap och hus. Jag vill inte bara vara sambo som "alla" andra är. Alltid velat det och det är ett av mina livsmål. Men som sagt, har tycker att det är fjantigt, stenålders m.m.

    Borgligt skulle jag kunna tänka mig men han vill inte ens det. Tror att han knappt vet vad det är.
  • Anonym (Dr P)

    Det är viktigt för dig att gifta sig,han respekterar inte detta.Säg till honom antingen gör vi slut eller så gifter vi oss.Punkt slut.

  • Rainbow gg
    Anonym (Dr P) skrev 2015-08-03 22:46:34 följande:

    Det är viktigt för dig att gifta sig,han respekterar inte detta.Säg till honom antingen gör vi slut eller så gifter vi oss.Punkt slut.


    "Det är viktigt för honom att inte gifta sig, hon respekterar inte detta. Säg till henne att antingen så gör vi slut eller så fortsätter vi som vanligt. Punkt slut. "
  • Anonym (Dr P)

    Ja,då är det väl bäst att göra slut.Om man verkligen älskar varandra,då kan man faktiskt tänka sig att gifta sig.Så enkelt är det.Allt annat är Bull shit.

Svar på tråden Jag vill gifta mig, inte han.