• Anonym (rädd)

    Vad f*n är det som händer med mig?!?

    Låt mig göra en lång berättelse till kort. Vet inte riktigt var jag ska börja men jag vet att något i min kropp är helt fel.

    Jag har gått till läkare men de har inte tagit mig seriöst, vilket de inte ofta gör. Har iallafall tagit tester. Om jag har vitaminbrist o.s.v. Men inga tester har visat något dåligt.

    Något år sen kunde jag kolla på mina händer och undra om det verkligen var mina händer. Vilket jag fortfarande har idag. Har som svårt att koppla min hjärna till min kropp känns det som. Är medveten om att det är jag, men det känns som att jag är inuti min kropp och jag bara styr kroppen på något konstigt sätt.

    Sen börjar ett flimmer i mina ögon. Ser ett synbrus som finns där hela tiden, Även om det är mörkt eller ljust ute. Jag är medveten om att alla människor har några saker i hornhinnan som kan störa, men det här är något helt annat.

    Jag har ofta ont i leder, kan få en brännande känsla i benen eller att det som bara värker. Det känner jag även i tårna, fingrarna och armarna ibland. Känner även att jag är domnad i kroppen, har mindre känsel och det kan pirra någonstans ibland.

    Jag är väldigt ofta trött! Hur mycket jag än sover så är jag trött. Balansen har blivit sämre känner jag och orken i kroppen har försvunnit. Har en känsla av att jag skulle vara förkyld hela tiden. Har inte lika bra minne som jag hade förut, den är lite borta den också.

    Förut vaknade jag helt svettig, har problem med värmen. Förut var jag alltid jättevarm, varmblodig. Men nu har jag börjat vara kall, vilket är såå ovanligt mig!

    Jag vet verkligen inte vad jag ska göra med detta. Det känns som att ingen läkare vill ta emot mina problem och hjälpa mig. Nu när jag skrivit detta så har jag nog glömt något litet..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 09:02
    Har ofta muskelryckningar glömde jag skriva!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 09:18
    Glömde också skriva att jag ofta måste gå på toa, har en tyngnadskänsla i magen och kan få hemska värkar om magen. Den kan vandra från höger sida om naveln ner till livmodern.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 09:19
    Även en tyngnadskänsla om snippan, även om jag har kissat så känner jag mig fortfarande kissnödig.

  • Svar på tråden Vad f*n är det som händer med mig?!?
  • Frisk igen

    Be läkaren ta prov för borelia, jag hade flera av dina symptom och hade haft länge innan läkaren kom på vad det var.

  • youdontknow
    Frisk igen skrev 2015-08-04 09:11:13 följande:

    Be läkaren ta prov för borelia, jag hade flera av dina symptom och hade haft länge innan läkaren kom på vad det var.


    Okej! Skaffade du ett konto här för att skriva detta?
  • Anonym (Borrelia ev)

    Borrelia tänkte jag också, men det ska visst vara svårt att styrka det med tester om man gått med det länge. Har haft det själv för några år sedan och blev delvis sjukskriven några veckor, efter två månader gick det över som tur var. Kommer ihåg en märklig tung känsla i huvudet och ljuskänslighet samt lätt feber. Läs på om borrelia, men tvinga inte in dina symptom i mallen bara, det behöver ju inte alls överensstämma med det du "lider" av. Lycka till iallafall.

  • Anonym (Borrelia ev)

    Tillägger att jag också var trött, en allmän sjukdomskänsla som när man är på väg att bli förkyld och något knas i benen ibland, ett knä kunde liksom vika sig och jag tappade balansen lite. Borrelia kan visst också sätta sig i lederna, med tanke på din ledvärk. Men nu ska jag inte pracka på dig min teori mer. Hoppas du hittar en läkare som tar sig tid för dig.

  • youdontknow

    Okej tack!

    Jag ringde för en tid idag till vårdcentralen, men jag nämnde bara att jag hade ont i magen och tänkte sen nämna allt annat. Blir för mycket när man ska ta det i telefon. Har min tid om drygt en vecka vilket känns bra ändå.

    På grund av min magont sa hon att jag kanske kunde ha endometrios.

    Hur får man borrelia?

  • Pentra

    Hej TS! ... Kan vara borelia. Borelia smittar via fästingbett. ... Man kan ibl ha vitamin och/eller mineralbrist utan att läkarna upptäcker det. Tar jag t.ex. under en period mindre än 1 gram C-vitamin om dagen så känner jag sjukdomssymptom i kroppen. ... Har du p-spruta? Liknande symptom kan även visa sig som biverkning av just p-spruta. ... Mvh, Pentra

  • jiwisto

    Hej TS,

    Det är några saker jag undrar över ang dig och din livssituation:

    Lever du singel eller i relation?
    Har du barn?
    Har du jobb?
    Umgås du ofta med vänner eller är ensam hellre?
    Anser du att du har ett bra liv och ser fram mot morgondagen när du lägger dig på kvällarna?
    Sover du ordentligt eller för lite?

    När du svarat på detta kan jag försöka ge dig lite råd ang dina problem.


    Tappa inte sugen för världen är redan full av tappade sugar...
  • youdontknow
    jiwisto skrev 2015-08-05 12:05:42 följande:

    Hej TS,

    Det är några saker jag undrar över ang dig och din livssituation:

    Lever du singel eller i relation?
    Har du barn?
    Har du jobb?
    Umgås du ofta med vänner eller är ensam hellre?
    Anser du att du har ett bra liv och ser fram mot morgondagen när du lägger dig på kvällarna?
    Sover du ordentligt eller för lite?

    När du svarat på detta kan jag försöka ge dig lite råd ang dina problem.


    Hej Jiwisto!

    1. Jag lever singel.
    2. Har inga barn, är 19 år.
    3. Har jobb som personlig assistent nu under sommaren, men har haft problem med detta innan jag började jobba.
    4. Det är både och! Ibland kan det vara skönt att vara med en vän, samtidigt som att det kan vara skönt att vara ensam ibland.
    5. Jag ser ofta fram emot morgondagen. Tycker om mitt liv och vill se vad det har att erbjuda mig mer.
    6. Jag sover väl helt ok, försöker få till 8 timmars sömn varje natt.

    Hoppas de hjälpte dig lite :)
  • jiwisto

    Hej igen,

    Tack för svaren, det var inga konstigheter med ditt liv i övrigt som jag ser det baserat på vad du svarat. Jag håller med de övriga svaren som nämner borrelia, det kan vara bra för dig om du låter testa dig mot det så att det kan uteslutas, för är det borrelia måste du ha behandling för det annars kan du bli mycket sjuk och få ganska allvarliga problem under många års tid.

    Tänker på en annan sak som jag tror du också kan behöva kolla upp för din egen skull, och det är om du kanske har problem med ångest eller stress, d.v.s. psykosomatiska problem. Det är inte så konstigt som det låter, det är problem som vi alla kan få i livet beroende på livssituationen och det kan skapa värk i kroppen och olustkänslor, värk ger funderingar...som ger mer värk, som ger mer funderingar...till slut blir det riktigt jobbigt i tankar & kropp och man behöver tala med en psykolog eller läkare. Vore kanske bra om du undersöker detta så du kan utesluta detta också tänker jag.

    Du kan läsa mer om det på följande länk: http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?ID=172&psykosomatisk

    Hoppas det löser sig för dig och lycka till samt njut av livet Glad


    Tappa inte sugen för världen är redan full av tappade sugar...
Svar på tråden Vad f*n är det som händer med mig?!?