• linnéa001

    Var finns det barnkläder som inte är rosa eller blåa?

    Hej,
    Var på KappAhl, Lindex, H&M och Cubus för ett par veckor sedan för att köpa lite nytt till dottern som snart blir 11 månader. Blev så irriterad, allt är rosa eller med volanger på tjejavdelningen. På killavdelningen är allt marinblått och dessutom är byxorna på killavdelningen för storA


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 09:48
    Dottern skickade iväg innan jag skrivit klart.

    Jag är alltså allergisk mot volanger, glitter och Hello KLitty. Vill ha färglatt i grönt, orange, gult, turkost. Helst utan tryck och inte allt för dyrt. Älskar randigt. Gillar Polarn och Pyret lite mer än ovannämnda kedjor men tycker att de är för dyra med tanke på hur snabbt barnen växer. Handlar en del på second hand men har problem med just byxor då resåren ofta är utvidgad och byxorna då blir för stora. Dessutom finns det ju aldrig någon garanti att man hittar det man söker när man går på second hand.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 09:49
    Hello Kitty menade jag förstås
  • Svar på tråden Var finns det barnkläder som inte är rosa eller blåa?
  • JA77

    Lindex har bra baskläder i basfärger. Rött, blått, lila osv. Randigt, enfärgat eller prickigt. Det brukar ofta vara 3 för 2 på de plaggen. Kolla också Åhléns!

  • JA77

    Lindex har bra baskläder i basfärger. Rött, blått, lila osv. Randigt, enfärgat eller prickigt. Det brukar ofta vara 3 för 2 på de plaggen. Kolla också Åhléns!

  • JA77

    Lindex har bra baskläder i basfärger. Rött, blått, lila osv. Randigt, enfärgat eller prickigt. Det brukar ofta vara 3 för 2 på de plaggen. Kolla också Åhléns!

  • isolande

    Håller helt med, hopplöst är det!

    Åhléns har rätt bra baskläder, men ganska trista också faktiskt. Mitt tips är KappAhl. De har mer unisexfärger och är de bästa bland de billiga kedjorna om du frågar mig!

  • isolande
    isolande skrev 2015-08-04 10:19:03 följande:

    Håller helt med, hopplöst är det!

    Åhléns har rätt bra baskläder, men ganska trista också faktiskt. Mitt tips är KappAhl. De har mer unisexfärger och är de bästa bland de billiga kedjorna om du frågar mig!


    Men man får ju leta efter godbitarna förstås, brukar kolla på pojkavdelningen på nätet, där får man bättre överblick Flört
  • fluu

    I i princip alla affärer, i vissa får man bara leta lite. Annars kan du ju alltid handla från affärer som är kända för just färg som villervalla, geggamoja eller pop.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Modesta

    Den enda affären av kedjorna jag numera handlar lite lite på är KappAhl - de har vissa fina unisexkläder (men majoriteten är förskräckligt "könat")

    Jag handlar vissa grejer på Polarn (men de blir tyvärr också mer uppdelade i större storlekar) - annars Villervalla, Maxomorra, Anive for the minors, Mini Rodini, Ebbe kids, Jny design, Duns, Geggamoja, Popupshop, Molo (de har guldkorn även om mycket är könat). Jag handlar dessa märken på nätet - jag bor inte i någon storstad där de finns i affär.

    De märken jag radat upp är oftast lite dyrare än kedjorna. Men flera av dem är ekologiska, något jag gärna betalar lite extra för. Men - jag köper också en hel del kläder begagnat! Det finns ju mycket på Tradera, men även om ni har lokala barnloppisar osv. Så, jag blandar nytt och begagnat men försöker se till att det bara är kläder jag "står ut med". Jag brukar köpa lite i förväg när jag handlar begagnat - alltså i storleken över vad barnet har nu, så köper jag när jag hittar något istället för att stå där och behöva något NU (för då får jag ju ofta köpa nytt)

  • fluu
    fluu skrev 2015-08-04 10:39:01 följande:
    I i princip alla affärer, i vissa får man bara leta lite. Annars kan du ju alltid handla från affärer som är kända för just färg som villervalla, geggamoja eller pop.
    Själv handlar jag mest kläder från babyshop(där det finns märken av alla sorter samlade) och villervalla.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • BCH52

    Jag dom köper kläder till mina barnbarn har sett samma sak. Men som några tidigare att så finns det alternativ via onlinebutikerna, nackdelen är att man då inte kan känna på plaggen och själv bedöma kvalitén.

    Jag brukar alltid fråga efter kläder med färg men utan glitter, volanger och häftiga bilder, även om jag sett att det inte finns. Sedan frågar jag den personalen var man kan få tag på såna kläder. Förhoppningsvis kommer det fram till inköparna att kunderna vill ha alternativ.

  • Mellanmjölkens land

    Tycker inte det brukar vara omöjligt att hitta, speciellt inte om man även kollar på loppis/begagnat. Det kräver lite jobb men vår yngsta är generellt sett väldigt färgglad även om det blir en hel del blått/turkost eftersom hon älskar allt som har hjul och säger BRUM  

Svar på tråden Var finns det barnkläder som inte är rosa eller blåa?