• Anonym (sexfreak)

    MÅSTE kvinnan vara tight?

    Hej allihop!

    Jag är en kvinna under 30 med två barn som alltid älskat sex. Till utseendet ser jag "bra" ut (beror ju vad man gillar förstås). Styrketränar så är smal, tight och stark. 

    I sexväg har jag provat det mesta och är otroligt på. Älskar sex i alla former och vill gärna prova mer, leka mer och ta varandra långt ut över gränserna. Överlag så tycker jag att det är otroligt roligt med sex och gillar att utforska. Har aldrig tråkigt sex. MEN! Jag är inte ett dugg tight där nere efter barnafödandet. Det finns inget motstånd alls längre. Detta förstör min självkänsla och jag drar mig mer och mer tillbaka från sängkammaren.

    Hur stor roll spelar det att en kvinna inte är tight om hon annars är "rolig" i sängen? Jag tillfredsställer gärna på andra sätt men tycker ändå att penis i slidan är det bästa och skönaste. Det känns ju dock lite meningslöst om inte mannen tycker det är någon höjdare. 

  • Svar på tråden MÅSTE kvinnan vara tight?
  • CelineL

    Börja gör knipövningar om du inte redan gör det! Jag har svårt att tänka mig att det faktum att du inte är så jättetight gör att det är mindre kul att ha sex med dig, men testa göra hundra knip varje kväll innan du somnar! Om inte annat för ditt eget självförtroende. Tyvärr kan det ju förstöra en del för sexet om man själv känner sig osäker. Jag gör dem varje kväll, vet inte om de ger resultat eller om det bara är en myt men inbillar mig att jag blir tightare! Spelar roll om det är placebo Flört 

  • Vildlyx

    Nej du - inte är det avgörande om det är tight eller inte. Sex handlar ju om så oändligt mycket mer än hur ditt sköte omfamnar lemmen. Beröring, kyssar, smek, tunga, händer, andning, mer beröring. Och jag tycker att det är underbart om man kan hålla på länge under själva penetrationen, vilket faktiskt kan vara lättare om det inte är supertrångt.  Jag är övertygad om att det du beskriver inte är ett problem i verkligheten, utan bara lite - lokal! - dålig självkänsla. Du är säkert helt underbar som du är. Den vuxna kroppen är en lekplats som är till för att njuta av - och njut med hela kroppen!


    NSA
  • Anonym (sexfreak)
    CelineL skrev 2015-08-04 15:22:42 följande:

    Börja gör knipövningar om du inte redan gör det! Jag har svårt att tänka mig att det faktum att du inte är så jättetight gör att det är mindre kul att ha sex med dig, men testa göra hundra knip varje kväll innan du somnar! Om inte annat för ditt eget självförtroende. Tyvärr kan det ju förstöra en del för sexet om man själv känner sig osäker. Jag gör dem varje kväll, vet inte om de ger resultat eller om det bara är en myt men inbillar mig att jag blir tightare! Spelar roll om det är placebo Flört 


    Jag kniper varje dag. Kan knipa av strålen när jag kissar och känner hur musklerna jobbar om jag har ett finger inuti slidan. Klart det blir lite trängre, men inte "trångt". :/
  • Efraim Barkbit
    Anonym (sexfreak) skrev 2015-08-04 15:07:22 följande:

    Hej allihop!

    Jag är en kvinna under 30 med två barn som alltid älskat sex. Till utseendet ser jag "bra" ut (beror ju vad man gillar förstås). Styrketränar så är smal, tight och stark. 

    I sexväg har jag provat det mesta och är otroligt på. Älskar sex i alla former och vill gärna prova mer, leka mer och ta varandra långt ut över gränserna. Överlag så tycker jag att det är otroligt roligt med sex och gillar att utforska. Har aldrig tråkigt sex. MEN! Jag är inte ett dugg tight där nere efter barnafödandet. Det finns inget motstånd alls längre. Detta förstör min självkänsla och jag drar mig mer och mer tillbaka från sängkammaren.

    Hur stor roll spelar det att en kvinna inte är tight om hon annars är "rolig" i sängen? Jag tillfredsställer gärna på andra sätt men tycker ändå att penis i slidan är det bästa och skönaste. Det känns ju dock lite meningslöst om inte mannen tycker det är någon höjdare. 


    Förutsatt att mannen är normalstor så förstår jag inte denna hausse efter tighthet. Mitt tips är att fokusera på känsla och samspel och skulle mannen vara missnöjd så problemet troligen hos honom snarare än hos dig.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Sifo)

    Nej, hon behöver absolut inte vara tight.

    Faktum är, och jag talar för egen del, att tight snarare är en nackdel än en fördel. Jag tycker att ollonet blir överstimulerat ifall hon är tight.

    När du nämner barnafödande och att det gjort dig mindre tight kom jag tänka på att den av alla jag haft som varit allra minst tight är hon jag förlorade min oskuld med.

    Hon var 15, och där fanns inte alls mycket till motstånd. Det berodde inte heller på att hon blev våt utöver ramen för 'normalt'. Hon var våt som de flesta, vare sig mer eller mindre.

    Hon var helt enkelt väldigt rymlig där nere.

    Men hon njöt och det gjorde jag också. Det är det viktiga.

  • Joedoe066

    Behöver och behöver.

    En tight eller slapp fatta är ju exakt samma sak som en stor eller liten kuk.

    Så alla tjejer vet väl med handen på hjärtat skillnaden. Klart alla killar känns olika....på samma sätt tjejer. Det finns killar som påstår att de inte känner nån skillnad på tjej och tjej....men jag tror de killarna har endera för dålig känsel eller helt enkelt bara är intresserade av sin egen njutning och orgasm.

    Min fru blev helt annorlunda efter andra förlossningen.... Å de e bara att vänja sej.

    Älskar man kvinnan så vänjer man sej.

  • Anonym (Pappa32)

    Det är såklart skönt när det är tajt. Har dock inte testat en annan fitta än fruns på 17år - så har inget att jämföra med.

    Men minnet säger mig att tajtare var skönare.

  • Anonym (Kvinna)

    Jag har motsatt problem. Är 40+ och alldeles för trång. Blir jag upphetsad och våt så hjälper inte det för då blir det ännu trängre och musklerna i slidan drar åt sig (som allra mest vid orgasm). Detta bidrar till att liten som stor penis trycks ut hela tiden. Jättekul att vara alldeles för tight hela tiden :( Enda lösningen är att jag låter bli att bli kåt, inte alls ger mig hän och inte får orgasm. Det var bättre som ung - för då vågade jag inte njuta men kunde genomföra ett HELT samlag.

  • Anonym (Gött)

    Alltså det står ju inte och faller på fittan!!! Visst om man får välja så kanske man föredrar tight men vem fan kan välja det!? Du säger ju själv att du gärna gör det skönt för din man på andra sätt också. Händer,mun kanske till och med analt???

  • Times

    Jag kan tycka det är problematiskt om det blir för tight. Efter en stund in i sexet så tappar jag känseln i kuken och riskerar att slakna. Det går givetvis att kommunicera och få allt att funka. Tänk inte för mycket på det där TS. Knip lite, skratta och ha kul i sängen då blir de bra.

  • uffe 2
    Anonym (sexfreak) skrev 2015-08-04 15:07:22 följande:

    Hej allihop!

    Jag är en kvinna under 30 med två barn som alltid älskat sex. Till utseendet ser jag "bra" ut (beror ju vad man gillar förstås). Styrketränar så är smal, tight och stark. 

    I sexväg har jag provat det mesta och är otroligt på. Älskar sex i alla former och vill gärna prova mer, leka mer och ta varandra långt ut över gränserna. Överlag så tycker jag att det är otroligt roligt med sex och gillar att utforska. Har aldrig tråkigt sex. MEN! Jag är inte ett dugg tight där nere efter barnafödandet. Det finns inget motstånd alls längre. Detta förstör min självkänsla och jag drar mig mer och mer tillbaka från sängkammaren.

    Hur stor roll spelar det att en kvinna inte är tight om hon annars är "rolig" i sängen? Jag tillfredsställer gärna på andra sätt men tycker ändå att penis i slidan är det bästa och skönaste. Det känns ju dock lite meningslöst om inte mannen tycker det är någon höjdare. 


    Jag tycker de inte är viktigt alls de kan vara jobbigt om de är för tajt runt min kuk då är det svårare att hålla den stenhård och man tappar känseln snabbare. Jag tycker de är överdrivet att de ska vara så tajt ;)
  • Anonym (Kvinna)

    Precis. Också upplevt det problemet med att vara trång. Killen slaknar alltför ofta :( speciellt när "den hoppar" ur hela tiden.

  • Jonzonto

    Det tycker jag personligen inte alltid är ett måste.. Visst kan det vara skönt om det är "matchande" tight, men kan ju vara dumt om det både är för tajt och för löst.. 
    Har vart en gång med en tjej som va läskigt exakt matchande min så det blev en ultraskön minismekning som verkligen gjorde det omöjligt för mig att hålla mig så fort vi skulle ha penetrerande sex. Det var ju då både en bra och dålig erfarenhet! :/


    Anonym (sexfreak) skrev 2015-08-04 15:27:54 följande:
    Jag kniper varje dag. Kan knipa av strålen när jag kissar och känner hur musklerna jobbar om jag har ett finger inuti slidan. Klart det blir lite trängre, men inte "trångt". :/
    Det låter ju himla tråkigt att du kan göra detta men mannen inte känner något. Får ju känslan av att han har väldigt smal om du kan känna knip med ett finger! :/
  • Anders 386

    Mitt problem har alltid varit att jag kommit för fort. Jag tycker att det är skönare att köra in kuken i en tight fitta - men totalt sett resulterar det alltså i sämre sex både för mig och min partner. Därför föredrar jag faktiskt en fitta som inte är så tight - då kan jag hålla på längre.

  • Anonym (Trång tjej)

    Vilken intressant läsning! Jag har aldrig hört en kille berätta vad som händer om det är För trångt. Ni skrev nåt om att tappa känseln?

    Jag är trång och sexet börjar alltid med problem att få in den. När den väl är inne så antingen kommer killen (har varit likadant med flera olika) antingen på 5 sekunder, eller så slaknar han efter ett kort tag och jag blir ledsen och känner mig äcklig. Men ingen har nånsin beskrivit det så som ni gjort :)

  • Hårfagre

    Det är tur att man blir alltmer glömsk med åren


    Anonym (Pappa32) skrev 2015-08-04 18:59:37 följande:

    Det är såklart skönt när det är tajt. Har dock inte testat en annan fitta än fruns på 17år - så har inget att jämföra med.

    Men minnet säger mig att tajtare var skönare.


  • Jonzonto
    Anonym (Trång tjej) skrev 2015-08-06 20:28:38 följande:

    Vilken intressant läsning! Jag har aldrig hört en kille berätta vad som händer om det är För trångt. Ni skrev nåt om att tappa känseln?

    Jag är trång och sexet börjar alltid med problem att få in den. När den väl är inne så antingen kommer killen (har varit likadant med flera olika) antingen på 5 sekunder, eller så slaknar han efter ett kort tag och jag blir ledsen och känner mig äcklig. Men ingen har nånsin beskrivit det så som ni gjort :)


    Ja.. Du ska inte se det som en nackdel helt å hållet direkt! Det är ju oftast väldigt skönt med trångt (därav komma fort).. Men kan ju vara himla tråkigt när de blir så!
  • Anonym (Mjo)

    Om du vill kännas lite tajtare, för din eller din sexpartners skull, testa med en analplugg! Den behöver inte alls vara stor, men den gör stor skillnad då den trycker in slidväggen! :)

Svar på tråden MÅSTE kvinnan vara tight?