• Anonym (Bläää)

    Hjälp! Vad hände med honom?

    Hej alla!

    Behöver mest skriva av mig och höra om nån har erfarenhet av samma situation som jag...

    Träffade en kille för nån månad sedan. Träffades på en dejtingsida och pratade mycket intensivt med varandra ett par veckor innan vi sågs. I princip dygnet runt. När han berättade för mig att han nyligen separerat från ett väldigt långt förhållande, drog jag öronen till mig en smula. Sen sågs vi. Allt var fantastiskt. Nästan för bra för att vara sant. Vi kunde inte hålla oss ifrån varandra utan umgicks så gott som dagligen. Efter en kortare resa ihop började han prata med mig om att han var rädd att såra mig, om att han kanske inte var redo. Ett par dagar senare tog vi samma snack igen och han sa då att han var kär i mig, hade fjärilar i magen, älskar att umgås med mig, men inte redo för ett förhållande. Att han måste hitta sig själv. Han sa att han ville fortsätta ses, men att det var upp till mig om jag ville stanna. Jag vet själv inte om jag är redo för ett superseriöst förhållande, utan berättade det. Sa som det var. Att jag tyckte att det var ashärligt att hänga med honom. Att vi kunde ta en dag i taget och bara njuta av att må bra ihop. Han blev jätteglad och hade varit livrädd över att jag skulle välja att gå. Efter det spenderade vi nästan varje dag ihop. Gjorde saker och allt flöt på. Förra söndagen kom han hem till mig. Vi hade jättetrevligt, myste och allt var fint. Han sa att han var kär i mig när han gick och jag blev glad. Sen efter det gick det utför. Kände direkt att han blev konstig i sina sms. Mer avvaktande, svarade inte lika fort som han brukar och skrev inte lika ofta. Nåt var galet. Kunde se att han satt hemma och lyssnade på deppmusik. Så hörde han inte av sig på två dagar, inte jag heller då, eftersom jag inte vill vara på. Men så skickade jag ett sms och frågade om det hänt något. Till svar fick jag ett väldigt långt sms, om att han mår dåligt, att han måste vara själv ett tag framöver och att han lovar att höra av sig när han mår bättre. Jag svarade bara att jag förstod och att jag finns där om han behöver prata. Han svarade på det också, tackade för förståelsen samt skrev igen att han hör av sig när han mår bättre. Sen dess har vi inte hörts.

    Jag förstår att han mår dåligt. Att separera med barn är asjobbigt. Han har ju i princip inte varit ensam hela sitt vuxna liv. Hans exfru gör inte livet lätt för honom och han får ångest. Sånt kan ta tid att reda ut.

    Jag är ju kär i den här mannen. Nu vet jag att det bara gått några dagar, men ändå vill jag att han ska höra av sig. Jag saknar honom och vill/hoppas att han ska sakna mig. Andra tankar går i mitt huvud, som tex att han kanske ljög när han sa att han var kär i mig?

    Åååå vad jag hatar sånt här. Jag kommer inte att höra av mig till honom, då bollen ligger hos mannen ifråga. Jag kan ju givetvis inte heller sitta och vänta på nåt som aldrig kanske kommer att ske heller. Han kanske inte hör av sig som han sa? Å andra sidan tror jag inte att nån som bara vill dumpa skriver ett kilometerlångt sms och förklarar situationen..

    Vad tror ni? Nån som varit med om nåt liknande?

    Tack för att ni tog er tid att läsa.

  • Svar på tråden Hjälp! Vad hände med honom?
  • Anonym (hmm)

    Jobbigt att bli sådär förälskad i nån som är knepig. Man undrar ju och längtar ihjäl sig.

    Vem vet vad han vill och vad han menar. I liknande situationer brukar jag försöka fokusera på annat och tänka att det visar sig vad som händer :)

  • Anonym (Förvirrade karlar!)

    Jag hamnade i nästan på pricken likadan situation för ett par år sen.

    Vi hade det supermysigt tillsammans och det flöt på. Men så skrev han ett långt förklarande sms om hans tuffa känslor. Och så försvann han. Jag hörde av mig ett par gånger. Utan att överdriva. Ringde en gång och skrev ett sms. Fick nåt svar några veckor senare om att han uppdaterat sin telefon och bla bla.

    En dag flera månader senare såg jag honom med nån ny tjej. Och då jäklar! Då sökte han kontakt igen och han dumpade henne direkt och försökte göra allt för att det skulle bli han och jag igen. Aldrig i livet! Jag hade gått vidare och även om han fortfarande lockade mig så fick jag ignorera de känslorna.

    Hoppas "din" kille är lite mer trevlig och ärlig. Men i ditt fall hade jag dragit öronen åt mig. Rejält!

    Det finns massor av fina killar/män där ute. Det är nån av dem du ska satsa på!

  • Anonym (Förvirrade karlar!)

    Jag hamnade i nästan på pricken likadan situation för ett par år sen.

    Vi hade det supermysigt tillsammans och det flöt på. Men så skrev han ett långt förklarande sms om hans tuffa känslor. Och så försvann han. Jag hörde av mig ett par gånger. Utan att överdriva. Ringde en gång och skrev ett sms. Fick nåt svar några veckor senare om att han uppdaterat sin telefon och bla bla.

    En dag flera månader senare såg jag honom med nån ny tjej. Och då jäklar! Då sökte han kontakt igen och han dumpade henne direkt och försökte göra allt för att det skulle bli han och jag igen. Aldrig i livet! Jag hade gått vidare och även om han fortfarande lockade mig så fick jag ignorera de känslorna.

    Hoppas "din" kille är lite mer trevlig och ärlig. Men i ditt fall hade jag dragit öronen åt mig. Rejält!

    Det finns massor av fina killar/män där ute. Det är nån av dem du ska satsa på!

  • Anonym (Bläää)

    Men ja. Man funderar och överanalyserar precis allt. Sen vet jag att det är den här första veckan som är jobbig. Ju längre tiden går, desto lättare är det att fokusera på annat..

    Tack för ditt svar :)

  • Anonym (Tina)

    Han kanske inte är redo för nåt än,efter skilsmässan.Ha inte så mycket hopp för honom.Men jag förstår att det känns konstigt och jobbigt.Sånt här liknande händer ganska ofta.

  • Anonym (Förvirrade karlar!)

    Oj! Var ju inte meningen med dubbla inlägg!

  • Anonym (Bläää)
    Anonym (Förvirrade karlar!) skrev 2015-08-04 22:39:23 följande:

    Jag hamnade i nästan på pricken likadan situation för ett par år sen.

    Vi hade det supermysigt tillsammans och det flöt på. Men så skrev han ett långt förklarande sms om hans tuffa känslor. Och så försvann han. Jag hörde av mig ett par gånger. Utan att överdriva. Ringde en gång och skrev ett sms. Fick nåt svar några veckor senare om att han uppdaterat sin telefon och bla bla.

    En dag flera månader senare såg jag honom med nån ny tjej. Och då jäklar! Då sökte han kontakt igen och han dumpade henne direkt och försökte göra allt för att det skulle bli han och jag igen. Aldrig i livet! Jag hade gått vidare och även om han fortfarande lockade mig så fick jag ignorera de känslorna.

    Hoppas "din" kille är lite mer trevlig och ärlig. Men i ditt fall hade jag dragit öronen åt mig. Rejält!

    Det finns massor av fina killar/män där ute. Det är nån av dem du ska satsa på!


    Tänker lite som du faktiskt. Finns andra män där ute. Har svårt för att bli kär, och när jag väl blir det måste det tydligen vara i nån knepig jäkel :)

    Tror dock att han är ärlig, när han säger att han mår skit och måste vara själv ett tag framöver, vad det nu innebär. Men vad vet jag. Bara tiden kan utvisa.

    Tack för ditt svar :)
  • Anonym (Bläää)
    Anonym (Tina) skrev 2015-08-04 22:40:33 följande:

    Han kanske inte är redo för nåt än,efter skilsmässan.Ha inte så mycket hopp för honom.Men jag förstår att det känns konstigt och jobbigt.Sånt här liknande händer ganska ofta.


    Nä exakt. Var just pga det som jag drog öronen till mig när han kläckte ur sig att han var nyseparerad. Men jag hoppas att han hör av sig när han är redo, men då kanske inte jag står där längre :)

    Tack för svar!!
  • Drottningen70

    Han kanske är bipolär. HAft en period då livet leker och han är full av positiva känslor och energi och nu har han istället kommit in i en negativ period?

    Eller så är han bara jobbig...

  • Anonym (Bläää)
    Drottningen70 skrev 2015-08-04 22:56:35 följande:

    Han kanske är bipolär. HAft en period då livet leker och han är full av positiva känslor och energi och nu har han istället kommit in i en negativ period?

    Eller så är han bara jobbig...


    Nja. Tror mest att han är nere i en depp faktiskt, efter skilsmässa och att barn mår dåligt. Men det är klart, man kan aldrig veta. Jobbig är han garanterat! :)

    Tack för svar!
Svar på tråden Hjälp! Vad hände med honom?