• Emwe

    Hjälp!

    Hej!

    Är gravid i vecka 27 nu och hittills har graviditeten flytit på relativt "smärtfritt". Har varit ensam i graviditeten sedan jag plussade och det känns väll sådär, men det är så pappan har valt att förhålla sig till det. Men nu till saken har börjat få en väldans massa hjärnspöken på senaste. Har alltid tagit för givet att jag vet vem pappan är. Men har börjat oroa mig att det inte är han!! Vi var inte tillsammans när jag blev gravid men såhär såg det ut då:

    Hade sex med kille nr1 7 januari

    Tog ett negativt gravtest 3 februari och fick mens den 6e

    Hade sex med kille nr 2 den 21 februari (vilket var min äl dag)

    Den 8 mars plussade jag

    Visst måste det vara kille 2 som är pappan?? Tacksam för svar!! (Båda samlagen var oskyddade)

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Anonym (kard)

    Graviditetshormonerna verkar spöka för dig (som de gör för de flesta, fast på olika sätt...).

    Det låter mest rimligt att det är som du tror, att kille nr. 2 är pappan. Spermier överlever max någon vecka, så det är inte troligt att det är kille nr 1. Dessutom, kan du ju räkna 27 veckor bakåt, och då ser du att det sammanfaller med kille nr 2.

    Men, är du det minsta osäker även när barnet är fött och hormonerna stillat sig lite, så tycker jag att det rätta är att berätta för kille nr 2 om dina betänkligheter och ta ett faderskapstest. Både för din, för pappans och för barnets skull.

Svar på tråden Hjälp!