• jessiejones

    Vi som väntar BF passerat.. Följas åt

    Har BF idag Lör 22 Aug? Väntar barn nr 4 och trodde väl aldrig att jag skulle passera BF. Har mått bra hela grav men nu börjar det bli segt. Hur mår ni andra?

  • Svar på tråden Vi som väntar BF passerat.. Följas åt
  • lindajhlala25

    Jag har också BF idag! Väntar barn nr 2 mår hemskt dåligt. Mår jätte illa och känner mig jätte konstig väldigt trött också. Har mått så här två dagar tillbaka men illamåendet har kommit på kvällen.

  • jessiejones

    Jag har också mått illa men mer på morgonen. Har mått bra under nästan hela graviditeten men denna vecka BF veckan, har allt ändrats. Var hos bm i fredags och hon sa att det är kroppen som vet att det snart är dags och ställer in sig. Gick du över med ettan? Jag har fått mina tre barn : 1:an 10 dagar över, 2:an 3 dagar tidigare samt 3:an 9 dagar över, så jag är van att passera Bf.

  • LisaLuck

    Halloj, hade Bf i fredags den 21aug.. Var också heeelt säkert på att den här skulle komma tidigare. Mitt andra barn i magen. Har ni haft mycket förvärkar?

  • lindajhlala25
    jessiejones skrev 2015-08-23 08:57:51 följande:

    Jag har också mått illa men mer på morgonen. Har mått bra under nästan hela graviditeten men denna vecka BF veckan, har allt ändrats. Var hos bm i fredags och hon sa att det är kroppen som vet att det snart är dags och ställer in sig. Gick du över med ettan? Jag har fått mina tre barn : 1:an 10 dagar över, 2:an 3 dagar tidigare samt 3:an 9 dagar över, så jag är van att passera Bf.


    Det är fan skit jobbigt att må så här:( sen är det hemskt varmt.. Okej ja då kanske det är dags snart:). Min dotter kom en dag innan BF så var inte berädd på att jag skulle gå över nu. Ja då är du van men det är ju jobbigt ändå. Man vill ju ha sin bebis så fort dom är färdig bakade ju ;)
  • lindajhlala25
    LisaLuck skrev 2015-08-23 16:42:48 följande:

    Halloj, hade Bf i fredags den 21aug.. Var också heeelt säkert på att den här skulle komma tidigare. Mitt andra barn i magen. Har ni haft mycket förvärkar?


    Hej! Kom din första innan BF?

    Jag har fått dom senaste dagarna i samband med hemskt illamående sen har jag magknip som kommer och går känner mig verkligen magsjuk! Men så är inte fallet. Har du mkt förvärkar?
  • jessiejones

    Jag har en del starka sammandragningar som kommer och går men inget som håller i sig konstant. Det kan gå 30 min mellan vissa och ibland flera timmar emellan, det är så tröttsamt detta!! Hur sover ni på nätterna? Här är det spring på toa Ca 6 ggr och sen runt 4-5 är jag klarvaken. Svårt att hitta en bekväm sovställning- puh!!

  • LisaLuck

    Ja är så trött på dessa luriga förvärkar har haft dom i två veckor nu så jag börjar ge upp snart, suck.. Förra gången kom sonen på 40+2 och allt bara satte igång inga såna förvärkar eller nåt. Men, men.. Vad jobbigt att behöva må illa också. Usch o fy

  • lindajhlala25

    Jag kissa också jätte mycket på nätterna. Jätte jobbigt har så mycket foglossning kommer knappt upp ur sängen hehe.. Men sen sover jag ganska bra.

    Förvärkar i två veckor oj jobbigt. Men jag har hört att folk kan ha det i flera veckor. Det är jätte jobbigt att bli lurad hela tiden man hopps å vill så gärna att det ska starta på riktigt.

  • jessiejones

    Hur går det för er?? Idag Bf+2 snart tre dagar över... Idag har det varit lite tightare mellan sammandragningarna iaf 3-4 st inom en timme, så kanske???

  • lindajhlala25
    jessiejones skrev 2015-08-24 20:26:55 följande:

    Hur går det för er?? Idag Bf+2 snart tre dagar över... Idag har det varit lite tightare mellan sammandragningarna iaf 3-4 st inom en timme, så kanske???


    Också BF+2! Jag vaknade kl 5 i morse och hade jätte ont i ländryggen ont i magen sen smärta som gick ner i ljumsken. Kunde inte ligga kvar i sängen för det gjorde så ont! Men sen gick det över mer och mer så kunde lägga mig vid 10 var så trött. Har haft mycket sammandragningar jag med känns som magen är som sten hela tiden nu så man hoppas det är på g nån gång
Svar på tråden Vi som väntar BF passerat.. Följas åt