• Anonym (Ledsen)

    Min man vill inte behålla barnet

    Har precis upptäckt att jag är gravid. Även om det inte var planerat så är det välkommet för min del. Min man är helt bestämd att han inte vill ha fler barn, främst pga att han är 50 år. Jag är 37 och vi har två barn sen innan. Känner mig så ledsen. Såklart känns det inte rätt att föda ett barn som inte är önskat av den ena föräldern, men att göra abort känns samtidigt så fel. Någon som varit i samma situation?

  • Svar på tråden Min man vill inte behålla barnet
  • Ego Lovers

    Helt ärligt ni är ett etablerat par, har två barn sedan innan och vet att sex kan leda till barn. Jag tycker han är oansvarig. Han vet väl hur barn blir till och att preventivmedel inte är 100% säkra.

    Klarar inte ert förhållande ett till barn kommer det inte klarar sig efter aborten heller antagligen. Jag är av den åsikten att man tar hand om det Gud ger.

  • Anonym (Sess)
    Ego Lovers skrev 2015-08-22 22:47:53 följande:

    Helt ärligt ni är ett etablerat par, har två barn sedan innan och vet att sex kan leda till barn. Jag tycker han är oansvarig. Han vet väl hur barn blir till och att preventivmedel inte är 100% säkra.

    Klarar inte ert förhållande ett till barn kommer det inte klarar sig efter aborten heller antagligen. Jag är av den åsikten att man tar hand om det Gud ger.


    Ja men då behöver dom ju inte bry sig eftersom Gud inte ger inte barn, sex leder till barn. Det vet alla normalbegåvade människor som inte tror på sagor. 
  • Ego Lovers
    Anonym (Sess) skrev 2015-08-22 22:52:42 följande:
    Ja men då behöver dom ju inte bry sig eftersom Gud inte ger inte barn, sex leder till barn. Det vet alla normalbegåvade människor som inte tror på sagor. 
    Ja men så bra då har de gjort barn och därför kommer hennes man få finna sig i att han blir pappa på äldre dar. Män som är 50 år borde veta hur snoppen fungerar.
  • Anonym (Klara)

    Visst vet dom båda hur barn blir till. Men i ett etablerat förhållande med sexliv är det bra om man diskuterar INNAN man blir gravid av misstag hur man tänker. Din man kunde ha steriliserat sej om han var så säker men han trodde kanske att ni tyckte lika och att du skulle göra abort om du mot förmodan blev gravid trots skydd. För ni använde väl skydd? Jag tycker inte att aborter ska användas lättvindigt istället för preventivmedel , men inte heller att någon ska tvingas bli förälder mot sin vilja. Han vill väl ha tid och ork med de två barn ni har och känner att det är skönt att de börjar växa upp ?

  • Anonym (Oj)

    Han är 50, när barnet är 18 är han 68. Är det så svårt att förstå varför han inte vill ha fler barn?

  • Ego Lovers
    Anonym (Oj) skrev 2015-08-23 00:04:45 följande:

    Han är 50, när barnet är 18 är han 68. Är det så svårt att förstå varför han inte vill ha fler barn?


    Han är inte den förste som får barn efter femtio och idag lever vi allt längre och dör oftast efter 83 års ålder så barnet borde hinna bli 33 år isf. Vuxen nog att klara sig själv. Han kan ju även dö imorgon och göra två barn faderslösa. Gud förbjude honom att göra något så dumt när man har barn.
  • Anonym (Oj)
    Ego Lovers skrev 2015-08-23 00:10:38 följande:
    Han är inte den förste som får barn efter femtio och idag lever vi allt längre och dör oftast efter 83 års ålder så barnet borde hinna bli 33 år isf. Vuxen nog att klara sig själv. Han kan ju även dö imorgon och göra två barn faderslösa. Gud förbjude honom att göra något så dumt när man har barn.
    Jag syftade inte på att han hinner se barnet växa upp, jag syftar mer på att han knappt får mer liv utan barn! När man är 68 kan man visserligen vara pigg och frisk ett bra tag till, men lååångt ifrån alla är det. 

    Sen ur barnets perspektiv som du nämner, hur kul är det att förlora sin förälder när man är i 30 års åldern? Jag vet inte vad jag skulle gjort om mina föräldrar försvinner när jag blir 30! Mina föräldrar fick mig när de var 25, och jag hoppas de finns med i mitt liv lääänge till! 
  • Anonym (Minna)
    Anonym (Oj) skrev 2015-08-23 00:25:20 följande:
    Jag syftade inte på att han hinner se barnet växa upp, jag syftar mer på att han knappt får mer liv utan barn! När man är 68 kan man visserligen vara pigg och frisk ett bra tag till, men lååångt ifrån alla är det. 

    Sen ur barnets perspektiv som du nämner, hur kul är det att förlora sin förälder när man är i 30 års åldern? Jag vet inte vad jag skulle gjort om mina föräldrar försvinner när jag blir 30! Mina föräldrar fick mig när de var 25, och jag hoppas de finns med i mitt liv lääänge till! 
    Min pappa var 20 när jag föddes. Jag var 26 när han dog. Olyckor kan hända när som, det finns inga garantier.


  • Anonym (Tänkpådigsjälv!)

    Det är ju du som bestämmer, väg för- och nackdelar. 
    Jag skulle behålla barnet trots att mannen är emot det. 

  • Anonym (Oj)
    Anonym (Minna) skrev 2015-08-23 02:54:54 följande:

    Min pappa var 20 när jag föddes. Jag var 26 när han dog. Olyckor kan hända när som, det finns inga garantier.


    Absolut kan dem det, sjukdomar finns också, men att medvetet göra valet är ju bara elakt!
Svar på tråden Min man vill inte behålla barnet