• Anonym (vill inte)

    Tappade totalt lusten att träffa honom.

    Skulle på en dejt idag. Vi skulle träffas för andra gången så vi känner inte varann så bra. Vi bestämde träff utanför en restaurang där vi skulle äta. 
    Klockan elva hade vi bestämt tid.

    Klockan tio över elva ringer han och säger att han har blivit sen och ber om ursäkt.
    Ok,när kommer du då? frågade jag.

    "Jag är på väg,jag kommer vid halv ett",fick jag till svar. Halv ett??

    Men hallå?  Vi sa klockan elva. Han kunde ju ha ringt innan och berättat att han skulle bli sen,så hade jag sluppit åka hemifrån helt i onödan.

    Efter vårt samtal gick jag ensam in på restaurangen och åt,för jag var hungrig,men hade totalt tappat lusten att träffa honom.

    Vad tycker ni? Vad hade ni gjort i denna situation?? 

  • Svar på tråden Tappade totalt lusten att träffa honom.
  • DVQ

    Gav han någon vettig förklaring till varför han blev så sen? Om det hänt något han absolut inte kunde styra över eller förutse (typ inställt tåg eller trafikolycka) kan jag förstå honom. 

    Men om han bara var sen av ren lathet eller dålig planering skulle jag känna som du. Jag skulle INTE ha väntat i två timmar. 

  • Anonym (vill inte)
    DVQ skrev 2015-08-23 15:30:21 följande:

    Gav han någon vettig förklaring till varför han blev så sen? Om det hänt något han absolut inte kunde styra över eller förutse (typ inställt tåg eller trafikolycka) kan jag förstå honom. 

    Men om han bara var sen av ren lathet eller dålig planering skulle jag känna som du. Jag skulle INTE ha väntat i två timmar. 


    Jobbet var anledningen tydligen.

    Men även om det hade varit ett inställt tåg eller en trafikolycka så kan man ju lyfta luren och tala om det tycker jag allafall.

    Vad kan det ta att lyfta luren och ringa..?  En minut? Två?

    Blev så less på att han inte respekterar  MIN tid. Varför ska jag sitta och vänta på honom i två timmar när vi från början sa klockan elva???!
  • äldreochklokare

    förstår din reaktion. Har ni haft någon mer kontakt? Se om han kan förklara läget lite bättre och du kan fundera på om det är idé att ge honom en chans till eller inte

  • Anonym (Blah)

    Inget vidare bra sätt att ge gott intryck på, precis. Nonchalant, ohyfsat. Hur svårt är det att messa i god tid att jag kan inte idag?

    Skulle hoppa den snubben.

  • Anonym (vill inte)
    äldreochklokare skrev 2015-08-23 15:44:57 följande:

    förstår din reaktion. Har ni haft någon mer kontakt? Se om han kan förklara läget lite bättre och du kan fundera på om det är idé att ge honom en chans till eller inte


    Jag gjorde som så att jag satte min telefon på ljudlös,satte mig i bilen och åkte hem igen. Jag ser att han har ringt fyra ggr men jag orkar inte svara.

    Så nej,vi har inte haft kontakt sen samtalet då han sa att han var sen.
  • Anonym (lena)
    Anonym (vill inte) skrev 2015-08-23 15:42:04 följande:
    Jobbet var anledningen tydligen.

    Men även om det hade varit ett inställt tåg eller en trafikolycka så kan man ju lyfta luren och tala om det tycker jag allafall.

    Vad kan det ta att lyfta luren och ringa..?  En minut? Två?

    Blev så less på att han inte respekterar  MIN tid. Varför ska jag sitta och vänta på honom i två timmar när vi från början sa klockan elva???!
    Jag tycker att du gjorde helt rätt som åt utan honom, och att ditt resonemang tyder på att du har en sund självkänsla. Han hade absolut kunnat förvarna dig om att han blev försenad tidigare, så att du hade kunnat använda tiden till annat och sluppit sitta och vänta. Det är väldigt respektlöst av honom, att utgå från att du inte har något bättre för dig än att vänta på honom.

    Ifall han är angelägen om att träffa dig kommer han att göra det enda rätta och kräla ordentligt i stoftet och ödmjuka sig, för att han förstår hur idiotiskt det var av honom, och aldrig mer låta dig sitta och vänta förrän han är säker på att han har dig och ni är ett etablerat par... För det kan ju vara så att tidsoptimismen är en väl integrerad del av hans personlighet (jag lever med en tidsoptimist sedan 15 år tillbaka och kan intyga om att det är besvärligt) och då kommer beteendet garanterat tillbaka.

    Ifall han inte är angelägen om en ny chans kommer han att avfärda dig. Och i såna fall, good riddance to him.
  • Anonym (lena)
    Anonym (vill inte) skrev 2015-08-23 15:49:57 följande:
    Jag gjorde som så att jag satte min telefon på ljudlös,satte mig i bilen och åkte hem igen. Jag ser att han har ringt fyra ggr men jag orkar inte svara.

    Så nej,vi har inte haft kontakt sen samtalet då han sa att han var sen.
    Fast jag tycker att du kan ge honom EN chans till, han kan ju vara en bra person på alla andra sätt än just detta.
  • Anonym (vill inte)
    Anonym (lena) skrev 2015-08-23 15:56:47 följande:
    Fast jag tycker att du kan ge honom EN chans till, han kan ju vara en bra person på alla andra sätt än just detta.
    Oj,här var det dubbla budskap.

    I ett svar skriver du att han har betett sig respektlöst och här skriver du att jag ska ge honom en chans till?

    Skönt dock att höra att det finns fler som skulle gjort som jag.
  • DVQ
    Anonym (vill inte) skrev 2015-08-23 15:42:04 följande:
    Jobbet var anledningen tydligen.

    Men även om det hade varit ett inställt tåg eller en trafikolycka så kan man ju lyfta luren och tala om det tycker jag allafall.

    Vad kan det ta att lyfta luren och ringa..?  En minut? Två?

    Blev så less på att han inte respekterar  MIN tid. Varför ska jag sitta och vänta på honom i två timmar när vi från början sa klockan elva???!
    Ja, absolut! Men om t ex ett tåg plötsligt blir stillastående kanske man tror att det ska börja rulla igen ganska snabbt och så hör man inte av sig förrän det är för sent så att säga.

    Men jobbet var ingen bra ursäkt. Han borde ha ringt eller åtminstone smsat på en gång. Jag skulle också blivit less. 
Svar på tråden Tappade totalt lusten att träffa honom.