• Anonym (Krux)

    Är detta acceptabelt?

    Är det ok för dig att din man/kille/sambo kollar på porr?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är detta acceptabelt?
  • Anonym (Kille)

    Det är inte OK att flickvänner kollar på porr.

  • Farfallos

    Kollar på porr - Vad menar du? Menar du rent allmänt, eller tänker du på någon specifik typ av porr (bdsm, djur- eller barnporr)? Och tänker du dig att det sker i löndom, ensamhet eller tillsammans med en kollega? Går porrtittandet ut över sexlivet?

  • Anonym (BrittaBerit)

    Självklart! Så länge det är "vanlig porr" och inga barn eller så (fast det skulle han som tur
    Är aldrig göra) att kolla på porr är inget konstigt, jag kan också göra det ibland :) sen vore det såklart skillnad om jag var sugen på sex och han hellre skulle titta på porr själv och runka.

  • Fin

    Ja varför inte. Hon brukar ju bli så kåt så hon bönar om att jag ska ta henne sedan. Och så brukar hon kunna få alla möjliga intressanta ideer av det.  Drömmer

    Förstår inte varför man inte skulle tycka det är ok. 
    Det är väl allas rätt att bejaka sin sexualitet och inte bli åtsagd vad man får och inte får av sin partner. 

  • Anders 386

    På 80-talet var inte min fru ok med att jag kollade porr. Vi bråkade en hel del om det. Nu har jag ingen aning om vad hon tycker, jag kollar ibland i hemlighet, men det är väldigt begränsad mängd jämfört med när jag var ung.
    Hon förklarade det med att hon inte tyckte om att jag kåtade upp mig på andra för att sedan ha sex med henne.
    Jag kan till viss del förstå den inställningen.

  • Anonym (V)

    Givetvis! Både jag och sambon kollar, ensamma. Hade ju varit helt galet annars, om man inte fick kolla!

  • Anonym (Tjej)

    Det är ok så länge man inte känner sig bortprioriterad. Alltså inget sex pga föredrar porr då är det inte ok. Är det rimligt resonemang?

  • Anonym (Krux)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-08-25 21:51:17 följande:

    Det är ok så länge man inte känner sig bortprioriterad. Alltså inget sex pga föredrar porr då är det inte ok. Är det rimligt resonemang?


    Det låter väl i högsta grad rimligt!
  • Armageddon
    Anders 386 skrev 2015-08-25 08:54:00 följande:

    På 80-talet var inte min fru ok med att jag kollade porr. Vi bråkade en hel del om det. Nu har jag ingen aning om vad hon tycker, jag kollar ibland i hemlighet, men det är väldigt begränsad mängd jämfört med när jag var ung.

    Hon förklarade det med att hon inte tyckte om att jag kåtade upp mig på andra för att sedan ha sex med henne.

    Jag kan till viss del förstå den inställningen.


    Det där är rätt intressant, för män har i regel inga som helst problem med att frugan kåtar upp sig på andra, så länge hon har sex med dem själva.

    Såg en brittisk dokumentär om det, hur kvinnor gick på fest med manliga strippor och kom hem helt överlåta och ville ha sex. Männen såg bara detta som positivt och såg gärna att de kollade på sånt oftare.

    Kvinnorna däremot var inte alls lika positiva till att deras män blev upphetsade av andra kvinnor.

    Varför är det så?
  • Anonym (nä)

    Inte okej. Jag vill inte att han ska tända på andra.

Svar på tråden Är detta acceptabelt?