• Anonym (Nicke)

    Dagen innan löning...

    Dagen innan löning...hur mkt pengar har du då? Ärliga svar!

  • Svar på tråden Dagen innan löning...
  • Anonym (n)

    beror på hur du menar. Om du menar precis vad jag har kvar av den gamla lönen så just ingenting, det här månaden. Men jag har sparkonto som jag inte tar av om det inte är kris, men det är ju sparade pengar

  • Anonym (Nicke)

    Frågan är hur mkt folket har kvar dagen innan denne får lön.

    Jag själv har 2000 kr och får lön på torsdag.


    Anonym (japp) skrev 2015-08-25 20:12:38 följande:

    På mitt konto just nu: 14 875 kr.

    Ditt då?


    Fick du lön idag eller du får på torsdag? Om du får på torsdag så är jag avis ;)
  • Anonym (Nicke)
    Anonym (n) skrev 2015-08-25 20:17:11 följande:

    beror på hur du menar. Om du menar precis vad jag har kvar av den gamla lönen så just ingenting, det här månaden. Men jag har sparkonto som jag inte tar av om det inte är kris, men det är ju sparade pengar


    Jag menar av lönen, förstår att jag vart otydlig!
  • Anonym (n)
    Anonym (Nicke) skrev 2015-08-25 20:18:33 följande:
    Jag menar av lönen, förstår att jag vart otydlig!
    ja då får jag säga typ 0 kr, men det beror på att jag var tvungen lämna in bilen på verkstad, oplanerat så det rök några tusenlappar på det just denna månad Skrattande
  • Kapitalismen

    Jag använder ett kreditkort för löpande utgifter som jag betalar av nästa månad räntefritt. Mycket smidigare än att ha ett fast belopp liggande tycker jag. Man behöver aldrig oroa sig för att inte ha täckning på kontot. Sen har jag en budget som följs till 100% där varje krona har ett "jobb". Så rent konkret hur mycket pengar jag har på kontot just nu är en buffert på ett par tiotusen. Resten ligger i en aktieportfölj.

Svar på tråden Dagen innan löning...