• Anonym (.....)

    Går 10-15000 steg per dag och äter 1000 kalorier. Varför går jag inte ner?

    Kämpar sedan 1,5 vecka tillbaka med min vikt. Äter ca 1000 kcal/dag och går minst 10.000-15.000 steg /per dag. Ändå har jag gått ner knappt 1 kg! Jag vill gå ner snabbare och se resultat.

    Försöker äta proteinrikt och fettsnålt. Lchf är inget som min mage tål pga fett:(.

    Vill totalt gå ner 9 kg.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Går 10-15000 steg per dag och äter 1000 kalorier. Varför går jag inte ner?
  • Eleonor01
    Kapitalismen skrev 2015-08-26 19:10:24 följande:

    Du äter inte 1000 kcal om dagen. Garanterat.


    Precis min tanke. Väger du maten å räknar ut kcal?
  • Eleonor01
    Eleonor01 skrev 2015-08-26 19:11:11 följande:
    Precis min tanke. Väger du maten å räknar ut kcal?
    Sen är 1 kg i veckan mycket om du bara ska ner 9 kg beroende på startvikt iofs
  • Mantrasina

    Ett kilo på 1,5 vecka? Det är superbra! Förstår att du vill att det ska gå snabbare, men en brukar säga att det ska ta lika lång tid att gå ner som det tagit att gå upp för att kroppen ska anpassa sig och för att det ska gå oproblematiskt att behålla den nya vikten sen.


    fortsätter du sådär kommer du snart ha nått målet med 9 kilos viktnedgång hur som helst! Det finns liksom ingen dunderkur för att gå ner snabbare...

  • Kapitalismen

    Jag läste för fort. Ursäkta.

    Om du gör av med 1000 mer kalorier om dagen än du behöver så kommer du ju gå ner ca ett kilo i veckan.

  • Anonym (.....)

    Jag väger och räknar mitt kaloriintag så att det ligger på 1000 per dag. Ett "normalt" kaloriintag för mig ligger runt 2100 kcal/per dag så jag har ju dragit ner rejält + att jag går så pass mycket varje dag.

    Trodde att viktnedgången skulle gå snabbare:(. Om det går i den här takten så tar det ju flera månader.

    Finns det något mer jag kan göra för att sätta mer "fart"?

    Vill bara träna själv dvs inte på gym.

  • Anonym (.....)

    Vill inte ta tabletter eller dricka pulverdieter...

  • Anonym (.....)
    Eleonor01 skrev 2015-08-26 19:11:52 följande:

    Sen är 1 kg i veckan mycket om du bara ska ner 9 kg beroende på startvikt iofs


    Min målvikt är 51 kg. Väger 60kg nu...
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (.....) skrev 2015-08-26 19:20:07 följande:

    Jag väger och räknar mitt kaloriintag så att det ligger på 1000 per dag. Ett "normalt" kaloriintag för mig ligger runt 2100 kcal/per dag så jag har ju dragit ner rejält + att jag går så pass mycket varje dag.

    Trodde att viktnedgången skulle gå snabbare:(. Om det går i den här takten så tar det ju flera månader.

    Finns det något mer jag kan göra för att sätta mer "fart"?

    Vill bara träna själv dvs inte på gym.


    Du har nog dragit ner för mycket för fort.
Svar på tråden Går 10-15000 steg per dag och äter 1000 kalorier. Varför går jag inte ner?