• Anonym (Stefa­n)
    Äldre 27 Aug 11:42
    14621 visningar
    95 svar
    95
    14621

    Tjejens killkompis?? (Anonyma svar)

    En grej jag undrar över..

    Har dejtat en tjej i ungefär 3,5 månad. Lite trevande och försiktigt i början då vi båda var lite osäkra på varandra. Men sedan har det blivit mer seriöst. Vi bor ungefär 20 mil från varandra och träffas på helgerna. Vi har det trevligt tillsammans. Äter mat ihop, hjälps åt i köket, går på promenader, på bio, tittar på tv tillsammans och sådär.. Hon är 29 o jag 31!

    Det verkar va en bra och söt tjej. Till en början hånglade vi mest och gick ned på varandra men nu har vi haft sex vid ett par tillfällen. Allt tycks gå åt rätt håll o även om jag mest åkt till henne så har även hon varit hos mig, och hon har berättat om mig för sina föräldrar. Inget konstigt med andra ord utan allt rullar på normalt och det känns rätt. Hoppas verkligen på det här förhållandet.

    En märklig grej bara. Jag är absolut inte den svartsjuka typen men såhär är det. Hon har ända sedan vi träffades första gången varit en tjej som pratat mycket. Hon babblar om allt mellan himmel och jord, och hon har berättat ingående om alla kompisar från första början. Vad de heter och allt annat i detalj. MEN för en dryg månad sedan när vi dejtat seriöst i ungefär 2,5 månader så bara släpper hon nyheten att hon har en killkompis. Eller hon har flera killkompisar i sin bekantskapskrets såklart och det är inget som stör mig. Men dessa har hon också berättat om. Den här har hon aldrig nämnt nånting om förut. Inte på två och en halv månad.

    Ok. Jag tänker inte så mycket på det till en början men sen när jag frågar lite försiktigt kommer det fram att de träffats vi gemensamma bekanta på nån fest några månader innan vi träffades. Han är trevlig rolig smart har bra musiksmak är glad m.m. Okej bra tänker jag, men sedan fortsätter hon att ösa beröm över honom, han är en så bra vän att snacka med och han skickar roliga skämt via messenger m.m. Så brukar hon inte hålla på med mig. Vi pratar bara kort via telefon ibland och skickar mest ytliga sms. Vi är jättegulliga mot varandra när vi ses men har inte nån djup omfattande elektronisk kontakt annars. Men det har tydligen de två..

    Hon fortsätter att berätta om honom och berättar att han har tjej (sambo om jag fattat rätt) men att de två har ett öppet förhållande och att han träffar en massa andra tjejer och är flirtig. Jaha tänker jag förvånat och börjar fråga lite mer. UTAN att vara anklagande i tonen men direkt börjar hon då att försvara honom. Som sagt utan att jag yttrat en enda åsikt om hans liv...

    Sedan dess har hon snackat om den här killen upprepade gånger.. Hon nämner hans namn var enda gång vi träffas och berättar vad han sagt och berättat för henne och vad han tycker om ditt och datt. Som om jag skulle va intresserad av att höra om det hela tiden?

  • Svar på tråden Tjejens killkompis?? (Anonyma svar)
  • Birgit­ta02
    Äldre 27 Aug 11:47
    #1

    Frågan är om hon försöker göra dig svartsjuk? Jag tycker du ska ta upp det med henne.

  • Anonym (Stefa­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 11:48
    #2

    Jag blir lite osäker på min tjej här.

    Det har nog absolut inte hänt nåt mellan dom. Det tror jag inte på nåt sätt. Men hon snackar så mycket om honom hela tiden. Från att inte ha nämt honom alls på typ tio veckor, trots att de enligt henne har jättemycket kontakt. Till att bara från en dag till en annan slänga fram hans namn i ett vardagligt samtal och sedan bara börja berätta mer och mer om den här lite märkliga killen i mina ögon..

    Inte bara pratar hon om honom utan hon berömmer honom också ideligen. Allt med honom verkar så intressant och kul. Jag däremot får aldrig komplimanger! Jag är som sagt inte den svartsjuka typen alls men jag anar lite svagt ugglor i mossen. Får en känsla av att hon är lite intresserad av honom trots allt.

    Om några veckor ska hon ha fest och då ska han komma och sova över.. Han ska komma dagen innan jag kommer dit..

  • Anonym (Stefa­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 11:53
    #3
    Birgitta02 skrev 2015-08-27 11:47:26 följande:

    Frågan är om hon försöker göra dig svartsjuk? Jag tycker du ska ta upp det med henne.


    Ja det har jag också tänkt? Att hon testar hur jag reagerar på nåt sätt eller så.

    Men grejen är den att jag för det första tycker sånt här typ av spel är urbarnsligt och jag vill inte i min vildaste fantasi tro att tjejen jag gillar håller på så. Jag ÄR heller inte särkilt svartsjuk som person hur jag än försöker och sist men inte minst så har jag flera gånger försökt ta upp det här. Lite försiktigt varje gång men hon går i någon slags försvarsställning mot honom direkt och babblar bara on hur bra allt är med honom och hur reko han minsan är..
  • Birgit­ta02
    Äldre 27 Aug 11:58
    #4
    Anonym (Stefan) skrev 2015-08-27 11:53:56 följande:
    Ja det har jag också tänkt? Att hon testar hur jag reagerar på nåt sätt eller så.

    Men grejen är den att jag för det första tycker sånt här typ av spel är urbarnsligt och jag vill inte i min vildaste fantasi tro att tjejen jag gillar håller på så. Jag ÄR heller inte särkilt svartsjuk som person hur jag än försöker och sist men inte minst så har jag flera gånger försökt ta upp det här. Lite försiktigt varje gång men hon går i någon slags försvarsställning mot honom direkt och babblar bara on hur bra allt är med honom och hur reko han minsan är..
    Jag fixar inte sånt där. Hon låter inte som om hon är speciellt intresserad av dig faktiskt. Man pratar inte om andra killar så mycket i såna ordalag som jag får intrycket att hon gör. Verkar inte vara något för dig. Faktiskt. Sådana spel håller 15-åringar på med. Inte en fullvuxen kvinna.
  • Äldre 27 Aug 12:06
    #5

    Du kan väl bara förklara för henne att den här grabben dök upp helt plötsligt, och att han numera är väldigt närvarande. Fråga henne sedan vad hon har uppfattning om det du tycker dig se, och vad hon har för teori om det hela.    

  • Anonym (Stefa­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 12:12
    #6
    Birgitta02 skrev 2015-08-27 11:58:34 följande:

    Jag fixar inte sånt där. Hon låter inte som om hon är speciellt intresserad av dig faktiskt. Man pratar inte om andra killar så mycket i såna ordalag som jag får intrycket att hon gör. Verkar inte vara något för dig. Faktiskt. Sådana spel håller 15-åringar på med. Inte en fullvuxen kvinna.


    Så tänker jag också mer och mer.. Det är båt med magkänslan rund det hela som får mig att undra.

    Jag kanske överanalyserar och övertolkar och det är klart att hon inte pratar om honom hela tiden. Men det är som att vi de få tillfällen han ändå nämns så försöker hon liksom sälja in honom.
  • Anonym (Stefa­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 12:14
    #7

    *stavfel i förra inlägget.

  • Birgit­ta02
    Äldre 27 Aug 12:30
    #8
    Anonym (Stefan) skrev 2015-08-27 12:12:12 följande:
    Så tänker jag också mer och mer.. Det är båt med magkänslan rund det hela som får mig att undra.

    Jag kanske överanalyserar och övertolkar och det är klart att hon inte pratar om honom hela tiden. Men det är som att vi de få tillfällen han ändå nämns så försöker hon liksom sälja in honom.
    Fråga henne varför han är en så stor del i er konversation när ni träffas? Jag snackar inte hela tiden om specifika vänner när jag har herrsällskap. För det verkar som om hon koncentrerar sig på just honom och inte vänner i allmänhet? DÄR är jag nyfiken. Varför gör hon så? Vem som helst begriper ju att ens date inte är speciellt intresserad av att höra hur en tredje part är och funkar om man nu inte diskuterar en speciell situation. Typ.
  • Anonym (Stefa­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 12:39
    #9
    Birgitta02 skrev 2015-08-27 12:30:25 följande:

    Fråga henne varför han är en så stor del i er konversation när ni träffas? Jag snackar inte hela tiden om specifika vänner när jag har herrsällskap. För det verkar som om hon koncentrerar sig på just honom och inte vänner i allmänhet? DÄR är jag nyfiken. Varför gör hon så? Vem som helst begriper ju att ens date inte är speciellt intresserad av att höra hur en tredje part är och funkar om man nu inte diskuterar en speciell situation. Typ.


    Jag ska försöka. Jag är bara rädd för att uppfattas som svartsjuk för det vill jag inte.

    Dessutom har jag så fort jag fick höras om den här killen försökt ställa "oskyldiga" frågor men som jag skrivit är det som att hon direkt anar nåt och blir defensiv i sitt sätt att svara. Då är det svårt att fråga vidare alltför långt..

    Är nog kite konflikträdd och tycker det är svårt att börja krångla nu när jag inte sagt nåt tidigare.

    Tycker också det är konstigt att hon som ingenting bara berättar att han ska komma och sova över när vi precis inlett vårar förhållande och precis börjat ha sex. Känns lite som att vi är i en för tidig fas för att det ska kännas helt ok för mig.
  • Birgit­ta02
    Äldre 27 Aug 12:42
    #10
    Anonym (Stefan) skrev 2015-08-27 12:39:11 följande:
    Jag ska försöka. Jag är bara rädd för att uppfattas som svartsjuk för det vill jag inte.

    Dessutom har jag så fort jag fick höras om den här killen försökt ställa "oskyldiga" frågor men som jag skrivit är det som att hon direkt anar nåt och blir defensiv i sitt sätt att svara. Då är det svårt att fråga vidare alltför långt..

    Är nog kite konflikträdd och tycker det är svårt att börja krångla nu när jag inte sagt nåt tidigare.

    Tycker också det är konstigt att hon som ingenting bara berättar att han ska komma och sova över när vi precis inlett vårar förhållande och precis börjat ha sex. Känns lite som att vi är i en för tidig fas för att det ska kännas helt ok för mig.
    Det är inte ok. Jag hade faktiskt avslutat relationen.
Svar på tråden Tjejens killkompis?? (Anonyma svar)