• Aniiee

    Vad har du tittat på idag?

    Har du sett något intressant, spännande, roligt, eller något alls? Film, tv-serieavsnitt, youtubeklipp, dokumentär, ted-talk, spoof eller vad som helst. Skriv en rad om vad det handlade om, om det var bra eller dåligt eller intressant eller tråkigt eller vad som helst. Posta gärna ett klipp eller en trailer eller något =)

    Jag har kollat halva dagen på massor av klipp från Chris Stuckmann, youtube-personlighet och filmkritiker. Han och jag har ungefär samma filmsmak och han, precis som jag, har viss fallenhet för anime. (Ok... "viss"... men han snackar anime ganska sällan.)

    Idag hade han recenserat American Ultra





    Jag ska snart se Junjou Romantica s03e08 (yaoi) och sen ska jag se The rescuers down under/Bernard och Bianca i Australien. Alla som har sett Bernard och Bianca, originalfilmen, men inte uppföljare MÅSTE se den även om ni inte tyckte om originalet. Jag vet inte vad som hände, men det är en av få disney-uppföljare som inte bara är helt ok, utan extremt mycket bättre än originalet.





    Så, har ni sett något idag?


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Svar på tråden Vad har du tittat på idag?
  • Mys mymla

    I dag har jag tittat på:
    - sutis (säsong 5 avsnitt 10)
    Det var ett rätt okej avsnitt i sig men slutet var en ganska stor cliff hanger så blev lite små sur att jag nu måste vänta till våren 2016.

    - SAN Anders (2015)
    Helt ok film, biffig manlig huvud roll att spana in, kärlek och naturkatastrof.

    - sextemplet
    Svensk dokumentär om en teater och swinger klubb i Norrköping. Var rätt intressant att se på hur Norrköpings kommun behandlade dessa människor. ( den visades på SVT 2)

    - magic Mike xxl.
    Har precis börjat på filmen, så får se om den är lika dålig som ettan.

  • Aniiee
    Mys mymla skrev 2015-08-27 21:17:14 följande:

    I dag har jag tittat på:
    - sutis (säsong 5 avsnitt 10)
    Det var ett rätt okej avsnitt i sig men slutet var en ganska stor cliff hanger så blev lite små sur att jag nu måste vänta till våren 2016.

    - SAN Anders (2015)
    Helt ok film, biffig manlig huvud roll att spana in, kärlek och naturkatastrof.

    - sextemplet
    Svensk dokumentär om en teater och swinger klubb i Norrköping. Var rätt intressant att se på hur Norrköpings kommun behandlade dessa människor. ( den visades på SVT 2)

    - magic Mike xxl.
    Har precis börjat på filmen, så får se om den är lika dålig som ettan.


    Måste börja se suits, måste börja se suits, måste börja se suits =P

    San Andreas ska jag se när jag kan. Inge förväntningar.

    Intressant med en sån dokumentär. Får kanske se om jag kan se den.

    Första Magic Mike var ju bra, ju. Eller, ja... bra kanske är att ta i. Men helt ok.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Aniiee
    Kapitalismen skrev 2015-08-27 21:18:10 följande:

    Ett avsnitt Bojack Horseman och ett avsnitt Zoo.

    Bojack Horseman är underbar men kan inte rekommendera Zoo.


    Jag har bara en kommentar: wtf is that?

    Måste undersökas.....
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Mys mymla
    Aniiee skrev 2015-08-27 21:49:17 följande:
    Måste börja se suits, måste börja se suits, måste börja se suits =P

    San Andreas ska jag se när jag kan. Inge förväntningar.

    Intressant med en sån dokumentär. Får kanske se om jag kan se den.

    Första Magic Mike var ju bra, ju. Eller, ja... bra kanske är att ta i. Men helt ok.

    Suits är en bra serie :) rekommenderar den :P

    Magic mike 1 var väll rätt ok, lite för seg för min smak..


    Tvåan...var ännu segare..tror jag klarade av att hålla focusen i filmen ca 20 min av de 2h den varade.
    så den fick ett minus av mig :).

  • Abbe83

    The Big Bang Theory. Har fastnat för den serien för jag känner igen mig en hel del i Sheldon Cooper, jag har högfungerande autism.   

Svar på tråden Vad har du tittat på idag?