• Malva2015

    Hur snabbt testade ni positivt?

    Jag och min kille hade sex alla dagar som ägglossningstestet visade positivt (4 dagar i rad) 2 dagar efter LH var över började jag känna mensvärk till och från och inatt, (5 dagar efter ) vaknade jag av extrem mensvärk. Har tyvärr börjar tänka att det nog är tidig mensvärk och inget annat. Gjorde gravtest i morse som visade neg.. Hur snabbt var era stickor positiva efter LH?

  • Svar på tråden Hur snabbt testade ni positivt?
  • babyonboard91

    Hej! Jag och min sambo hade också sex de flesta av alla ÄL dagar. Haft alla symtom på att vara gravid. Allt ifrån ömma bröst till hög temp. Testade också imorse med cb digital och fick negativt. Dock är jag i BIM -2 så förhoppningsvis har jag bara låg hcg och att inte mensen kommer! Vågar knappt hoppas på plus.

  • Malva2015
    babyonboard91 skrev 2015-08-28 11:17:20 följande:

    Hej! Jag och min sambo hade också sex de flesta av alla ÄL dagar. Haft alla symtom på att vara gravid. Allt ifrån ömma bröst till hög temp. Testade också imorse med cb digital och fick negativt. Dock är jag i BIM -2 så förhoppningsvis har jag bara låg hcg och att inte mensen kommer! Vågar knappt hoppas på plus.


    Vad betyder bin -2? Är det 2dagar in i beräknad mens? Hur många dagar sedan är det du hade ägglossning så jag förstår som är nyinsatt i detta????
  • E som i Elin

    Bim = beräknad icke mens ( alltså när man ska ha men inte vill ha mens) så -2 är alltså två dagar innan mensen ska komma

  • Malva2015

    Ah Okej . Jag har väldigt konstig cykel så jag vet inte när mitt bim är.. Men 10 dagar efter LH borde man väl få pos gravtest om man är gravid?

    Vill så gärna och är så frustrerad

  • mkes

    LH är alltså hormonet som ägglossningstestet mäter och den ökningen sker innan själva ägglossningen, så du hade förmodligen ägglossning dagen testet blev negativt igen. Så beräkna att äl var en dag senare och börja testa när du är på äl+9-10 om du inte kan hålla dig, inte omöjligt att få positivt redan då!

  • Lisasmor

    Jag testade negativt dagen innan jag skulle ha min mens (typ 10 dagar efter ÄL) och positivt 2 dagar senare. Så hoppet är inte ute för din del!

  • Maalon

    Vi prickade sex runt äl riktigt bra. Jag var otålig och testade 7 dagar efter äl och det var såklart negativt. På äl+10 tog vi test på kvällen och då fick vi ett svaaaagt plus, morgonen efter lite starkare och på bim+2 fick jag gravid 2-3 på digitaltest :)
    Nu är jag i vecka 7 och kan fortfarande inte tro att det är sant :)

    Lycka till alla :)

  • Woodwick

    Jag testade bim -4 och bim -3 och det visade negativt. På bimdagen tog jag två nya tester, en sticka och clearblue digital och båda visade positivt :) är i v 5+4 idag :)

  • Elsis00

    9 dagar efter ägglossning var det negativt. 10 dagar efter ägglossning fick jag gravid 1-2 på digitalt.

  • MimmiGbg

    Jag hade precis som du mensvärk mer eller mindre enda sedan ÄL och testade svagt positivt BIM-4. Ibland var mensvärken riktigt stark, så pass att jag köpte tamponger och väntade på denna vedervärda blödning.. But no :) v 6 nu ^_^

    Testade för övrigt med gravidkollens teststickor först, som jag tyckte var svårtolkade. Köpte ett CB digitalt test och testade BIM-2 och fick "Gravid 1-2 veckor". När teststickorna visar svagt positivt så gå ögona böj och köp ett digitalt test.

    Lycka till!


    I slutet är kärleken allt som räknas
  • straw2008

    Jag brukar testa 10 dagar efter utebliven mens, då har det alltid visat extremt starkt. Så vänta iaf 10 dagar efter utebliven mens så borde du få ett svart på vitt svar.


    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Hur snabbt testade ni positivt?