• Anonym (Flickvän)

    Är detta psykopatiska tendenser

    Vi har varit tillsammans till och från i tre år, hade ett uppehåll på ca 6 mån.

    senaste åtta månaderna har han börjat med:

    Säger att jag är trög/dum i huvudet " men fattar du inte"

    Säger att han är bäst, har alltid rätt och vinner alltid i allt.

    Han blir så ARG och börjar gapa och skrika, säger att jag ska gå och försvinna "jävla gnäll kärring" smälla igen dörrar.

    Om/när vi gör något som jag vill istället för det han hade förslagit, får jag höra det i en vecka, Lite som om han är bitter för att han inte fick som han ville.Han vill ge igen för det.

    Vi har knappt inget sex liv, när han släpper till och jag går med på det säger han "du säger aldrig nej" "nu ska jag sova rör mig inte" 

    Han har aldrig slagit mig, men jag är rädd att det kommer att hända snart. 
    Han är annars så jättesnäll mot alla andra människor som djur.

    Jag har försökt göra slut några gånger, men det är som om han inte tillåter. som om han inte är den som har bestämt sig för det.

    Vad ska jag göra????????????????????

  • Svar på tråden Är detta psykopatiska tendenser
  • Birgitta02

    Vadå tillåter inte att du gör slut? Det avgör du själv. Om han är psykopat eller bara jävligt otrevlig kan jag inte svara på. Men den killen är inte mycket att hålla i handen när åskan går. Försvinn därifrån och skaffa ett eget tryggt, trevligt liv. Att han inte "tillåter" det är ingen orsak att stanna. Du är ingen ägodel.

  • Anonym (n)

    vad du ska  göra? spring för livet!

    Om det är som om han inte tillåter att du gör slut, så är det för att han kan. DU måste stå fast vid ditt beslut, kanske ta hjälp av vänner, klippa helt för annars fastnar du igen varje gång han vill prata med dig. Inte svara på mess, inte svara om han ringer, Bara ut med honom ur ditt liv!

  • Anonym (fredag)

    Dra bara dra låter inte bra blir nog snart tok ju förr du drar destå bättre gå inte fundera bara blir inte bättre .

  • Anonym (Flickvän)

    Jag kan inte sluta tänka på att det är mitt fel, det är jag som har fått honom att bli sån.

    Mina vänner kan inte förstå att han som är SÅ snäll, gullig och generös kan vara sån.

    Det känns lite som att vill inte han ha mig, vill ingen.

    Vill tillägga: 
    Jag vet att jag ser j.....bra ut, i mina ögon gör han det också, jag vet inte i många andras ögon .

    Jag vill ju inte bara kasta bort allt!!!!
  • Birgitta02
    Anonym (Flickvän) skrev 2015-08-28 11:46:49 följande:
    Jag kan inte sluta tänka på att det är mitt fel, det är jag som har fått honom att bli sån.

    Mina vänner kan inte förstå att han som är SÅ snäll, gullig och generös kan vara sån.

    Det känns lite som att vill inte han ha mig, vill ingen.

    Vill tillägga: 
    Jag vet att jag ser j.....bra ut, i mina ögon gör han det också, jag vet inte i många andras ögon .

    Jag vill ju inte bara kasta bort allt!!!!
    Du låter precis som en stukad misshandlad kvinna. Det är aldrig ditt fel när en annan människa väljer att vara elak mot dig. Han har lyckats får dig att tvivla på dig själv.
    Isolerar han dig också? Får du umgås med vänner och familj när du vill?
    Vadå "slänga bort allt"? Vill du leva så här fortfarande om 5 år? 10 år?
  • Anonym (Kämpa för dig själv)

    Det bästa du kan göra är att inse hur fel han behandlar dig och avsluta detta innan det utvecklas än mer och ni får barn som blir utsatta etc...

    En person som älskar dig VILL att du ska vara lyckliga, må bra. Det är hans huvudsakliga syfte i er relation. Av det du skriver verkar han inte göra något för att göra dig glad. Snarare tvärtom. 

    Det är svårt, jag förstår. Det har blivit en vana och du tycker inte längre det är konstigt. Men om du tänker tillbaka så tror jag att du inser att för några år sedan innan du träffade honom tyckte du inte alls att detta var ok. 

    Gå nu innan det blir värre. Du tror det är svårt nu men det blir svårare ju längre du väntar. Ångesten kommer att vara stor om du slösar fler år på en destruktiv relation.

    Vill du ha mer stöd så har av dig. 

Svar på tråden Är detta psykopatiska tendenser