• krakel

    Minirin

    Hej

    Min dotter började med Minirin för ca 1mån sen. Vi skulle öka till 2tabletter efter den månaden om det inte va tillräcklig effekt. Så eftersom hon fortf kissar på sig så startade vi med 2st i måndags. Men har iaf kissat på sig alla nätter. Funderar på om vi gör nått fel?? Ska man ta båda tabletterna samtidigt?? Står inte på fass. ??

  • Svar på tråden Minirin
  • Vevvis

    Vi ger sonen 3 tabletter varje dag, samtidigt, strax innan han lägger sig. Tyvärr verkar den inte hjälpa min son då han fortfarande kissar nästintill varje natt. Den fungerar tyvärr inte för alla
    Var 2 tabletter maxdosen för er dotter?

  • krakel

    Ja alltså vi har får ordination att ta 1st i 1mån sen öka till 2vb så det har vi gjort men utan effekt. Men så just idag kom jag på att kanske kanske hon "fuskar" ja menar inte medvetet men ja iaf tar de under tungan o sen innan de smält ordentligt så sväljer hon dem ist ...? Inte vet jag om det är så men kanske. Har iaf bett enuressköterskan ringa mig så snart hon kan så kanske jag kan få tips. Med är ju inte direkt gratis heller.

  • krakel

    Ja alltså vi har får ordination att ta 1st i 1mån sen öka till 2vb så det har vi gjort men utan effekt. Men så just idag kom jag på att kanske kanske hon "fuskar" ja menar inte medvetet men ja iaf tar de under tungan o sen innan de smält ordentligt så sväljer hon dem ist ...? Inte vet jag om det är så men kanske. Har iaf bett enuressköterskan ringa mig så snart hon kan så kanske jag kan få tips. Med är ju inte direkt gratis heller.

  • krakel

    Ja alltså vi har får ordination att ta 1st i 1mån sen öka till 2vb så det har vi gjort men utan effekt. Men så just idag kom jag på att kanske kanske hon "fuskar" ja menar inte medvetet men ja iaf tar de under tungan o sen innan de smält ordentligt så sväljer hon dem ist ...? Inte vet jag om det är så men kanske. Har iaf bett enuressköterskan ringa mig så snart hon kan så kanske jag kan få tips. Med är ju inte direkt gratis heller.

Svar på tråden Minirin