• Anonym (Ful som stryk)

    Operera sig snygg? Går det?

    Om en person är ful i ansiktet, går det att mha operationer bli snygg då? Eller kommer det bara se fejk ut?

  • Svar på tråden Operera sig snygg? Går det?
  • Vanja

    Sen vill jag tillägga att det ska Mycket till för att en person ska vara Ful. Oftast är det ju en fråga om smak. Ful för en kan ju vara otroligt vacker/snygg för en annan. :)

  • Anonym (Hmm)

    Jo, jag såg en tjej som blev sjukt söt

    (Hon var söt innan också) efter en näsoperation. Ansiktet och leendet kom fram så mycket mer. Hon strålade. Funderar själv på en, men tänker att mitt ansikte är lite avlångt... Så det kanske är kört.

  • Anonym (Ful som stryk)

    Jag är ful, tro mig! Har en väldigt stor näsa och liten mun, avlångt ansikte och dålig hy med akneärr.

    Jo det kostar tyvärr mycket pengar, men vore kul att för en gångs skull gå ut utan att behöva vara rädd för att folk ska titta på en!

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Ful som stryk) skrev 2015-09-03 22:49:31 följande:

    Jag är ful, tro mig! Har en väldigt stor näsa och liten mun, avlångt ansikte och dålig hy med akneärr.

    Jo det kostar tyvärr mycket pengar, men vore kul att för en gångs skull gå ut utan att behöva vara rädd för att folk ska titta på en!


    Jag är fulare än dig, mina ögon är små och ögonlocken hänger ner.
  • Vanja

    Ofta har man ju en bild av sig själv som inte riktigt stämmer överens med alla andras.. Vad inte för hårda mot er själva. Vem bestämmer vad som är fult? Vi ser alla olika ut, alla har vi nånting!

  • Anonym (Ful som stryk)

    Jag vet själv att jag är ful, har till och med fått höra det av andra flera gånger.

  • Anonym (Hmm)

    ?!

    Vem, vilka, hur och vad?

    Aldrig fått höra, folk är så väluppfostrade.

  • Anonym (Ful som stryk)

    Min mamma och vänner till mig samt folk jag inte känner. Men jag tror bara att min mamma och mina vänner menar väl, det är ju bra att de säger till att jag är ful så att jag kan göra något åt det

  • Anonym (sandra)

    Mycket går säkert att lösa utan operationer tex, har för mig att det finns ljusbehandlingar för att ta bort acneärr - testa sånna då får du ju bättre hy vilket gör mycket. 


    Testa sedan att klippa hår, färga hår & ögonbryn tex. Väldigt lite saker kan göra stor skillnad och dra bort fokus från de områden du själv inte gillar.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Ful som stryk) skrev 2015-09-04 23:20:57 följande:

    Min mamma och vänner till mig samt folk jag inte känner. Men jag tror bara att min mamma och mina vänner menar väl, det är ju bra att de säger till att jag är ful så att jag kan göra något åt det


    Alltså menar de skrynkliga kläder typ då eller?

    Din mamma verkar ju vara too Much, en som säger vad som faller henne in, tänker inte på konsekvenser.
  • Anonym (Ful som stryk)

    Nej de menar att jag är ful i ansiktet, min mamma har sagt att jag har stor näsa och en annan sa till mig "såg jag ut som dig skulle jag skämmas". Sedan har vänner sagt till mig att jag skulle vara söt om jag minskade min näsa och blev av med finnar och fick bättre hy

  • Vanja

    Min sambo har stor näsa och är de snyggaste jag vet! :) hellre en man med stor näsa än en man med liten näsa..

  • Serpus

    Skulle nog inte gå så hårt på det du hört om att du är ful. Det finns mängder av kvinnor som folk säger är fula som egentligen inte är det. Sen handlar allt om jämförelse mellan olika personer. Har kompisar som tycker mängder av kvinnor är helt oattraktiva som jag själv kan finna attraktiva. För att svara på din ursprungsfråga så tror de flesta typer av ingrepp inte ger så bra resultat. Om din näsa inte är helt katastrof skulle jag satsa på att förbättra ärren om det går framför näsan, misstänker att det också har mindre risk för komplikationer, med det är inget jag vet.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Ful som stryk) skrev 2015-09-05 20:53:03 följande:

    Nej de menar att jag är ful i ansiktet, min mamma har sagt att jag har stor näsa och en annan sa till mig "såg jag ut som dig skulle jag skämmas". Sedan har vänner sagt till mig att jag skulle vara söt om jag minskade min näsa och blev av med finnar och fick bättre hy


    Eh, vad svarade du? Vi verkar se likadana ut men ingen har sagt så.
  • Anonym (Ful som stryk)

    Alltså jag har inte bara en stor näsa, utan den är verkligen gigantisk, sen har jag små läppar, dålig hy och en massa fula linjer i ansiktet

  • Anonym (Ful som stryk)

    Och detta är inget jag hittar på utan folk har sagt det till mig!

Svar på tråden Operera sig snygg? Går det?