• Anonym (:()

    Förstörd födelsedag...

    Fyllde 18 år igår. Men min födelsedag blev allt annat än vad jag tänkt mig. Jag är absolut inte den som gillar storskaliga fester och sådant, utan vill ha det lite mer småskaligt och familjärt. Släkten hade redan sedan tidigare aviserat de inte hade tid att fira mig, så det skulle bara bli mina föräldrar, vilket i sig självt var lite tråkigt, men inte mycket att göra åt. Hade dock ändå förväntat mig att från mina föräldrar få något litet paket, mest för syn skull men ändå, och sen någon god middag och kanske en tårtbit. Vad fick jag? "Jaha...Grattis på födelsedagen då..." av mina föräldrar. Och inget mer. Ingen god middag, ingen tårtbit, ingenting. Kan säga att jag blev 100x mer firad på Facebook än vad jag blev IRL. Gråter Och nu sitter jag här framför datorn och gråter...Känner mig skitlöjlig. Eller, jag är enormt glad och blir alldeles varm i hjärtat av de som tog sig tid och skrev ett "grattis" på min Facebook. Men i övrigt känns dagen helt misslyckad. Även om jag visste att släkten inte skulle komma, och att det inte skulle bli något riktigt så att säga, hade jag faktiskt förväntat mig lite mer av mina föräldrar. Som de tilltalade mig när de sa grattis imorse verkade de mera glada över att jag äntligen var 18 och vuxen, än glad för sakens skull så att säga.... Vet inte vad jag vill komma med det här, känner mig bara så tom och förminskad på något sätt... Gråter

  • Svar på tråden Förstörd födelsedag...
  • Anonym (:()
    Anonym (H) skrev 2015-08-30 00:13:58 följande:

    Brukar de fira dina födelsedagar?


    Inte storskaligt, men småskaligt med familjen åtminstone, ja.
  • Anonym (H)

    Varför tror du att de avstod i år? Är ni ovänner eller så?

  • Serah

    Först å främst, grattis i efterskott!

    Åh vad arg och ledsen jag blir av att lösa din ts! Jättetråkigt att läsa hur din födelsedag varit :( jag förstår att du är besviken! Riktigt tråkiga och lata/bekväma föräldrar som inte ens bemödat sig att fira dig med tårta och present!

    Kanske du kan hitta på nåt med dina vänner iaf irl och känna dig uppskattad där? Det väger inte upp emot det dina föräldrar inte gjort. Men kanske får dig lite gladare till mods?

    Stor kram till dig!

  • Colourfulrainbow

    Förstår att du blev besviken på dina föräldrar samt släkten. Har dina föräldrar sagt VARFÖR de inte ordnat något firande? Tycker det låter jättekonstigt att inte göra något litet iaf. 

    GRATTIS på din 18-årsdag (i efterskott) från mig!

  • Kuus

    Grattis till dig! Jag tycker du skall gå och köpa dig nått riktigt fint, nått speciellt! Behöver inte vara dyrt! Och sen bjuder du familj + dom du tycker mest om på fest:)

    MVH

  • Panduro

    Stora grattisar i efterskott!


    Ja, det kändes faktiskt ganska ruttet gjort av dem. Håller med Serah, gör nåt riktigt mysigt med dina vänner. Filmkväll med pizza och tårta till efterrätt, eller vad du nu gillar att göra. Berätta gärna också för dina föräldrar att du faktiskt blev besviken, så kanske de får sig en tankeställare.

  • Nenne666

    Oj stort grattis! Att fira i småskalig skara, dvs inom närmaste familjen behöver inte betyda ett mindre firande, i sig. Vi firar mest inom familjen här med men slår på stort för den som fyller. Det som drabbat dig är direkt ledsamt, för att inte säga...elakt. Okej, fine....släkten 'blev upptagna', det kan man väl tycka saker om, men man kan väl ta det. Men det ens egna familj gör? Jag beklagar men hoppas du inte tänker på detta alltför länge, utan startar din framtid. Nu blev du 18 år och myndig. Spara ihop till någon mysig resa och unna dig den friheten du precis har fått.

Svar på tråden Förstörd födelsedag...